جو بایدن در پیروزی تاریخی به 80 میلیون رای نزدیک می شود

توسط: AP |

19 نوامبر 2020 ، 11:57:04 صبح





رئیس جمهور منتخب جو بایدن در مورد بهبود اقتصادی در تئاتر کوئین ، دوشنبه ، نوامبر صحبت می کند. 16 ، 2020 ، در ویلمینگتون ، دل. (عکس AP / اندرو هارنیک)

با ادامه شمارش آراots و آرا انتخابات آراots انتخابات سال 2020 و شکسته شدن تعداد مشارکت در انتخابات سال 2020 ، تعداد پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب به رکورد 80 میلیون رأی نزدیک می شود.

بایدن پیش از این رکورد بیشترین تعداد آرا برای کاندیدای پیروزی ریاست جمهوری را ثبت کرده است و دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا نیز بیشترین میزان آرا for را برای یک نامزد از دست رفته کسب کرده است. با توجه به شمارش بیش از 155 میلیون رأی و همچنان شمارش كالیفرنیا و نیویورك ، مشاركت در 65٪ كل رأی دهندگان واجد شرایط است ، كه طبق داده های آسوشیتدپرس و پروژه انتخابات آمریكا بالاترین میزان از سال 1908 است.

افزایش تعداد بایدن و آرا popular عمومی او – نزدیک به 6 میلیون رأی – همانطور که ترامپ داشته است اصرار نادرست خود را بالا برد که وی در انتخابات پیروز شد و مبارزات انتخاباتی و هواداران وی مبارزه قانونی خود را برای متوقف کردن یا تأخیر در تأیید نتایج ، شدت می بخشند و به طور بالقوه آرا. آمریکایی ها را باطل می کنند.

داگلاس برینکلی ، مورخ ریاست جمهوری در دانشگاه رایس ، گفت: “این فقط سر و صدا زیادی در جریان است ، زیرا دونالد ترامپ گاو نر است که فروشگاه چینی خود را با خود حمل می کند.” “هنگامی که سر و صدا کاهش یابد ، مشخص خواهد شد که بایدن یک پیروزی بسیار قانع کننده بدست آورد.”

در حال حاضر بایدن از دانشکده انتخاباتی با 290-232 برتری برخوردار است. اما این شامل انتخاب کنندگان از جورجیا نیست ، جایی که بایدن در حالی که مقامات حساب می کنند 0.3 درصد ترامپ را رهبری می کند. AP رقابت را اعلام نکرده است ، اما در صورت پیروزی بایدن ، وی با رای 306-232 رأی دانشکده انتخاباتی را به دست خواهد آورد – همان حاشیه ای که ترامپ در سال 2016 به دست آورد. در آن زمان ترامپ آن را “غریب” توصیف کرد.

ترامپ این پیروزی را با 77000 رأی در سه ایالت میدان نبرد مهر و موم کرد ، در حالی که حاشیه بایدن کمی محدودتر خواهد بود – حدود 45000 رأی در سراسر آریزونا ، جورجیا و ویسکانسین.

ریک هاسن ، استاد دانشگاه ایروین و متخصص رأی دادن ، یادآور می شود که این پیروزی ضعیف تر ، طبق استانداردهای قانون انتخابات تعیین کننده است.

همچنین بخوانید | جو بایدن خواستار اداره خدمات عمومی است تا اجازه دهد انتقال رسمی آغاز شود

در حالی که به نظر می رسد حاشیه بایدن در ایالاتی مانند آریزونا و ویسکانسین – بین 12000 تا 20،000 رأی – اندک است ، اما این رقابت ها به اندازه کافی باریک نیستند تا بتوانند بازشماری مجدد پرونده ها یا پرونده های قضایی را مرور کنند. بازشماری ها معمولاً فقط با چند صد رأی کل آرا را جابجا می کند. در سال 2000 ، بازشماری آرا Florida مجدد فلوریدا و نبرد قانونی برای کاخ سفید با اختلاف 537 رأی آغاز شد.

هاسن گفت: “اگر شما در مورد این موضوع صحبت می كنید كه به اندازه كافی نزدیك باشد تا جایی كه ما در این زمینه می گوییم حاشیه دادرسی است ، این در حاشیه دادرسی نیست.”

تیموتی نفتالی ، مورخ ریاست جمهوری در دانشگاه نیویورک ، رای بیدن که همچنان در حال رشد است و حاشیه های کالج انتخاباتی را با هر یک از برندگان انتخابات ریاست جمهوری از سال 1960 مقایسه کرده است. پیروزی باراک اوباما در سال 2008 یا انتخاب مجدد پاکستان 1984 رونالد ریگان ، اما گسترده تر از پیروزی 2016 ترامپ یا هر دو پیروزی جورج دبلیو بوش.

نزدیکترین قیاس ، انتخاب مجدد اوباما بود که او تقریباً با همان اختلاف فعلی بایدن پیروز شد.

“آیا کسی فکر می کرد که 2012 یک پیروزی کوچک باشد؟ نه ، “نفتالی گفت.

https://www.youtube.com/watch؟v=sCRTqA2-Gik

علیرغم آن ، ترامپ و متحدانش همچنان تلاش می کنند تا صدور گواهینامه انتخابات را متوقف کنند ، در تلاش طولانی برای انکار توانایی ایالت ها برای قرار دادن انتخاب کنندگان حمایت از بایدن. بعید به نظر می رسد که این تلاش ها موفقیت آمیز باشد ، اما این هفته هنگامی که دو عضو جمهوری خواه هیئت مدیره کانزاس در بزرگترین شهرستان میشیگان موفق به جلوگیری از صدور آرا در آنجا شدند ، اوج جدیدی به دست آوردند. آنها اجازه دادند پس از اعتراض ، صدور گواهینامه ادامه یابد ، اما این نشانه ای از عمیق ادعاهای بی اساس ترامپ درباره کلاهبرداری جمعی بود.

در حقیقت ، مایکل مک دونالد ، استاد دانشگاه فلوریدا که شمارش آرا for را برای پروژه انتخابات ایالات متحده پیگیری می کند ، استدلال کرد ، پیروزی بایدن نسبتاً باریک در ایالت های میدان جنگ ، داستانی متفاوت از آنچه رئیس جمهور تحت فشار قرار داده است را بیان می کند.

دموکرات ها نگران این هستند که با جمع شدن رای دهندگان دموکرات در سواحل و خارج از ایالت های میدان جنگ ، اختلاف بین آرا popular عمومی و افزایش کالج انتخاباتی در حال افزایش است. این پویایی می تواند پیروزی در رقابت های کنگره را برای دموکرات ها دشوار کند و در هنگام پیشبرد سیاست ها یک نقطه ضعف پایدار ایجاد کند.

مک دونالد گفت: “اگر اطلاعاتی در اینجا وجود داشته باشد ، نشان می دهد که چگونه سیستم در برابر دموکرات ها قرار گرفته است ، نه در برابر ترامپ.”

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.