توضیح داد: چه موانعی به طور بالقوه بین جو بایدن و ریاست جمهوری وجود دارد؟

توسط: میز توضیح داده شده | دهلی نو |

8 نوامبر 2020 8:06:11 بعد از ظهر





انتخابات ایالات متحده ، جو بایدن ، دونالد ترامپ ، بایدن در کاخ سفید ، ریاست جمهوری بیدن ، چالش های حقوقی ترامپ ، نتیجه انتخابات چالش برنده ، بازشماری آرا which انتخابات ایالات متحده که بیان می کند ، بیان شد ، بیان هندرئیس جمهور منتخب جو بایدن شنبه ، 7 نوامبر ، در ویلمینگتون ، دلاور به طرفداران خود اشاره کرد. (عکس: AP)

جو بایدن ، نماینده حزب دموکرات ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را شکست داد و 46 روز رئیس جمهور ایالات متحده شد ، تقریباً چهار روز پس از روز رای گیری در این کشور. رئیس جمهور منتخب بایدن با بیش از 75 میلیون رأی تاکنون بیش از 50 درصد آرا popular عمومی این کشور را کسب کرده است ، در حالی که رای ترامپ 48 درصد است.

در هر انتخابات دیگر ، باید در دو ماه آینده انتقال قدرت از رئیس فعلی به جانشینی وی صورت می گرفت. اما این یک انتخابات عادی نیست. موانع بالقوه زیادی وجود دارد که می تواند بین بایدن و مراسم تحلیف رسمی وی ، که قرار است در 20 ژانویه سال آینده برگزار شود ، وجود داشته باشد.

در حقیقت ، ماه ها قبل از روز رای گیری ، یک گروه دو حزبی متشکل از بیش از 100 مقام دولتی ، نظامی و روزنامه نگار سابق ، که خود را “پروژه یکپارچگی انتقال” می نامیدند ، هشدار دادند که روند انتقال در نهایت حتی می تواند به یک بحران قانون اساسی منجر شود.

اگر ترامپ تسلیم نشود چه می شود؟

ترامپ قبلاً از پذیرفتن امتناع کرده و در عوض متعهد شده است که برای به چالش کشیدن پیروزی خود ، حمله قانونی به کمپین بایدن را آغاز کند. اما در حالی که تماس تلفنی خصوصی با برنده مسابقه و امتیاز عمومی از سنت های دیرینه آمریکا است ، اما به هیچ وجه اجباری نیست.

سخنگوی بایدن در حمله ای کاملاً محجبه به ترامپ بیانیه ای صریح صادر کرد و گفت در صورت نیاز دولت “کاملاً قادر به همراهی متجاوزان از کاخ سفید است”.

اما ترامپ به عنوان رئیس جمهور فعلی چند تعهد قانونی دارد. وی موظف است از امور تدارکاتی مراقبت کند تا در نهایت تیم بایدن این مسئولیت را بر عهده بگیرد. به گفته بی بی سی ، دولت ترامپ قبلاً این روند را آغاز کرده است.

چالش های حقوقی بایدن چه هستند؟

مبارزات انتخاباتی ترامپ تعداد زیادی از پرونده های حقوقی را به چالش کشیده است که نتایج انتخابات را در ایالت های مختلف مهم در سراسر کشور به چالش می کشد ، جایی که رئیس جمهور با اختلاف کمی شکست خورد. بیشتر پرونده ها در پنسیلوانیا ، جورجیا ، نوادا و میشیگان تشکیل شد – جایی که مبارزات انتخاباتی ترامپ خواستار متوقف شدن یا قطع کامل شمارش شد.

همچنین در توضیح داده شده | ترامپ می گوید انتخابات “از او ربوده می شود”. ادعاهایش چیست؟

ترامپ بارها و بارها بین رأی “قانونی” و “غیرقانونی” تمایز قائل شده است – رأی اخیر به آرای غایب مراجعه می کند که ادعا می کند ، بدون اثبات ، پس از روز انتخابات به آنها ارسال شده است.

در حقیقت ، اندکی پس از آنکه آسوشیتدپرس پیروزی بایدن را در پنسیلوانیا پیش بینی کرد ، که این امر او را از 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای انتصاب به مقام ریاست جمهوری عبور داد ، رودی جولیانی ، وکیل ترامپ ادعا کرد که شمارش و پردازش آرای غایب در فیلادلفیا جعلی بوده است.

اما کارشناسان حقوقی گفته اند که این پرونده های قضایی دامنه کمی از بی ثبات سازی بایدن را که تنها طی دو روز گذشته گسترش یافته است ، محدود می کند. در حقیقت ، چندین مورد از پرونده ها قبلاً رد شده است. دلیل این امر آنست که موارد کلاهبرداری رای دهندگان در ایالات متحده بسیار نادر است زیرا پردازش و شمارش آرا ، به ویژه انواع نامه های الکترونیکی ، توسط مقامات انتخابات از نزدیک پیگیری می شود.

آیا می توان در برخی ایالت ها بازشماری انجام داد؟

آره. در صورت اختلاف آرا between بین نامزدها در یک حد مشخص یا تشخیص بی نظمی در رأی گیری ، چندین ایالت در ایالات متحده اجازه بازشماری مجدد را دارند.

به عنوان مثال ، در ایالاتی مانند ویسکانسین ، اگر حاشیه کمتر از 1 درصد باشد ، یک نامزد می تواند خواستار بازشماری مجدد شود. مبارزات انتخاباتی ترامپ قبلاً خواستار بازشماری مجدد در این ایالت شده است ، جایی که بایدن با حدود 0.7 واحد درصد پیشتاز است.

در همین حال ، در جورجیا ، حاشیه باید کمتر از 0.5 درصد آرا cast انتخاب شده برای واجد شرایط بودن برای بازشماری مجدد باشد. مقامات انتخابات در این ایالت خواستار بازشماری مجدد روز جمعه پس از اینکه مسابقه “خیلی نزدیک به فراخوان” شناخته شد ، شدند. بایدن در حال حاضر تنها 0.2 درصد در جایگاه نخست قرار دارد.

اما بازشماری ها به ندرت نتایج مسابقه را تغییر می دهد. بر اساس داده های منتشر شده توسط گروه اصلاحات رای گیری FairVote ، 5،778 انتخابات در سراسر ایالت بین سال های 2000 و 2019 برگزار شده است. از این تعداد ، 31 انتخابات منجر به بازشماری مجدد در کل ایالت است. فقط سه مورد از این بازشماری ها با تغییر نتیجه اصلی به پایان رسید.

چه کسی انتخاب کننده است و چه چالش هایی ممکن است برای او پیش بیاید؟

طبق سیستم کالج انتخاباتی ایالات متحده ، رای دهندگان مستقیماً رای خود را برای نامزدهای ریاست جمهوری نمی گذارند. آنها در واقع به جای رأی دادن به ترامپ یا بایدن ، “انتخاب کننده” ای را انتخاب می کنند که نماینده حزب آن نامزد باشد. منتخبان نیز به نوبه خود رای خود را به رئیس جمهور می دهند.

سیستم کالج انتخاباتی ایالات متحده شامل 538 انتخاب کننده از کل 50 ایالت است. برای پیروزی ، یک نامزد باید حداقل نیمی به علاوه یک یا در مجموع 270 رأی انتخاباتی را بدست آورد.

یک هفته پس از روز انتخابات ، ایالات شروع به تأیید نتایج انتخابات می کنند. در حالی که سازمان های خبری قبلاً برنده مسابقه را فراخوانده اند و بایدن و هریس سخنرانی های پذیرش خود را ارائه داده اند ، قانون ایالات متحده دستور می دهد كه نتایج ایالت تا زمانی كه روند صدور گواهینامه در سراسر كشور به اتمام نرسد ، رسمی نیست.

همچنین در توضیح داده شده | رئیس جمهور منتخب جو بایدن برای هند و رابطه آن با ایالات متحده چه معنی دارد؟

در 14 دسامبر ، منتخبی که احزاب انتخاب کرده اند همه با هم دیدار می کنند تا رای خود را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند. در حالی که این انتخاب کنندگان معمولاً مطابق با خواست مردم عمل می کنند ، اما قانون اساسی تضمین نمی کند.

گاهی اوقات “انتخاب بی ایمان” وجود دارد – یکی از اعضای کالج انتخاباتی که به کاندیدای ریاست جمهوری که متعهد شده اند به او رأی دهند رأی نمی دهد و در عوض به نامزد دیگری رأی می دهد یا کلا رأی نمی دهد. اما چندین ایالت آمریكا به انتخاب كنندگان ریاست جمهوری خود نیاز دارند كه مطابق با رای مردم رای دهند.

طبق داده های وب سایت بایگانی ملی ایالات متحده ، به ندرت پیش می آید که یک انتخاب کننده خلاف تعهد خود باشد. در خلاصه ای از این وب سایت آمده است: “در طول تاریخ ما به عنوان یک کشور ، بیش از 99 درصد از انتخاب کنندگان به عنوان متعهد رأی داده اند.”

در اوایل سال جاری ، دیوان عالی کشور تصمیم گرفت که ایالت های جداگانه بتوانند محدودیت هایی را در نحوه رای گیری انتخاب کنندگان اعمال کنند تا اطمینان حاصل شود که از رای متعهد خود فاصله نمی گیرند.

تا 23 دسامبر ، آرا مجاز انتخابات باید از ایالت های مربوطه به کپیتول هیل برسد. کنگره جدید تا 3 ژانویه سوگند یاد می کند و سه روز بعد ، جلسه مشترک مجلس و سنا برای شمارش آرا votes انتخاباتی و اعلام نتیجه نهایی اعلام می شود.

پس از شمارش آرا and و به نظر می رسد یك كاندیدا 270 رأی انتخاباتی لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را بدست آورده است ، معاون رئیس جمهور – كه همچنین رئیس سنا است – رسماً نتیجه را اعلام می كند.

? اکسپرس توضیح داده شده اکنون روشن است تلگرام. برای پیوستن به کانال ما (ieexplained) اینجا را کلیک کنید و با جدیدترین ها به روز شوید

این تعداد کنگره آخرین باری است که یک کاندیدا می تواند نتایج را به چالش بکشد. حداقل یک عضو مجلس و سنا باید شکایتی را به صورت کتبی مطرح کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد. سپس جلسه مشترک حداکثر تا دو ساعت در مورد اعتراض بحث می کند. برای پیشبرد اعتراض ، هر دو اتاق باید با هم توافق داشته باشند.

اگر دموکرات ها موفق شوند کنترل مجلس را حفظ کنند و جمهوریخواهان مجلس سنا را کنترل کنند ، حرکت به جلو برای اعتراض دشوار خواهد بود.

سرانجام ، مراسم تحلیف در 20 ژانویه اوج روند انتقال است ، با رئیس جمهور و معاون جدید رئیس جمهور سوگند یاد شده.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd