جاده ای در ساوتهال به نام ژنرال انگلیسی که قیام سال 1857 را سرکوب کرد اکنون جاده گورو ناناک است

لندن |

25 نوامبر 2020 ، 10:46:36 بعد از ظهر





گورو گوبیند سینگ ، سالگرد تولد گورو گوبیند سینگ در ایالات متحده ، تعالیم گورو گوبیند سینگ ، داستان گورو گوبیند سینگ ، اکسپرس هند ، اخبار اکسپرس هندشورای دهیاری ایلینگ لندن تأیید کرده است که جاده هالوک در منطقه غالب پنجابی به نام گورو ناناک تغییر نام خواهد یافت. (منبع: عکس پرونده)

نوشته شده توسط Kamal Preet Kaur

شورای غربی لندن روز چهارشنبه رسماً اعلام کرد که پیشنهادی را برای تغییر نام جاده ای در Southall به عنوان Guru Nanak Road به افتخار بنیانگذار آیین سیک ، چند روز قبل از جشن 551 سالگی تولد ، تأیید کرده است.

شورای دهیاری ایلینگ لندن تأیید کرده است که جاده هالوک در منطقه غالب پنجابی به نام گورو ناناک تغییر نام خواهد یافت. از جمله ، سری گورو سینگ سبها ، بزرگترین گوردوارا در خارج از هند ، در این جاده ایستاده است که در اصل به نام سرلشکر سر هنری هالوک ، یک افسر انگلیسی معروف بود که نقش مهمی در جنگ های افغانستان و سیک ها و همچنین سرکوب قیام هند در سال 1857 در کانپور ، که به عنوان اولین جنگ استقلال هند شناخته می شود.

“در 550 سالگی تولد گورو ناناک ، من به شوهرم گفتم که ما مدت طولانی مشاور ساوتهال بوده ایم ، ما باید کاری برای نمایندگی جامعه خود انجام دهیم و ادای احترامی شایسته به گورو بدهیم و ایده بیشتر شد ،” مشاور Gurmeet Man ، كه با همسرش مشاور خود راجیندر مان نقش مهمی در ایجاد تغییر نام داشت ، می گوید.

در صحبت با هند اکسپرس راجیندر مان گفت: “ما این موضوع را با مشاوران دیگر و رهبر شورای جولیان بل مطرح کردیم که بسیار از این امر حمایت می کردند. در طی رایزنی عمومی کمپینی برای جلب مردم در پشت هدف و جمع آوری حمایت های لازم آغاز شد. این مشاوره سه هفته ای در 21 نوامبر به پایان رسید و ما از نتیجه آن بسیار راضی هستیم. “

وی گفت که دروازه های ویژه یادبودی نیز در نظر گرفته شده است که در دو انتهای جاده گورو ناناک برپا شود ، و افزود که علائم خیابانی پس از کووید ، احتمالاً در ژانویه تغییر خواهد کرد.

“خوشحالم که می گویم سرانجام پیشنهاد تغییر نام Havelock Road به Guru Nanak Road عملی شد. به عنوان یک عضو کابینه ، عضویت در فرایند تصمیم گیری که مطابق با پروتکل نامگذاری خیابان انجام شد ، افتخار بزرگی بود. پدر من ، باچیتار سینگ دیندسا ، در خرید سایت برای gurdwara نقش بسزایی داشت و او به تغییر نام بسیار افتخار می کرد ، “گفت: کمالجیت سینگ دیندسا ، عضو هیئت وزیران شورای الینگ

سری گورو سینگ صبها ، رئیس جمهور ساوتهال ، گورمائیل سینگ مالحی ، که علی رغم مخالفت های مختلف در تأمین مشارکت عمومی در روند مشاوره و لابی برای تغییر نام بسیار حیاتی بوده است ، از این تصمیم ابراز خرسندی کرد. پیام گورو ناناک صاحب جهانی است و کل بشریت می تواند از آن بهره مند شود. این یک گام کوچک در گرفتن حق الزحمه سیک های انگلیس است. “

“گورو ناناک از پیروان خود خواست تا از حقوق بشر دفاع کنند ، با سخت کوشی و خدمت فداکارانه به بشریت خدمت کنند. سیک ها نه تنها با این ارزشها به عنوان بخشی از ارتش انگلیس در طول دو جنگ جهانی زندگی می کردند بلکه از زمان استقرار در این کشور از دهه 1950 به بعد نیز زندگی می کردند. خدمات جامعه سیک ها در طی بیماری همه گیر COVID19 بی نظیر و مثال زدنی است. این شایسته است که بزرگترین سیک گوردوارا در اروپا اکنون در جاده گورو ناناک ، ساوتهال خواهد بود. “دکتر Onkar Sahota ، عضو مجمع بزرگ لندن از ایلینگ و هیلینگدون گفت.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.