توضیح داد: آیا “مصونیت طبیعی” از COVID بهتر از واکسن است؟

توسط: نیویورک تایمز |

6 دسامبر 2020 1:01:17 بعد از ظهر





در اخبار ماه گذشته اخبار خیره کننده نتایج واکسن های آزمایشی COVID-19 Pfizer و Moderna ، Sen. رند پاول در توییت خود مقایسه تحریک آمیز را نوشت.

پاول گفت ، واکسن های جدید 90٪ و 94.5٪ موثر بودند. وی ادعا کرد ، اما به طور طبیعی COVID-19 خریداری شده با 99.9982٪ حتی بهتر بود.

Paul ، R-Ky. ، یکی از بسیاری از افرادی است که با خسته شدن از قفل شدن و خسارات اقتصادی ، منافع ناشی از ویروس کرونا را جلب کرده است. سناتور امسال بیماری را تشخیص داد و استدلال کرد که زنده ماندن در یک دوره COVID-19 محافظت بیشتری ایجاد می کند و خطرات کمتری نسبت به واکسیناسیون دارد.

https://www.youtube.com/watch؟v=WE9gvJ8ou7g

جنیفر گومرمن ، ایمونولوژیست در دانشگاه تورنتو گفت: مشکل با این منطق این است که پیش بینی اینکه چه کسی از یک عفونت آسیب ناپذیر زنده خواهد ماند دشوار است. وی گفت ، با توجه به همه موارد ناشناخته – مانند ظرفیت بیمارستان در منطقه یا قدرت پاسخ ایمنی بدن فرد – انتخاب بیماری به جای واکسن “یک تصمیم بسیار بد” است.

توضیح داده شده | سالمندان در مقابل کارگران ضروری: چه کسی باید ابتدا واکسن ویروس کرونا را تزریق کند؟

وی گفت ، مزیت اصلی واکسن قابل پیش بینی و ایمن بودن آن است. “این بهینه سازی شده است تا یک پاسخ ایمنی موثر ایجاد کند.”

اما ما درمورد مقایسه ایمنی ناشی از عفونت قبلی با محافظت از واکسن های جدید چه می دانیم؟ و اگر قبلاً مبتلا به COVID شده اید – آیا واکسیناسیون بی خطر است؟ ما از کارشناسان خواستیم که در مورد آخرین شواهد سنجش کنند. Express اکسپرس را در تلگرام دنبال کنید دنبال کنید

کدام یک پاسخ ایمنی قوی تری ایجاد می کند: یک عفونت طبیعی یا یک واکسن؟

پاسخ کوتاه: ما نمی دانیم. به گفته کارشناسان ، واکسن های COVID-19 به طور قابل پیش بینی از بیماری جلوگیری می کنند و این یک شرط بسیار ایمن تر است.

واکسن برخی از عوامل بیماری زا مانند باکتری های پنوموکوک ایمنی بهتری نسبت به عفونت طبیعی ایجاد می کند. شواهد اولیه نشان می دهد که واکسن های COVID-19 ممکن است در این گروه قرار بگیرند. در داوطلبانی که عکس مدرنا دریافت کرده اند ، آنتی بادی بیشتری – یک نشانگر پاسخ ایمنی – در خون آنها نسبت به افرادی که با COVID-19 بیمار بوده اند ، وجود دارد.

با این حال ، در موارد دیگر ، عفونت طبیعی قدرت بیشتری نسبت به واکسن دارد. به عنوان مثال ، ابتلا به اوریون – که می تواند باعث عقیم شدن در مردان شود – ایمنی مادام العمر ایجاد می کند ، اما برخی از افرادی که یک یا دو دوز واکسن دریافت کرده اند ، هنوز به این بیماری مبتلا می شوند.

به گفته پل: ایمنی طبیعی از ویروس کرونا خوشبختانه کاملاً قوی است. اکثریت قریب به اتفاق افراد آلوده حداقل برخی از آنتی بادی ها و سلول های ایمنی تولید می کنند که می توانند از عفونت جلوگیری کنند. و شواهد تاکنون حاکی از آن است که این محافظت سالها ادامه خواهد داشت و از بیماریهای جدی جلوگیری می کند ، در صورت عدم عفونت مجدد.

اما یک محدوده دینامیکی عظیم ”در آن پاسخ ایمنی وجود دارد ، با اختلاف 200 برابر در سطح آنتی بادی.

یک متخصص توضیح می دهد | راه هند برای واکسیناسیون گسترده علیه Covid-19

در افرادی که فقط به طور خفیف بیمار هستند ، ممکن است در طی چند ماه ، محافظت از سیستم ایمنی بدن که می تواند از عفونت دوم جلوگیری کند ، کاهش یابد. بیل هاناج ، متخصص اپیدمیولوژیک در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان گفت: “این افراد ممکن است بیش از دیگران از واکسن بهره مند شوند.”

تنوع در پاسخ ایمنی از عفونت طبیعی ممکن است به دلیل تفاوت در میزان ویروسی باشد که فرد در معرض آن قرار گرفته است.

با یک واکسن ، همه دوز یکسانی دریافت می کنند. گومرمن گفت: “ما دوز مصرفی را می دانیم و می دانیم كه این دوز در ایجاد پاسخ ایمنی موثر است.” “بنابراین این یک متغیر می شود که هنگام تزریق واکسن از جدول خارج می شود.”

من جوان ، سالم و در معرض خطر ابتلا به COVID هستم. چرا به جای اینکه واکسن سریع دریافت کنم ، شانس خود را با این کار نمی گیرم؟

کارشناسان در پاسخ خود اتفاق نظر داشتند: COVID-19 گزینه خطرناک تر است.

ماریون پپر ، ایمونولوژیست از دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفت: “واضح است که یکی از مشکلات بدن برای بازیابی از بدن کمتر از دیگری است – خطر ابتلا به عفونت طبیعی بیشتر است.”

افرادی که چاق هستند و یا بیماری هایی مانند دیابت دارند ، به ویژه در موارد شدید COVID-19 حساس هستند. به طور متوسط ​​، به نظر می رسد این ویروس برای افراد جوان کمتر خطرناک است و زنان تمایل بهتری نسبت به مردان دارند. اما فراتر از این تعمیمات گسترده ، پزشکان نمی دانند چرا برخی از افراد بسیار بیمار می شوند و می میرند در حالی که دیگران علامتی ندارند.

به عنوان مثال ، چندین مطالعه نشان داده است ، افرادی که جهش های خاصی در ژن های ایمنی دارند. گومرمن گفت: “بنابراین یک عامل خطر وجود دارد که هیچ ارتباطی با سن ندارد.”

در تحقیقی که روی بیش از 3000 نفر در سنین 18 تا 34 سال انجام شد و به دلیل COVID در بیمارستان بستری شدند ، 20٪ به مراقبت های ویژه نیاز داشتند و 3٪ نیز فوت کردند.

دکتر گفت: “درست است که بیشتر افراد قرار نیست در بیمارستان بستری شوند ، بیشتر افراد قرار نیست در بخش مراقبت های ویژه قرار بگیرند یا بمیرند.” ایوان مالدونادو ، نماینده آکادمی اطفال آمریکا در جلسات کمیته مشورتی فدرال در زمینه اقدامات ایمن سازی.

وی گفت: “هیچ کس از بیماری شدید مصون نیست.” و حتی اگر افراد در معرض خطر ابتلا به COVID نباشند ، ممکن است دوستان یا خانواده آنها باشد.

از هر سه نفر که از بیماری COVID بهبود می یابند ، یک نفر شکایت های مزمن از جمله خستگی و تپش قلب را برای ماه ها بعد دارد. این شامل افراد زیر 35 سال است که هیچ بیماری قبلی ندارند. برخی از بازماندگان COVID همچنین علائم نگران کننده ای نشان می دهند که بدن آنها به خود چرخیده است ، علائمی شبیه علائم لوپوس و آرتریت روماتوئید.

در مقابل ، واکسن های COVID خطر کمی شناخته شده دارند. آنها بر روی دهها هزار نفر آزمایش شده اند و هیچ عارضه جانبی جدی ندارند – حداقل تاکنون. هاناج گفت: “هنگامی كه میلیون ها میلیون واكسن را شروع كردید ، ممكن است اتفاقات بسیار بسیار نادری پیدا كنید.” “اما ما باید بدانیم که آنها بسیار بسیار نادر و بسیار نادرتر از حوادث ناگوار مرتبط با عفونت طبیعی هستند.”

من COVID داشتم. آیا واکسن زدن برای من بی خطر است؟ اگر چنین است ، چه زمانی می توانم یکی تهیه کنم؟

متخصصان گفتند ، این ایمن است و احتمالاً به همان اندازه مفید است ، برای هر كسی كه مبتلا به COVID شده باشد واکسن را در مقطعی دریافت می كند.

پپر گفت: “هیچ چیز مضر در افزایش تقویت پاسخ ایمنی که قبلا داشته اید وجود ندارد.” “شما می توانید با تقویت هرگونه مصونیتی که از اولین عفونت توسط واکسن داشته اید ، پاسخ ایمنی حتی بهتری داشته باشید.”

در واقع ، در جلسه چهارشنبه ، دکتر Moncef Slaoui ، مشاور ارشد Operation Warp Speed ​​، گفت كه حداكثر 10٪ از شركت كنندگان در آزمايشات باليني واكسن ها بدون اطلاع از اين ويروس آلوده شده اند. وی گفت: پاسخ ایمنی آنها به واکسن در حال تجزیه و تحلیل است.

اگر قبلاً COVID-19 داشته اید ، می توانید برای واکسن مدتی صبر کنید.

مطالعات انجام شده توسط تیم Pepper و دیگران نشان داده است که پاسخ ایمنی بدن در چند ماه اول پس از عفونت تکامل می یابد ، اما هر کسی که به COVID مبتلا شده باشد ، در آن مدت از سطح محافظت برخوردار است.

وی گفت: “ما کسی را مشاهده نکردیم که به نوعی پاسخ ایمنی نداشته باشد.” وی افزود: “من فکر نمی كنم كه آن افراد نیاز داشته باشند كه سریع بیرون بیایند و واكسن را به همان روشی كه افراد بسیار مستعد انجام می دهند بگیرند.”

ACIP ، كه درمورد توزيع واكسن به مركز كنترل و پيشگيري از بيماري توصيه مي كند ، در جلسه روز چهارشنبه گفت كه افرادي كه آلوده نشده اند بايد نسبت به افرادي كه در 90 روز گذشته به ويروس مبتلا شده اند اولويت داشته باشند.

مالدونادو گفت: “در برهه ای از زمان باید بفهمیم كه آیا 90 روز عدد مناسبی است.” اما در حال حاضر ، “افرادی که اخیراً شواهدی از عفونت دارند ، احتمالاً در ابتدا نباید واکسن بزنند زیرا واکسن بسیار کمی در دسترس است.”

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.