حامیان BJP در میان 20 کشاورز که از قوانین جدید حمایت کردند در دیدار با نارندرا سینگ تومار

نوشته شده توسط Sukhbir Siwach | چندیگر |

به روز شده: 9 دسامبر 2020 6:12:54 صبح





حامیان BJP در میان 20 کشاورز که در ملاقات با تومار از قوانین جدید حمایت کردنددر تفاهم نامه ای به نارندرا سینگ تومار ، آنها از سه قانون حمایت کرده اند اما با اصلاحاتی که اتحادیه های کشاورزان برای تداوم سیستم MSP و mandi پیشنهاد داده اند. (فایل)

یک وکیل مستقر در دهلی و حامیان BJP در میان هیأتی متشکل از 20 کشاورز بودند که روز دوشنبه برای حمایت از سه قانون مزرعه برای دیدار با وزیر کشاورزی اتحادیه نارندرا سینگ تومار در دهلی نو رفته بودند.

بسیاری از آنها سازمان های تولید کننده کشاورزان (FPO) را اداره می کنند که اعضای آنها از کمتر از 100 تا چند صدها نفر است. در تفاهم نامه ای به تومار ، آنها از سه قانون حمایت كرده اند اما با اصلاحاتی كه اتحادیه های كشاورزان برای تداوم سیستم MSP و mandi پیشنهاد كرده اند. یکی از کسانی که این تفاهم نامه را امضا کرده اند Pushpender Chauhan است.

چاوهان به ایندیان اکسپرس گفت که او یک وکیل مدافع در دادگاه های دهلی است و از سال 1985 در پایتخت ملی زندگی می کند.

“من اساساً از منطقه Bagpat در اوتار پرادش هستم که حدود 3.5 جریب زمین دارم. من به هیچ سازمانی تعلق ندارم اما در یک مشاجره مربوط به زبان های هندی در سال 1985 شرکت کرده ام. ما از قوانین جدید مزرعه حمایت مشروط کرده ایم مانند اینکه سیستم ماندی باید ادامه یابد و در ساختار هزینه ها در داخل و خارج برابری وجود داشته باشد چوبی.

کانوال سینگ چاهان ، که هدایت هیئت را بر عهده داشت ، از روستای آتنا در منطقه سونیپات است. وی در سال 2019 به دلیل سهم خود در زمینه کشاورزی به پادمی شری اعطا شد. چوهان می گوید که باشگاه Sonmer کشاورزان پیشرو ، 50 عضو دارد. چاوهان که فارغ التحصیل رشته حقوق بود ، در سال 1996 هنگامی که 3100 رأی را به دست آورد ، در انتخابات مجلس از حوزه رای به عنوان نامزد جانتا دال شرکت کرده بود. وی در سال 1999 به عنوان نامزد NCP از Sonipat در انتخابات پارلمانی شرکت کرد و 1948 رأی را به دست آورد.

یکی از اعضای هیئت ، وینود گلیا ، ساکن روستای بهادسا است که در حوزه انتخابیه بد پاتیل رئیس جمهور BJP هاریانا قرار دارد. گولیا می گوید FPO وی ، شرکت تولید کننده کشاورز Jevik Aahar Farmer ، 550 سهامدار دارد. شرکت وی در ارائه خدمات مختلف به کشاورزان از جمله ماشین آلات ، دانه ها و کودهای مختلف است.

گولیا ضمن اشاره به وعده MSP می گوید: “اگر مودی می گوید پس ما باید به او اعتماد کنیم.” با این حال ، وی پیشنهاد کرد که دادگاه های ویژه ای برای رسیدگی به شکایات کشاورزان با توجه به معرفی قوانین جدید وجود داشته باشد. منابع می گویند گولیا به طور فعال با حاکم BJP در ارتباط است.

دیپاک راجاین ، فارغ التحصیل رشته حقوق ، از دهکده داور در منطقه ججار ، اعتراف می کند که با BJP ارتباط دارد و از مدتها پیش پیرو نخست وزیر نارندرا مودی است. به گفته راجین ، FPO Dhaur Kisan Sangthan وی 74 عضو دارد. وی گفت: “من مدتی به عنوان وكیل در دادگاه جهجار تمرین كردم. اما اکنون ، من نمی توانم از وقت وکالت خود بگذرانم. من چهار هکتار زمین دارم اما در هشت جریب زمین از عموهایم که در مشاغل دولتی هستند نیز کشاورزی می کنم. من طرفدار این قوانین هستم زیرا arhtiyas قبلاً محصولات من را با قیمت پایین می خرید. راجین می گوید ، من به عنوان یک کشاورز پیشرو ، همیشه به دنبال بهره مندی از طرح های دولتی از جمله هدفمندی یارانه به کشاورزان هستم.

یک ساکن بهادورگره Satpal Singh مدیر FPO ، شرکت تولید کننده Nuna Majra Farmer است که 94 عضو دارد.

“من طرفدار بازار آزاد هستم اما سیستم MSP باید باقی بماند. اگر کسی محصولات کشاورزان زیر MSP را خریداری کند ، باید مجازات شود. باید مشاغل دولتی برای فرزندان کشاورزان براساس معیارهای اقتصادی رزرو شود. “سینگ می گوید ، که حدود ده جریب زمین در نزدیکی بهادورگه دارد.

یک کشاورز ، آتما رام از روستای خوبرا کالان از توابع فتح آباد ، حتی چون یکی از کسانی است که این تفاهم نامه را امضا کرده است ، نمی تواند در جلسه با تومار شرکت کند. آتما رام می گوید FPO آنها حدود 200 عضو دارد.

“خواسته های کشاورزان همزن واقعی است. آنها از چند روز گذشته در اعتراض نشسته اند. اگر آنها از اصلاحات در قوانین راضی باشند ، خوب است. در غیر این صورت ، دولت باید راه های حل مسئله را پیدا کند اما خواسته های آنها واقعی است. “

رامپال یداو ، ساکن دارهوره (Rewari) ، از تهیه محصول باجرا با نرخ 2 هزار و 150 دانه در هر ذره خرسند است. “ما هیچ سازمانی نداریم. من فقط یک کشاورز هستم. MSP باید ادامه یابد. ” جیان سینگ ، ساکن نارنول ، افزود: “ما از قوانین حمایت می کنیم ، اما این نیز دارای برخی اشکالات است. مانند این که باید محدودیتی برای احتکار وجود داشته باشد. دولت قبل از وضع قوانین اعتماد کشاورزان را جلب نکرد. با این حال ، کشاورزان همچنین باید دو سال صبر کنند تا نتایج قوانین جدید را ببینند. “

جیان ادعا می کند FPO آنهاست ، شرکت تولید کننده بذر ناکای یک پروژه شش کرور است که 800 سهامدار کشاورز دارد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود