جشن ها بارقه ای از امید را به بازار میراث قدیمی کساولی می رساند – در غیر این صورت از جمعیت دزدیده می شود

نوشته شده توسط هینا روتکی | کسائولی |

27 نوامبر 2020 ، 11:06:27 صبح





بازار میراث کسائولی ، بازار کسائولی ، کسائولیدر قدیمی ترین بازار میراث کسائولی. اکسپرس عکس: هینا روتکی

باریک و باریک ترین خط قدیمی ترین بازار میراث کسائولی – که از زمان وقوع همه گیر همه گیر ظاهر زیبایی داشته است – در آخر هفته ها به دنبال دیوالی برخی از بازدیدکنندگان را پیدا کرده است.

حتی حدود دو ماه پس از افتتاح ، مغازه داران بازار میراث هنوز منتظر نشانه هایی از احیای بزرگ اقتصاد محلی هستند.
مغازه داران می گویند ، بازار میراث که بیش از 30 مغازه در آن نگهداری می شود ، معمولاً در ماه نوامبر شلوغ ترین بازار است. در این سال ، آن را خالی از معمول معمول است.

پیش از این ، روزانه بیش از 500 بازدید کننده فقط در این خط وجود داشت. امروز حتی 100 نفر وجود ندارد. و حتی اگر مردم بیایند ، به سختی هر چیزی را مثل گذشته خریداری می کنند. آنها از لمس چیزها می ترسند. بیشتر آنها فقط تنقلات گرم هستند که آنها می خرند. ”می گوید: آمیت چوپرا ، مدیر آشپزخانه مادر ، غذاخوری واقع در بازار میراث.

سوغاتی ، لباس پشمی یا اشیای کوچک چوبی باشد ، مغازه داران می گویند که فروش هر کالا تحت تأثیر قرار نگرفته است ، با این حال آنها باید کرایه ای را بین دو تا هشت لک در سال ادامه دهند.

“اجازه افتتاح بازار میراث فقط از 16 سپتامبر به بعد داده شد. اگر بازار میراث حتی یک ماه دیگر بسته بود ، بیشتر ما با بحران شدیدی روبرو می شدیم. هم اکنون نیز فروش چندانی نداشته است. ”چوپرا اضافه می کند.

مغازه داران می گویند که از پرداخت بخشی از اجاره معاف شده اند اما کافی نبود.

“ما مغازه داران از زمان قفل شدن 58 روز از پرداخت اجاره معاف شدیم و بقیه آن را حتی با تعطیل شدن بازار مجبور به پرداخت کردیم. بیشتر ما برای پرداخت اجاره بهای ناچار به پس انداز بودیم. ما همچنین مجبور شدیم از برخی از کارگرانمان بخواهیم که آنجا را ترک کنند ، زیرا ما می توانستیم حقوق آنها را پرداخت کنیم. “

روز یکشنبه نیز فقط محل خوردن مفاصل بود که مردم در آن تجمع می کردند – به خصوص به ساندویچ نان و پیشخوان های قهوه.

یک مغازه دار ، که اسباب بازی های چوبی و لوازم التحریر می فروشد ، می گوید به دلیل ترس از لمس شی object آلوده به ویروس ، مردم فقط به دنبال موارد هستند و آنها را نمی خرند. آنها می گویند ، حتی پس از دو ماه ، فروش فقط 20-30 درصد از تعداد اصلی است.

“مردم فقط می آیند و می بینند که همه آنچه ما می فروشیم. آنها این چیزها را نمی خرند. در ابتدا وقتی Kasauli باز شد ، هجوم بزرگی رخ داد اما اکنون دوباره سرعت آن کاهش یافته است. عامل دیگر این است که اکثراً خارجی ها از ما دیدن می کنند و اکنون چون گردشگران بین المللی قادر به آمدن نیستند ، این امر نیز تأثیر زیادی بر ما گذاشته است. ”

از آنجا که کارگران اکثر مغازه ها به محل اصلی خود می روند ، بسیاری از مراکز فروش توسط خانواده ها از جمله کودکان اداره می شود.

برخی از گفته ها ، با نزدیک شدن به کریسمس و سال نو میلادی ، پرتوی امید برای معامله گران می درخشد ، زیرا آنها انتظار دارند یک هجوم سنگین برپا کنند. با این حال ، آنها همچنین از محدودیت هایی که ممکن است با توجه به شیوع ویروس کرونا اعمال شود ، ترس دارند.

“اگر دولت در هفته کریسمس و سال نو محدودیت هایی اعمال کند ، این امیدهای ما را ناپدید خواهد کرد. آن فصل برای ما دقیقاً مانند دیوالی است. امیدوارم همه چیز به زودی بهبود یابد ، “مغازه دار می گوید.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار Chandigarh ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود