در ابتدا ، ICMR-NARI به بررسی شیوع آنتی بادی کوید در افراد مبتلا به HIV پرداخت

نوشته شده توسط Anuradha Mascarenhas | پونا |

5 دسامبر 2020 ، 11:26:00 صبح





COVID-19 ، آنتی بادی های ویروس کرونا ، HIV ، ICMR ، ICMR-NARI برای بررسی شیوع آنتی بادی کووید ، آنتی بادی کووید در HIV مبتلا ، پونا ، اخبار هند ، اخبار هند اکسپرسمطالعه ای برای درک دانش ، نگرش و عملکرد افراد مبتلا به HIV (PLHIV) نسبت به Covid-19 ، در ماه ژوئن در مرکز ART NARI آغاز شد. (نمایندگی)

دانشمندان در شورای تحقیقات پزشکی هند-موسسه ملی تحقیقات ایدز قصد دارند شیوع آنتی بادی علیه Covid-19 را در افراد HIV مثبت در مرکز درمان ضد ویروس ویروس بررسی کنند.

آزمایش سرولوژی (آنتی بادی IgG) نشان می دهد که آیا فردی قبلاً به عفونت کوید -19 مبتلا بوده است. شرکت کنندگان با آنتی بادی IgG هر سه ماه یک بار برای بررسی مدت زمان باقی ماندن این آنتی بادی ها در بدن پیگیری می شوند.

دکتر مانیشا گاته ، رئیس بخش علوم بالینی و محقق اصلی مطالعه گفت که تقریباً 410 نفر مبتلا به HIV در این مطالعه شرکت خواهند کرد. وی افزود ، “همچنین به شما اطلاعاتی در مورد وجود ویژگی های خاص ، خطرات یا عوامل محافظتی مرتبط با عفونت بدون علامت یا خفیف SARS-CoV-2 در میان افراد مبتلا به HIV (PLHIV)” می دهد.

آزمایشات خنثی سازی آنتی بادی برای SARS-CoV-2 توانایی عملکرد آنتی بادی ها را برای جلوگیری از عفونت ویروس تعیین می کند و به شما در مورد محافظت از آنتی بادی های تولید شده یا خیر اطلاع می دهد. پاسخ ایمنی سلول T که نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی بدن دارد ، توسط دکتر مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. مادوری تاکار ، رئیس بخش ایمونولوژی و سرولوژی. دکتر Sheela Godbole ، رئیس بخش اپیدمیولوژی ، ICMR-NARI گفت ، این پاسخ در دفاع از بدن در برابر حمله مجدد SARS-CoV-2 ، با شناسایی و از بین بردن سلولهای آلوده مفید است.

در همین حال ، در ماه ژوئن مطالعه ای برای درک دانش ، نگرش و عملکرد افراد مبتلا به HIV (PLHIV) نسبت به Covid-19 در مرکز ART NARI آغاز شد. دکتر گاته گفت ، حدود 1100 شرکت کننده در این امر شرکت دارند و این مطالعه در حال انجام است.

مطالعه ای برای درک دانش ، نگرش و عملکرد افراد مبتلا به HIV (PLHIV) نسبت به Covid-19 ، در ماه ژوئن در مرکز ART NARI آغاز شد.

اکثریت از خودآزمایی HIV استقبال کردند: مطالعه

خودآزمایی HIV روشی است که در آن فرد نمونه خود (خون یا بزاق) را جمع آوری می کند و سپس این آزمایش را انجام می دهد و نتایج را به تنهایی یا در حضور شخصی که به او اعتماد دارد تفسیر می کند. در حالی که کشورهایی مانند فرانسه ، ایالات متحده و انگلستان کیت خودآزمایی HIV را به طور قانونی معرفی کرده اند ، هند هنوز چنین استراتژی را اتخاذ نکرده است. دانشمندان در ICMR- NARI مقبولیت خودآزمایی خوراکی HIV را در میان گروه های مختلف جمعیتی از قبیل همجنس گرایان ، تراجنسی ها ، کامیون داران و جوانان (18 تا 24 سال) در منطقه پونا بررسی کردند.

نمونه اولیه کیت خودآزمایی دهانی HIV تولید شده در کشور برای کمک به تسهیل مصاحبه ها و گفتگوها به شرکت کنندگان ارائه شد. دکتر Sandip Patil و دکتر Amrita Rao هنگام انجام این مطالعه دریافتند که اکثر شرکت کنندگان از خودآزمایی استقبال می کنند زیرا استفاده از آن آسان است ، در خلوت انجام می شود ، نتایج سریع نشان می دهد و مشکل مراجعه به بیمارستان را برطرف می کند.

دکتر سامیران پاندا ، محقق و مدیر اصلی ، ICMR-NARI گفت: “ما متقاعد شدیم که خودآزمایی HIV می تواند حرکت ضروری را به برنامه در حال کنترل ملی ایدز اضافه کند.” وی افزود: “این یک مطالعه کیفی بود که از مارس تا ژوئیه 2019 انجام شد که در آن پاسخ ها از 61 مصاحبه عمیق و 23 بحث گروه تمرکز به دست آمد.” یافته ها به تازگی در بیماری های عفونی: تحقیقات و درمان منتشر شده است. هیچ یک از شرکت کنندگان درک نکردند که آسیب اجتماعی از هر نوع می تواند ناشی از معرفی این خودآزمایی باشد. دکتر رائو ، محقق اصلی ، گفت: شرکت کنندگان نیاز به پیام رسانی روشن در مورد چگونگی انجام آزمایش را داشتند. “افزود: خودآزمایی HIV توانایی کمک به این برنامه را دارد تا به مردم کمک کند از وضعیت خود مطلع شوند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.