توضیح داده شده: شاخص توده بدنی جوانان 19 ساله هندی در پایین ترین میزان در 200 کشور جهان است

نوشته شده توسط Anuradha Mascarenhas |

6 نوامبر 2020 ، 7:00:48 صبح





BMI به عنوان وزن در کیلوگرم تقسیم بر مربع ارتفاع بر متر اندازه گیری می شود. (تصویر نمایندگی)

بر اساس مطالعه ای در روزنامه لانست که روز جمعه منتشر می شود ، هند به ترتیب در میان کشورهایی که دختران و پسران 19 ساله دارای شاخص توده بدنی هستند ، به ترتیب سوم و پنجم است. این مطالعه پس از تجزیه و تحلیل داده ها از 2،181 مطالعه ، تخمین های جدیدی را برای روند قد و BMI در سال 2019 در 200 کشور ارائه می دهد.

BMI به عنوان وزن در کیلوگرم تقسیم بر مربع ارتفاع بر متر اندازه گیری می شود. دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی دامنه BMI طبیعی را 18.5 تا 24.9 ، اضافه وزن 25 یا بالاتر و چاقی 30 یا بالاتر را تعریف می کنند.

میانگین BMI پسران 19 ساله در هند 20.1 است ، در حالی که در جزایر کوک 29.6 و در اتیوپی کمترین میزان BMI 19.2 است. برای دختران هندی ، میانگین BMI باز هم 20.1 است ، در حالی که در تونگا 29.0 و در تیمور-لست کمترین میزان 19.6 است. میانگین قد جوانان 19 ساله هندی برای پسران 166.5 سانتی متر و برای دختران 155.2 سانتی متر است ، بسیار پایین تر از پسران هلندی (183.8 سانتی متر) و دختران (170 سانتی متر).

اختلاف 20 سانتی متری یا بالاتر بین کشورهایی با بیشترین و کوتاهترین میانگین قد تقریباً 8 سال فاصله رشد برای دختران و تقریبا 6 سال برای پسران است. پروفسور مجید عزتی ، از کالج امپریال لندن ، و نویسنده ارشد تحقیق گفت: به عنوان مثال ، دختران 19 ساله در هند دارای همان قد متوسط ​​دختران 12 ساله هلندی هستند.

این تحلیل روند رشد جسمی کودک و نوجوان را در طول 35 سال ترسیم می کند. پروفسور عزتی از طریق ایمیل گفت: “ما با استفاده از 115 منبع داده از هند با بیش از 2.1 میلیون شرکت کننده در تجزیه و تحلیل ،” “هم قد و هم BMI از سال 1985 تا 2019 افزایش یافته است ، اگرچه هنوز هم توانایی بالایی برای افزایش قد وجود دارد در حالیکه هرگونه افزایش چاقی در آینده را مهار می کند ، بنابراین برنامه هایی که از بدو تولد تا سالهای تحصیل به سمت فقیران مورد نیاز است ، مورد نیاز است.”

دکتر A Laxmaiah ، رئیس بخش تغذیه بهداشت عمومی در انستیتوی ملی تغذیه ، حیدرآباد ، گفت: “در کشورهای در حال توسعه مانند هند ، ما یک بار دوگانه داریم ، یعنی تغذیه و سو und تغذیه.” “شیوع اضافه وزن و چاقی در بین نوجوانان دختران و پسران هندی در مقایسه با کودکان کشورهای پیشرفته کمتر است. دلایل آن می تواند چندین مورد باشد ، مانند تغییرات در اپی ژنتیک ، رژیم های غذایی ، خانوادگی ، روانی اجتماعی ، تحصیلات والدین ، ​​مشاغل ، درآمد و غیره. “دکتر لاکسمایا گفت.

دکتر لاکسمایا بر جلوگیری از افزایش اضافه وزن و چاقی در کودکان و بزرگسالان بر نیاز به بررسی منظم رژیم غذایی و تغذیه در هند تأکید کرد. “اضافه وزن و چاقی بیشتر به سنین بزرگسالی منتقل می شود و علل بسیاری از اختلالات متابولیکی مانند مقاومت به انسولین ، دیابت ، فشار خون بالا ، CVD ، سکته مغزی و برخی سرطان ها است.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.