توضیح داده شد: چرا خواننده پنجابی ، گورداس مان ، مجاز به سخنرانی در جمع احمق ها در ردیف سینگو 2019 نبود و در مرحله سینگو به دنبال گوداس مان رفت.

نوشته شده توسط کمالدیپ سینگ برار | آمریتسار |

8 دسامبر 2020 ، ساعت 12:54:06 صبح





صورتحساب های مزرعه ، اعتراض به قبض مزرعه ، کشاورزان پنجاب ، اعتراض گورداس مان ، اعتراض کشاورزان پنجاب گورداس مان ، اخبار اکسپرس هند

خواننده افسانه ای پنجابی ، گورداس مان ، از مرحله مرزی سینگو اجازه نداشت در درنا کشاورزان سخنرانی کند. اگرچه مدیران صحنه آماده بودند تا به او وقت بدهند ، اما جوانان در جمع به شدت با این ایده مخالفت كردند.

در حالی که برخی مایان را متهم می كنند كه در اواخر حمایت از كشاورزان صحبت كرده است ، اما این دلیل عصبانیت معترضین به وی نیست. هرچقدر عجیب به نظر برسد ، بدخواهان این خواننده افسانه ای وی را به بی احترامی به زبان پنجابی متهم می کنند.

صف بی احترامی به پنجابی

در 13 سپتامبر سال گذشته ، سردار پانچی ، شاعر اردو و هوکام چند راجپال ، نویسنده هندی ، ادعا شده بود که در طول جشن های هندی دیواس در بخش زبان دانشگاه پنجابی ، پاتیالا ، اظهار نظرهای اعتراض آمیز را علیه زبان پنجابی ارائه داده اند.

در حالی که هر دو پانچی و راجپال از نویسندگان و دوستداران زبان پنجابی به دلیل “صدمه زدن به احساسات خود” عذرخواهی کردند ، این جنجال در شبکه های اجتماعی به راه افتاد ، حتی آکال تخت جته دار نیز در این مورد سنجیده است.

چگونه گورداس ماان درگیر شد؟

با شدت گرفتن اختلافات ، گورداس ماهان ، خواننده پنجابی در تور کانادا بود و از او خواسته شد تا در مورد یک موضوع رادیویی در 20 سپتامبر 2019 واکنش نشان دهد.

ماان در پاسخ گفت: “این بحث هایی است که توسط افراد بی فایده ایجاد شده است. تنها کاری که آنها انجام می دهند انتقاد از شبکه های اجتماعی است. اما کسانی که واقعاً می خواهند زبان مادری و فرهنگ خود را ترویج دهند با فداکاری به کار خود ادامه می دهند. “

وی افزود ، “مردم در مورد هندی بحث می کنند. من می گویم باید هندوستانی وجود داشته باشد که شامل واژه هایی از اردو و پنجابی نیز باشد.

هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. مردم فیلم های هندی تماشا می کنند و آهنگ های هندی گوش می دهند. اگر می توانید به زبان هندی گوش دهید ، می توانید آن را بخوانید. شما باید هر زبانی را بیاموزید بدون اینکه هرچه دارید رد کنید. “

“این ضروری است که یک ملت باید یک زبان داشته باشد. بنابراین آن شخص می تواند حتی در جنوب ارتباط برقرار کند. و اگر قادر به برقراری ارتباط در آنجا نیستید ، “هندوستانی” بودن چه فایده ای دارد. فرانسه زبان خاص خود را دارد و آلمانی ها نیز. پس اگر کشور ما شروع به صحبت کردن به یک زبان کند ، ضرر آن چیست؟ اگر ما اینقدر روی استراحت مادر (پنجابی) تأکید داریم ، باید بر (ماسی) خواهر مادر (هندی) نیز تمرکز کنیم. “

ماان پای حرفش ایستاد

درباره اظهارات گورداس مان در پنجاب رنگ و گریه وجود داشت. با این حال ، تأثیر زیادی روی او نگذاشت و او در کنفرانس مطبوعاتی که یک روز پس از برنامه گفتگوی رادیویی برگزار شد ، پای صحبت خود ایستاد.

او دوباره گفت ، “باید احترام را دوست داشت و به زبان مادری آموزش داد. اما ‘ماسی’ نیز اهمیت خاص خود را دارد. وقتی در مورد هند کامل صحبت می کنیم مادر آن مادر ما است و باید به زبان آن احترام بگذاریم. باید یک ملت ، یک زبان وجود داشته باشد. “

چه چیزی خلاف Maan بود

یک روز بعد ، گورداس مان در ساری کانادا نمایش داشت. بسیاری از معترضین برای این رویداد حاضر شدند و خواستار عذرخواهی گورداس مان شدند. با این حال ، گورداس مان آماده تکان خوردن نبود و او از زبان توهین آمیز برای معترضین استفاده کرد.

لحظه ای بود که گورداس مان بسیاری از طرفداران خود را از دست داد و آماده بودند به او شک کنند.

اعتراضات در پنجاب

پس از این حادثه ، گورداس مان در این ایالت با اعتراضات زیادی روبرو شد. وی در کلکته نیز با اعتراض روبرو شد. او به دلیل اعتراض فقط مجبور شد بعضی نمایش ها را لغو کند.

در حالی که به نظر می رسید از چنین اعتراضاتی آشفته است ، اما نظر خود را تغییر نداد. در طی یکی از نمایش های خود در نوامبر 2019 ، او ادامه داد: “شما باید هندی را به فرزندان خود بیاموزید. فقط چسبیدن به پنجابی شما را در جایی که هستید محدود می کند. “

ادعا شده بود که موضع وی در مورد “یک ملت ، یک زبان” مربوط به آرزوهای ادعایی وی برای پیوستن به BJP است.

در حساب های وی در شبکه های اجتماعی گورداس مان گشت و گذار مداوم صورت گرفته است.

توضیحات ماهان

فقط هفته گذشته بود كه گورداس مان تلاش كرد تا درباره تمام جنجالها توضیح دهد.

وی در یک پیام ضبط شده گفت: “شما می توانید از من سو abuse استفاده کنید ، اما با مهربانی ادعای من در مورد پنجابیات را از من نگیرید. این همان چیزی است که من به دست آورده ام و زندگی کرده ام. این یک مسئله کوچک بود ، که اشتباهی نبود ، اما به عنوان اشتباه مطرح شد. از من خواسته شد تا به جنجالی درباره پنجابی در پنجاب پاسخ دهم. من فقط گفتم که باید یک زبان برای کل ملت وجود داشته باشد. این یک زبان ملی است. اما من هرگز مقصودم این نبود كه پنجاببی باید از پنجاب برداشته شود. من همیشه پنجابی را ستایش کرده ام. به هر حال ، همه باید روزهای خوب و بد را ببینند. ” این نماد فرهنگی حتی به آهنگ معروف خود ، “پنجابیه زبان” اشاره کرد تا بگوید چگونه مردم باور دارند کسی که آن آهنگ را ساخته است به پنجابی توهین می کند.

در این ویدئو ، وی همچنین با ادعاهایی مبنی بر تأخیر در صحبت از حمایت از کشاورزان معترض ، مخالفت کرد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود