درگیری در اتیوپی: نخست وزیر ابی ادعای “آزادسازی” غرب تیگرای را حتی در شرایطی که سازمان ملل از بحران پناهندگان می ترسد ، دانست

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

12 نوامبر 2020 ، 8:25:11 بعد از ظهر





جنگ اتیوپی ، ابی احمد ، تیگری ، تیراندازی در Tigray ، جنگ Tigray ، اخبار جهانی ، هند اکسپرسدرگیری های داخلی در اتیوپی پس از چندین درگیری کوچکتر رخ می دهد که ماه ها است شدت گرفته است. (DW / M. Hailesilassie)

همزمان با آغاز درگیری خشونت بار در منطقه Tigray در اتیوپی ، نخست وزیر ابی احمد پنجشنبه اعلام کرد که ارتش ملی نیروهای محلی را در منطقه شکست داده است. رویترز گزارش داد که وی ادعا کرد ارتش قبلاً “کمک و خدمات بشردوستانه” را برای کمک به آسیب دیدگان درگیری آغاز کرده است.

احمد اوایل امروز در توئیتی نوشت: “منطقه غربی Tigray آزاد شده است.” “ارتش اکنون در حال ارائه کمک ها و خدمات بشردوستانه است. این همچنین باعث تغذیه مردم می شود. “

نخست وزیر اتیوپی هفته گذشته و پس از اتهام متهم كردن حاكمان منطقه به حمله به یك پایگاه نظامی دولت در منطقه ، لشكركشی نظامی خود را علیه جبهه آزادیبخش خلق Tigray (TPLF) آغاز كرد.

الجزیره گزارش داد ، در حالی که هزاران نفر برای فرار از درگیری های شدید اکنون از مرز عبور می کنند ، آژانس های امدادی هشدار داده اند که آنها قادر به تهیه مجدد مواد غذایی ، پزشکی و سایر وسایل اضطراری نیستند. منابع دولتی به آسوشیتدپرس و رویترز گفته اند که صدها نفر از هر دو طرف کشته شده اند.

درگیری های داخلی در اتیوپی پس از چندین درگیری کوچکتر رخ می دهد که ماه ها است شدت گرفته است. ناظران می گویند که این درگیری اولین بار در ماه سپتامبر بالا گرفت ، زمانی که Tigray – منطقه ای که ثروتمندتر از سایر مناطق کشور شناخته می شود – انتخابات محلی را در عدم تبعیت از دولت فدرال اتیوپی برگزار کرد.

اما این درگیری ها حتی به زمانی که ابی احمد برای اولین بار در سال 2018 به قدرت رسید و قدرت مقامات Tigray به طور قابل توجهی کاهش یافت ، بازمی گردد. گزارش رویترز به آنچه ابی دستگیری ، اخراج و کاهش اهمیت چندین مقام Tigray از زمان روی کار آمدن او اشاره کرده است ، در آنچه وی گفته بود سرکوب فساد است.

در اینجا آخرین به روزرسانی ها در مورد درگیری در اتیوپی وجود دارد

نخست وزیر اتیوپی ادعا می کند اجساد سربازان کشته شده که در تیگرای بسته شده بودند پیدا شده است

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی روز پنجشنبه اعلام کرد که اجساد نظامیان فدرال در منطقه تیگرای بسته شده پیدا شده اند. براساس گزارش رویترز ، احمد ادعا کرد که این اجساد از ناحیه گلوله زخم شده اند.

وی تأیید نکرد که چه تعداد از اجساد به دست آمده است و حزب حاکم در Tigray هنوز در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده است.

ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی ، گفتگوهای صلح را رد می کند

به گزارش بی بی سی ، ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی ، که برنده جایزه صلح نوبل در سال 2019 شده است ، با تشدید بحران در Tigray ، درخواست مذاکرات و مذاکرات صلح را رد کرده است. رهبر Tigray ، Debretsion Gebremichael ، یک هفته پیش برای درخواست گفتگو به اتحادیه آفریقا (AU) نامه نوشت.

اما احمد در توئیت اخیر خود نوشت که “تا زمانی که تلاش های ما برای اطمینان از حاکمیت قانون به نتیجه نرسد” هیچ گفتگویی بین دو نیروهای درگیر انجام نخواهد شد.

وی نوشت: “عملیات اجرای قانون ما در تیگرای طبق برنامه پیش می رود: به محض خلع سلاح جنایی جنایی ، احیای دولت قانونی در منطقه و بازداشت و فراریان فراری ، عملیات متوقف می شود – همه آنها به سرعت در دسترس قرار می گیرند” .

اتحادیه آفریقا خواستار آتش بس فوری است

اتحادیه آفریقا (AU) روز سه شنبه خواستار آتش بس کامل و فوری بین دو نیروهای درگیر در اتیوپی شد.

رئیس هیئت مدیره [Moussa Faki Mahamat] به توقف فوری خصومت ها متوسل می شود و طرفین را به رعایت حقوق بشر و اطمینان از حمایت از غیرنظامیان فرا می خواند. “به نقل از الجزیره ، در بیانیه بلوک قرائت شده است.

سازمان ملل می گوید: “کمبود امکانات اساسی که بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.”

با تشدید درگیری ها در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی ، سازمان ملل نگرانی ها را در مورد احتمال اضطراری پناهندگان در صورت مجبور شدن تعداد بیشتری از غیرنظامیان به جنگ بین مقامات فدرال و نیروهای محلی افزایش داده است. رویترز گزارش داد بیش از 10 هزار پناهنده اتیوپیایی از زمان آغاز درگیری ها قبلاً به کشور همسایه سودان سرازیر شده اند.

رویترز گزارش داد ، مقامات سازمان ملل هشدار داده اند که کمبود امکانات اساسی در اتیوپی در جریان بحران جاری ، تأثیرات سوئی بر آسیب پذیرترین کشور می گذارد. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در گزارش اخیر خود اعلام کرد ، از آنجا که خطوط تلفن در منطقه هنوز قطع است ، آژانس های امدادی در تلاشند تا عملیات خود را انجام دهند.

OCHA سازمان ملل گفت: “حمل و نقل به Tigray مجاز نیست و در نتیجه آن کمبود کالاهای اساسی ظاهر می شود و این اولین و بیشترین آسیب پذیری را می گذارد.”

آژانس افزود که با شدت گرفتن درگیری های نظامی ، نگران حمایت از کودکان ، زنان ، افراد مسن و معلولان هستند.

رهبر تیگرای اریتره را به اعزام نیرو از مرزها متهم کرد ، اریتره این ادعا را رد کرد

رویترز گزارش داد ، دولت اریتره ادعای رهبر تیگری را مبنی بر اینکه این کشور به منظور اعزام نیرو برای کمک به سرکوب نظامی دولت فدرال برای ایالت شمالی اعزام می شود ، انکار کرد.

“این یک درگیری داخلی است. ما بخشی از درگیری نیستیم. ”وزیر امور خارجه اریتره ، عثمان صالح محمد به رویترز گفت.

پیش از این ، دبرتسیون گبرمیکل ، رهبر Tigray ادعا کرد که ارتش رهبر اریتره ایسیاس آفورکی از مرز عبور کرده و به منطقه “حمله” کرده است. “آنها با استفاده از سلاح های سنگین از طریق هومرا حمله می کردند.”

ارتش اتیوپی فرودگاه نزدیک شهر هومرا در منطقه تیگرای را تصرف کرد

به گزارش الجزیره ، ارتش اتیوپی روز چهارشنبه فرودگاه واقع در حدود 67 کیلومتری شهر هومرا در منطقه تیگرای شمالی را تصرف کرد.

نیروی دفاع ملی اتیوپی در میان فرودگاه هومرا را به طور کامل تصرف کرده است [a] ادامه یا [the] پاسخ نظامی دولت علیه گروه شورشی TPLF ، “تلویزیون محلی Fana گزارش داد.

اتیوپی می گوید 550 جنگنده تیگرای توسط نیروهای نظامی کشته شده اند

بی بی سی گزارش داد ، سازمان صداوسیمای اتیوپی گفته است که ارتش این کشور از زمان درگیری تقریباً دو هفته پیش 550 مبارز جبهه آزادیبخش مردم تیگرای (TPLF) را به قتل رسانده است. از آنجا که خدمات اینترنت و تلفن در کشور هنوز به حالت تعلیق درآمده است ، ادعاها هنوز تأیید نشده اند.

چندین گزارش صدها کشته در هر دو طرف را نشان می دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.