دادستان های ایالات متحده از طرح بالقوه “رشوه برای بخشودگی” کاخ سفید تحقیق می کنند

توسط: رویترز |

2 دسامبر 2020 ساعت 11:46:05 صبح





رسوایی رشوه در کاخ سفید ، کلاهبرداری در کاخ سفید ، طرح رشوه بخشش بخشش ریاست جمهوری ، اکسپرس هندمردم از چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن بازدید می کنند. (عکس AP: Estelle Doro ، پرونده)

بر اساس اسناد دادگاه فاقد مهر و موم در دادگاه فدرال ، وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق در مورد یک جرم احتمالی مربوط به انتقال پول به کاخ سفید در ازای بخشش ریاست جمهوری است.

قاضی منطقه ای ایالات متحده ، بریل هاول ، روز سه شنبه با صدور یک دستور به شدت کاهش یافته ، توصیف آنچه او تحقیق “رشوه برای بخشش” خواند. تقریباً نیمی از سند 18 صفحه ای سیاه شد ، در نسخه عمومی که جزئیات طرح ادعایی را ارائه می داد و از هیچ یک از افراد بالقوه درگیر نام نمی برد.

این دادستان گفت که دادستان های فدرال در واشنگتن گفتند که آنها شواهدی از طرح رشوه به دست آورده اند که در آن کسی “در ازای بخشش ریاست جمهوری یا مجازات مجازات وی ، کمک سیاسی قابل توجهی ارائه می دهد”.

در این دستور گفته شد که دادستان ها همچنین در حال تحقیق در مورد “طرح لابی پنهانی” هستند که در آن دو فرد ناشناس “بدون رعایت الزام ثبت نام قانون افشای لابی” به عنوان لابی گر مقامات ارشد کاخ سفید عمل کردند.

یک مقام وزارت دادگستری گفت هیچ مقام دولتی هدف تحقیق نیست یا نبوده است. وزارت دادگستری مجبور شد برای دیدن برخی از نامه های الکترونیکی بین وکیل و موکلانی که مشخص نشده اند ، از هاول اجازه بگیرد.

هاول در ماه اوت این درخواست را تأیید کرد و گفت که امتیاز وکیل-مشتری در آن مورد اعمال نمی شود.

دادستان ها گفته بودند که آنها قصد داشتند با سه فرد ناشناس با این ارتباطات “روبرو” شوند و تحقیقات خود را به پایان برسانند.

طبق دستور هاول ، محققان دولتی گفتند كه آنها “بیش از پنجاه دستگاه رسانه دیجیتال از جمله آیفون ، آیپد ، لپ تاپ ، درایو انگشت شست ، و دیسک سخت رایانه و خارجی” را ضبط کرده اند.

روسای جمهور در بخشش افرادی که به جرایم فدرال محکوم شده اند از قانون گسترده ای برخوردار هستند. رئیس جمهور دونالد ترامپ هفته گذشته ، مشاور امنیت ملی سابق خود ، مایکل فلین ، که در تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، دو بار به جرم دروغگویی به FBI اعتراف کرده بود ، عفو کرد. این اولین موردی است که انتظار می رود در هفته های پایانی ترامپ در کاخ سفید رشته ای برای بخشش باشد.

طبق دستور هوول ، وزارت دادگستری اخیراً به او گفته بود که می خواهد تحقیقات را علنی کند زیرا در آن جزئیات “افراد و رفتارها” که هنوز اتهام نشده بودند ، بود.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.