حزب J&K SC را برای رسیدگی فوری به درخواست های مخالفت با لغو وضعیت خاص جلب می کند

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

10 نوامبر 2020 ، 6:03:16 صبح





حزب J&K SC را برای رسیدگی فوری به درخواست های مخالفت با لغو وضعیت خاص جلب می کنداین ادعا ادعا کرد که “این تغییرات تأثیر جبران ناپذیری بر حقوق شهروندان هند ، از جمله ایجاد حقوق اقامتگاه و حقوق اشخاص ثالث در مالکیت زمین خواهد داشت”. (عکس پرونده)

کنفرانس مردمی جامو و کشمیر در روز دوشنبه دادگاه عالی را جلب کرد ، و خواهان رسیدگی فوری به دادخواستهای معلق در چالش با اصلاحات قانون اساسی لغو وضعیت ویژه J&K و سازماندهی مجدد آن به دو قلمرو اتحادیه شد. این حزب اظهار داشت كه این مركز “تغییرات مهمی در حقوق ساكنان” ایجاد می كند ، حتی اگر هنوز در مورد دادخواست ها تصمیم گیری نشده است.

س questionsالات جدی قانون اساسی که دارای پیامدها و تأثیرات گسترده ای هستند ، در حال حاضر در دسته دادخواستها مورد بررسی قرار می گیرند و ضروری است که این س atالات در تاریخ اولیه مورد بررسی قرار گیرند … علیرغم موارد فوق ، در انتظار رسیدگی نهایی به این دادخواست ها … و با وجود بیماری همه گیر غالب شرایط ، تغییرات گسترده توسط پاسخ دهنده شماره 1 (اتحادیه هند) ایجاد می شود که بر حقوق تعداد زیادی از مردم تأثیر می گذارد ، از جمله تخلیه ضمانت های محافظتی که قبلاً برای ساکنان دائمی ایالت سابق در دسترس بود … “حزب گفت درخواستی که از طریق وکیل مدافع ارشد راجئف داوان و وکیل مدافع پریتا سریکومار اییر ثبت شده است.

این ادعا ادعا کرد که “این تغییرات تأثیر جبران ناپذیری بر حقوق شهروندان هندی ، از جمله ایجاد حقوق اقامت و حقوق اشخاص ثالث در مالکیت زمین خواهد داشت”. در این ادعا آمده است: “این تغییرات ، كه فرضیه اعتبار احكام مطروحه قانون اساسی فوق الذكر و قانون تنظیم مجدد را فرض می كنند ، به طور ناعادلانه پرونده دادخواست كنندگان را در دادگاه پیش داوری كرده و پیش از آن قضاوت می كند.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود