دادگاه به دنبال پاسخ NIA درمورد استن سوامی برای تقاضای نی است

توسط: سرویس خبر اکسپرس | بمبئی |

7 نوامبر 2020 3:15:42 صبح





استن سوامی (فایل)

یک دادگاه ویژه روز جمعه آژانس تحقیقات ملی (NIA) را موظف کرد تا در پاسخ به پرونده ای که استن سوامی 83 ساله بازداشت شده در پرونده الگار پریشاد پاسخ دهد.

سوامی از روز 9 اکتبر ، یک روز پس از آنکه از جارخند به شهر آورده شد ، در زندان مرکزی تالوجا اقامت داشت. این درخواست با درخواست مجوز اجازه دادن به نی و سوپاپ به سوامی داده شد زیرا او از بیماری پارکینسون رنج می برد و قادر به نگه داشتن عینکی نیست که زندان به او داده است. از NIA خواسته شده است تا 26 نوامبر پاسخی به این ادعا ارائه دهد.

سوامی یکی از قدیمی ترین متهمی است که به اتهام قانون فعالیت های غیرقانونی (پیشگیری) دستگیر شد. ماه گذشته دادگاه اعتراض موقت وی را که به دلایل پزشکی ارائه شده بود رد كرد. NIA با اظهارات مبنی بر اینکه Swamy “تحت پوشش شرایط فعلی به دلیل همه گیری جهانی Covid-19 در تلاش است تا از مزایای بی جهت این وضعیت” مخالفت کند ، مخالفت کرده بود.

ماه گذشته سوامی به همراه هفت نفر دیگر به دلیل ادعای نقش خود به عنوان عضوی از سازمان ممنوع حزب کمونیست هند (مائوئیست) توسط NIA ورق پرونده شد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود