توضیح داد: طرح “رشوه برای بخشش ریاست جمهوری” که توسط وزارت دادگستری آمریکا رونمایی شد چیست؟

توسط: میز توضیح داده شده | دهلی نو |

3 دسامبر 2020 7:17:22 بعد از ظهر





دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده در کاخ سفید برای مطبوعات سخنرانی کرد (پرونده / ارین شاف / نیویورک تایمز)

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق در مورد طرح ادعای رشوه خواری طبق اسناد دادگاه که اخیراً منتشر شده ، این پول در عوض بخشش یا تخفیف ریاست جمهوری به کاخ سفید هدایت پول بود.

آخرین افشاگری در میان انبوه گزارش ها حاکی از آن است که پرزیدنت ترامپ در حال بررسی سو ab استفاده از قدرت روحانی خود با بخشش اعضای خانواده و نزدیکترین دستیارانش در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید است.

ادعای رشوه چیست؟

در اسنادی که به شدت اصلاح شده بود ، دادگاه ناحیه واشنگتن دی سی بعد از ظهر روز سه شنبه علنی کرد ، بیانگر این است که محققان در حال جستجوی “طرح توطئه رشوه بودند که در آن [redacted] در ازای بخشش ریاست جمهوری یا تعویق مجازات وی در ازای کمک سیاسی قابل توجهی ارائه می شود [redacted]”

در حالی که پرونده ها جدول زمانی این طرح را نشان نمی دهد و نام افرادی که گمان می رود در آن نقش داشته اند سیاه شده است ، دادستان ها می گویند که داده ها به “فعالیت جنایی” بالقوه اشاره دارد.

به گفته بازرسان ، محكوم عليه بخشش احتمالاً در اوايل سال جاري دستگير شده است و احتمالاً دو نفر كه به نمايندگي از محكوم عليه او كار مي كردند ، بخشي از لابي گري مخفيانه بوده اند كه شامل نزديك شدن به مقامات كاخ سفيد بوده است.

? Express Explained اکنون در تلگرام است

این اسناد ادعا می کند که این دو نفر می توانستند در ازای بخشش ریاست جمهوری پیشنهاد انتقال پول به صورت کمک های سیاسی را بدهند.

یک متن در این سند 20 صفحه ای حاکی از آن است که یک وکیل محکوم علیه در مورد تخفیف یا بخشش احتمالی با دفتر مشاوره کاخ سفید صحبت کرده است. اما روشن نمی کند که آیا این بحث ها بخشی از این طرح بوده است یا فقط یک مکالمه منظم در مورد پرونده محکوم علیه است نیویورک تایمز گزارش شده

دادستان ها در ماه اوت خواستار صدور دستور قضایی شدند “تا تیم تحقیق [could] دسترسی به شواهد – مانند نامه های الکترونیکی و سایر اشکال ارتباطی – که ممکن است توسط امتیاز وکیل-مشتری برای مقابله با مظنونان محافظت شده باشد.

رئیس دادگستری ناحیه کلمبیا ، بریل آ هاول ، به دادستان ها اجازه دسترسی به مطالب را داد. گاردین گزارش داد ، بیش از 50 دستگاه – از جمله آیفون ، آیپد ، لپ تاپ و درایو رایانه – پس از یورش بازرسان به دفاتر ناشناس کشف و ضبط شد.

بخشش ریاست جمهوری چیست؟

همه روسای جمهور مدرن ایالات متحده حق قانون اساسی برای بخشش یا تخفیف مجازات افرادی را دارند که قوانین فدرال را نقض کرده اند. دادگاه عالی معتقد است که این قدرت “بدون محدودیت” اعطا می شود و توسط کنگره قابل محدودیت نیست.

رئیس جمهور تقریباً قادر به بخشش افراد نسبت به هر جنایتی است و در برابر بخشش های وی پاسخگو نیست. با این وجود، محدودیت های کمی هست. این قدرت فقط مربوط به جرایم فدرال است و نه جرایم ایالتی و رئیس جمهور نمی تواند در مورد استیضاح مقامات بخشوده شود.

ترامپ با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری خود ، مانند همه روسای جمهور پیش از خود ، بخشش را آغاز کرده است. اما هفته گذشته ترامپ وقتی اعلام کرد که مایکل فلین ، مشاور سابق امنیت ملی خود را عفو می کند ، جنجالاتی را برانگیخت ، که دو بار به جرم دروغ گفتن به FBI اعتراف کرد.

گزارش های متعدد رسانه های آمریکایی بیان کرده اند که رئیس جمهور در اندیشه بخشش دستیاران نزدیک و اعضای خانواده خود است ، حتی برخی اظهار داشتند که وی ممکن است بخواهد خود را عفو کند – اقدامی که در تاریخ ایالات متحده هرگز اتفاق نیفتاده است.

آیا ترامپ در طرح ادعای رشوه دخیل است؟

بر اساس نیویورک تایمز، ترامپ ارتباط مستقیمی با این طرح نداشته است. در حقیقت ، وزارت دادگستری ایالات متحده به رویترز تأیید کرده است که هیچ مقام دولتی “موضوع یا هدف” تحقیق در مورد رشوه خواری نیست.

رئیس جمهور ترامپ در توئیتی که به زودی پس از انتشار اسناد در روز سه شنبه به اشتراک گذاشته شد ، گزارش تحقیقات وزارت دادگستری را رد کرد. “تحقیقات بخشودگی اخبار جعلی است!” او در توییتر نوشت.

بنابراین ، چه کسی در پشت طرح “رشوه خواری برای بخشش” قرار دارد؟

در این اسناد نام افراد درگیر یا زمان اجرای طرح ادعایی ذکر نشده است. آنها فقط نشان می دهند که این محکوم ناشناس با یک حکم زندان روبرو بوده و خود را به دفتر زندانها تسلیم می کند.

روز سه شنبه ، DOJ گفت ، “هیچ مقام دولتی در حال حاضر موضوع یا هدف تحقیق فاش شده در این پرونده نبوده و نیست.”

وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی است که ادعا می شود این دو فرد ناشناس در این اسناد بدون رعایت شرایط ثبت نام به عنوان لابی گر در کاخ سفید عمل کرده اند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.