توضیح داده شده: آیا آنتی بادی های موجود می توانند به محافظت از برخی افراد در برابر COVID-19 کمک کنند؟

نوشته شده توسط مهر گیل ، ویرایش شده توسط میز توضیح داده شده |

به روز شده: 7 نوامبر 2020 ، 7:59:31 بعد از ظهر





یک کارمند بهداشتی یک نمونه سواب بینی را برای آزمایش COVID-19 در حیدرآباد می گیرد. (AP)

محققان موسسه فرانسیس کریک و دانشگاه کالج لندن دریافته اند که برخی از آنتی بادی هایی که در اثر عفونت با برخی از ویروس های سرماخوردگی توسط سیستم ایمنی ایجاد می شوند ، می توانند در برابر SARS-CoV-2 محافظت کنند.

یافته های آنها در 6 نوامبر در مجله Science منتشر شد.

محققان چه یافته اند؟

در مطالعه خود ، محققان خاطرنشان کردند که برخی از افراد ، به ویژه کودکان ، ممکن است دارای آنتی بادی هایی باشند که به SARS-CoV-2 واکنش نشان می دهند ، حتی اگر هرگز به COVID-19 آلوده نشده باشند. به گفته نویسندگان این مطالعه ، این آنتی بادی ها به احتمال زیاد در نتیجه قرار گرفتن در معرض برخی از ویروس های کرونا ویروس سرماخوردگی که از نظر ساختاری مشابه SARS-CoV-2 هستند ، تشکیل شده اند.

محققان بیش از 300 نمونه خون جمع آوری شده بین سالهای 2011 تا 2018 را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که تقریباً همه آنها دارای آنتی بادی هایی بودند که با ویروس های کرونای سرماخوردگی واکنش نشان می دهند. در این مجموعه نمونه ها ، از هر 20 بزرگسال ، 1 نفر نیز دارای آنتی بادی هایی است که با SARS-CoV-2 واکنش متقابل نشان می دهند. به طور قابل توجهی ، محققان دریافتند که آنتی بادی های واکنش متقابل بیشتر در نمونه های خون گرفته شده از کودکان بین شش تا 16 سال یافت می شود.

آنتی بادی های متقابل چگونه کار می کنند؟

پروتئین سنبله SARS-CoV-2 از دو زیر واحد S1 و S2 تشکیل شده است. S1 اجازه می دهد تا ویروس به سلول های بدن متصل شود و از نظر ویروس های کرونا ویروس نسبتاً متنوعی است ، از طرف دیگر ، S2 در ویروس های کرونا شبیه تر است و ویروس را وارد سلول می کند. این شباهت زیر واحد S2 در ویروس های کرونا ویروس سرماخوردگی و SARS-CoV-2 می تواند دلیل این باشد که این آنتی بادی ها قادر به خنثی سازی ویروس ایجاد کننده COVID-19 هستند.

این یعنی چی؟

از آنجا که محققان سطح بالاتری از آنتی بادی های واکنش متقاطع را در بین کودکان پیدا کردند ، می تواند توضیح دهد که چرا کودکان از COVID-19 کمتر دچار بیماری شدید می شوند. حتی در این صورت ، هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که وجود آنتی بادی های واکنش متقابل از SARS-CoV-2 یا شیوع آن جلوگیری کند. بنابراین ، محققان هشدار داده اند كه افرادی كه اخیراً سرما خورده اند ، نباید تصور كنند كه از COVID-19 در امان هستند. ? Express Explained اکنون در تلگرام است

به نقل از کوین نگ ، نویسنده اصلی این تحقیق ، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “نتایج ما نشان می دهد که کودکان دارای این آنتی بادی های واکنش متقابل هستند بسیار بیشتر از بزرگسالان. برای فهمیدن دلیل این امر ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما ممکن است به دلیل قرار گرفتن مرتب کودکان در معرض ویروس های کرونا باشد.

بعلاوه ، تحقیقات بیشتری لازم است تا دریابید دقیقاً چگونه مصونیت در برابر ویروس کرونا با قرار گرفتن در معرض ویروس دیگر اصلاح می شود و چرا با افزایش سن این فعالیت کاهش می یابد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.