حساب WhatsApp به سرقت رفته است؟ در اینجا کارهایی است که می توانید برای محافظت از حساب خود انجام دهید

توسط: Tech Desk | دهلی نو |

30 نوامبر 2020 4:04:44 بعد از ظهر





WhatsApp ، حساب WhatsApp هک شده ، حساب WhatsApp به سرقت رفته ، حساب WhatsApp گم شده است ، حساب WhatsApp هک شده چگونه می توان دریافت کرد ، چگونه حساب WhatsApp را هک کنیم ، چگونه حساب WhatsApp را پس بگیریم ، حساب WhatsApp هک شده استحساب WhatsApp هک یا دزدیده شد؟ در اینجا نحوه بازیابی و ایمن نگه داشتن آن آورده شده است.

WhatsApp به حالت ارجح ارتباطی بسیاری از ما تبدیل شده است ، به خصوص در هند ، جایی که این سرویس نزدیک به 400 میلیون کاربر دارد. بنابراین ایده از دست دادن دسترسی به حساب WhatsApp شخص می تواند ترسناک باشد. اما به طور فزاینده ای کلاهبرداری هایی انجام شده است که مجرمان اینترنتی با استفاده از برخی از ترفندهای هوشمندانه موفق شده اند به حساب WhatsApp کاربران دسترسی پیدا کنند.

یکی از روش های رایج این است که ادعا می کنید دوست کاربر یا عضو خانواده هستید و برای آنها پیام WhatsApp ارسال می کنید که می گوید دسترسی به حساب خود را از دست داده اند. این پیام اضافه می کند که دوست یا عضو خانواده در تلاش است تا با ارسال کد تأیید به شماره تلفن کاربر ، حساب خود را دوباره فعال کند. بله ، کد تأیید به شماره کاربر می آید ، اما اگر آنها تصمیم بگیرند که آن را با هکر به اشتراک بگذارند ، در نهایت دسترسی به حساب را از دست می دهند زیرا کد تأیید وارد شده در واقع برای حساب آنها است.

همچنین گزارش هایی مبنی بر نمایش مجرمان به عنوان اعضای تیم WhatsApp وجود دارد و به کاربر هشدار می دهند که شخصی در تلاش است حساب آنها را هک کند. هکرها ادعا می کنند برای تأمین امنیت حساب کاربر باید حساب خود را از طریق OTP که از طریق پیام کوتاه ارسال می شود تأیید کند. اگر کاربر تصمیم گرفت این OTP را به اشتراک بگذارد ، یکبار دیگر این هکرها حساب کاربری را بر عهده می گیرند.

ما دقیقاً توضیح می دهیم که چگونه می توانید حساب WhatsApp خود را ایمن نگه دارید و در صورت دزدیدن چه کاری باید انجام دهید.

کدهای تأیید را به اشتراک نگذارید

روشی که هکرها از حساب WhatsApp استفاده می کنند در واقع کاملاً ساده است. آنها امیدوارند که کاربران مورد توجه داستان خود قرار بگیرند ، که می تواند OTP یا کد تأییدی را که WhatsApp می فرستد هنگامی که می خواهید حساب را در یک تلفن جدید تنظیم کنید ، به اشتراک بگذارد. کد تأیید همان چیزی است که اجازه دسترسی به حساب شما را می دهد.

ساده ترین راه برای جلوگیری از از دست دادن دسترسی به حساب خود این است که کد تأیید را نزد خود نگه دارید. اگر از طرف شخص دیگری پیامی مبنی بر ارسال کد تأیید WhatsApp به شماره شما دریافت کردید ، فقط آن را نادیده بگیرید. بله ، ممکن است متوجه شوید که کد تأیید WhatsApp در برنامه پیام کوتاه شما آمده است ، اما آن کد را به اشتراک نگذارید.

چه اتفاقی می افتد که کد تأیید را بدون درخواست آن دریافت کنید؟

طبق صفحه واتس اپ ، وقتی کد را بدون درخواست آن دریافت می کنید ، “به این معنی است که شخصی شماره تلفن شما را وارد کرده و کد ثبت نام را درخواست کرده است.” WhatsApp می گوید اگر کسی شماره را اشتباه تایپ کند یا هنگامی که می خواهد حساب شما را بدست آورد ، این اتفاق می افتد.

واتس اپ می تواند به من بگوید که چه کسی حساب من را تحویل می گیرد؟ اگر دسترسی به حساب خود را از دست بدهم چه می شود؟

واتس اپ می گوید آنها “اطلاعات کافی برای شناسایی فردی که در تلاش است حساب WhatsApp شما را تأیید کند ، ندارند.” اگر دسترسی به حساب خود را از دست دهید ، WhatsApp می گوید چون سرویس از آخر به پایان رمزگذاری شده است ، طرف دیگر نمی تواند به پیام ها یا مکالمات گذشته شما در دستگاه دیگری دسترسی پیدا کند.

حتی اگر از پیام های خود در Google Drive یا iCloud پشتیبان تهیه کرده باشید ، مگر اینکه هکر به هر یک از این موارد نیز دسترسی پیدا کند ، آنها نمی توانند دسترسی به پیام های گذشته را بازیابی کنند.

نحوه اطمینان از ایمنی حساب ، حتی اگر دسترسی خود را از دست داده باشید

یکی از راه های اطمینان از این کار ، فعال کردن راستی آزمایی دو مرحله ای برای افزایش امنیت حساب شماست. تأیید صحت دو مرحله ای در برنامه هایی مانند Google Pay کار می کند. شما باید پینی را ایجاد کنید که هر بار که حساب WhatsApp را در تلفن جدیدی تنظیم می کنید ، باید آن را وارد کنید. بنابراین اگر این پین را فعال کرده باشید ، هکر در تنظیم حساب کاربری در تلفن جدید مشکلی خواهد داشت.

شما حساب را گم کرده اید ، چگونه آن را پس بگیرید

شما تلفن خود را باز کرده و متوجه می شوید که از WhatsApp خارج شده اید زیرا حساب اکنون در برخی از دستگاه های دیگر ثبت شده است. WhatsApp می گوید برای بازیابی حساب ، شخص باید سریع با تلفن خود وارد سیستم شود و شماره تلفن را با وارد کردن کد شش رقمی که از طریق پیام کوتاه دریافت می کند ، تأیید کند.

WhatsApp می گوید با وارد کردن کد پیامکی 6 رقمی ، شخصی که از حساب شما استفاده می کند به طور خودکار از سیستم خارج می شود.

اما یک مشکل می تواند وجود داشته باشد. اگر قبلاً این کار را نکرده باشید ، ممکن است هکر یک کد تأیید دو مرحله ای تنظیم کرده باشد. سپس WhatsApp درخواست می کند این کد را وارد کنید.

اگر کد را نمی دانید ، WhatsApp می گوید “شما باید 7 روز منتظر بمانید تا بدون کد تأیید صحت دو مرحله ای وارد سیستم نشوید”. با وارد کردن کد پیامکی 6 رقمی از حساب شما خارج شد. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار فناوری ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd