تاریخ اتمام ، هزینه کل ، صندلی های لوک سبها ، صندلی های راجا صبا ، همه آنچه ما می دانیم

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

دسامبر 6 ، 2020 11:33:13 صبح





مجتمع جدید پارلمان ، بازسازی مرکزی ویستا ، سنگ اندازی بنیاد جدید پارلمان ، ساختمان جدید پارلمان بهومی پوجان ، هزینه های کل ، اکسپرس هندورودی تشریفاتی پیشنهادی مجموعه جدید پارلمان.

در حالی که هند به نظر می رسد 75 سال استقلال خود را در سال 2022 با تأسیس ساختمان جدید پارلمان جشن بگیرد ، نخست وزیر نارندرا مودی در 10 دسامبر سنگ بنای خود را قرار می دهد. در این مراسم بزرگ رهبران و نمایندگان همه احزاب حضور خواهند یافت. به صورت فیزیکی یا از طریق حالت مجازی.

اوم بیرلا ، رئیس مجلس ، روز شنبه با اعلام این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی ، گفت: “ما سفر هند مستقل را در ساختمان قدیمی آغاز کردیم و وقتی 75 سال را تمام کنیم ، جلسه هر دو مجلس را در ساختمان جدید پارلمان برگزار خواهیم کرد … ساختمانی از آجر و سنگ نباشد ، این تحقق رویاهای 130 کرور انسان خواهد بود. “

آنچه تاکنون در مورد ساختمان جدید پارلمان می دانیم:

# پروژه ساخت ساختمان جدید پارلمان داده شده است پروژه های تاتا

# طرح توسط طراحی ، برنامه ریزی و مدیریت HCP Pvt Ltd.

# تاریخ شروع ساخت: نخست وزیر نارندرا مودی انجام خواهد داد bhoomi pujan در ساعت 1 بعد از ظهر در 10 دسامبر. ساخت ساختمان به زودی آغاز خواهد شد.

# سال اتمام: پیش بینی می شود این پروژه تا سال آماده شود 2022

# ساختمان قرار است به بالا بیاید مساحت 64،500 متر مربع

# هزینه کل در تخمین زده می شود 971 کرور

# ساختمان خواهد داشت شش ورودی: ورودی تشریفاتی برای رئیس جمهور و نخست وزیر. یکی برای رئیس Lok Sabha ، رئیس Rajya Sabha ، و نمایندگان مجلس. به طور کلی یک ورودی تشریفاتی. ورودی دیگری برای نمایندگان مجلس ؛ و دو ورودی عمومی.

# مجموعه جدید پارلمان خواهد داشت چهار طبقه – طبقه پایین ، طبقه فوقانی ، طبقه اول و دوم.

# در مجموع 120 فضای اداری ، از جمله اتاق های کمیته ها ، دفاتر اصلی وزارت امور مجلس ، دبیرخانه لوک سبها ، دبیرخانه راجا صبا ، دفاتر نخست وزیر ، برخی از نمایندگان مجلس و دفاتر کارکنان و پرسنل امنیتی در جدید مستقر می شوند مجلس. همچنین یک اتاق مطالعه برای نمایندگان مجلس خواهد داشت. یک سالن مرکزی نخواهد داشت.

# اتاق لوک صبا ، که در خواهد آمد 3،015 متر مربع مساحت ، خواهد داشت 888 صندلی به جای 543 صندلی موجود در مساحت 1145 متر مربع.

# اتاق راجا صبا ، گسترش یافته در یک منطقه یا 3،220 متر مربع ، خواهد داشت 384 صندلی در برابر قدرت فعلی 245 صندلی در مساحت 1232 متر مربع.

# در طول یک جلسه مشترک، اتاق جدید Lok Sabha می تواند در آن جای بگیرد 1224 عضو.

# نماینده در مجلس مستقر خواهند شد نیمکت های دو نفره، که می تواند جای دهد سه در صورت جلسات مشترک، به صورت نعل اسبی جلوی بلندگو.

# صندلی ها خواهد بود عرض 60 سانتی متر و قد 40 سانتی متر، بزرگتر از صندلی های حال حاضر که دارای عرض 45 سانتی متر و ارتفاع 40 سانتی متر هستند.

# یک ساختمان مجاور که در محل شرام شاکتی بهوان ساخته خواهد شد ، دارای یک ساختمان است اتاق هایی برای همه نمایندگان مجلس، و از طریق زیرگذر متصل خواهد شد.

# ساختمان خواهد بود مقاوم در برابر زلزله، و سازگار با مدرن ترین فن آوری دیجیتال.

# فراهم خواهد شد در مبلمان برای نمایشگرهای هوشمند ، بیومتریک برای سهولت رأی دادن ، تفسیر زبان دیجیتال یا سیستم های ترجمه، و زیرساخت ضبط برای تولید فراداده در زمان واقعی و میکروفون قابل برنامه ریزی.

# فضای داخلی سالن ها با شبیه سازی صدای مجازی مجهز می شود تا سطح مناسب صدای طنین را تنظیم کرده و اکو را محدود کند.

توضیح داده شده | مجسمه نمادین مهاتما گاندی ، بخشی از هویت پارلمان ، محل اعتراض و احترام

# این ترکیب خواهد شد معماری بومی از مناطق مختلف کشور، و نمایش می دهد تنوع فرهنگی

# دور و بر 2000 مردم به طور مستقیم در ساخت آن نقش دارد ، در حالی که دیگری 9000 غیرمستقیم خواهد بود

# بیشتر از 200 هنرمند از مناطق مختلف کشور نیز برای ساختمان کار می کنند.

ساختمان موجود پارلمان به عنوان یک سرمایه باستان شناسی کشور حفظ خواهد شد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.