بیهار: BJP اخم هایش را اخم کرد ، رهبر JDU را “آلوده” کرد 3 روز پس از تحلیف

نوشته شده توسط سانتوش سینگ ، لیز ماتیو | دهلی نو ، پاتنا |

20 نوامبر 2020 ، 4:20:54 صبح





تحت حمله از طرف احزاب مخالف در مورد ادعاهای فساد اداری در برابر او ، رهبر JD (U) Mewalal Choudhary روز پنجشنبه از سمت وزیر آموزش بهار در مدت یک ساعت پس از تصدی مسئولیت استعفا داد.

چودهاری در مورد ادعای اختلاف در انتصاب دستیاران و دانشمندان در دوره تصدی خود به عنوان دانشگاه کشاورزی بهار ، صبور ، معاون آموزشی بین سال های 2010 و 2015 روبرو است.

منابع گفتند که BJP در مورد تداوم Choudhary در کابینه ابراز قوت کرد. JD (U) ، با این حال ادعا کرد که او به تنهایی استعفا داد. چودری گفت: “من در پرونده دارای شارژ هستم و با تحقیقات همکاری می کنم. تصمیم گرفتم خودم استعفا دهم. “

RJD به Nitish حمله کرده است ، که به دنبال انتخاب مجدد او با استفاده از تابلوی حکمرانی خوب است ، زیرا وی را در کابینه خود قرار داده است. رئیس RJD ، لالو پراساد ، در توئیتی سکوت BJP را در این مورد زیر سوال برده بود.

در سال 2017 ، قبل از اینکه نیتیش از ماهاگاتبندان برای تشکیل دولت با خود در بیهار تغییر حالت دهد ، BJP روند دادرسی در مجمع بهار را به دلیل اتهامات علیه چودری متوقف کرده بود ، و قول داده بود “تا زمان دستگیری موالال آرام نخواهد گرفت”. این بلافاصله پس از ثبت کارت چوداری به دلیل تقلب ، نقض اعتماد توسط یک کارمند عمومی و توطئه جنایی توسط پلیس صبور انجام شد. چودری قبل از گرفتن وثیقه از دادگاه عالی پاتنا ناپدید شد. بعداً این موضوع به بخش هوشیاری ارجاع شد.

منابع در BJP گفتند که رهبران حزب گفتند CM Choudhary باید کنار برود. “این یک پرونده باز و بسته است. راهی دیگر وجود نداشت. “یک رهبر ارشد BJP با اشاره به اینکه این حزب همچنین هیئتی را به سمت فرماندار ایالت وقت هدایت کرده بود که در آن زمان علیه چودهاری اقدام می کرد. “چگونه حزب اکنون می تواند در برابر آن سکوت کند؟”

رهبر در پاسخ به این س whyال که چرا BJP زودتر مخالفت نکرده بود ، وقتی نام چوداری در لیست وزرای JD (U) قرار گرفت ، رهبر ادعا کرد این حزب نام ها را همان روز سوگند یاد کرده است. “ما از آنها س themال نکردیم زیرا نمی خواستیم آنها به نوبت از ما بپرسند که چرا ما دو معاون وزیر را منصوب کرده ایم.”

با این حال ، این حادثه ممکن است روابط پراکنده بین JD (U) و BJP را که اکنون حزب بزرگتر مجمع است ، متشنج کند. با توجه به اینکه نیتیش به دلیل “بزرگ” نگه داشتن پست CM حفظ می شود ، بسیاری از اعضای حزب معتقدند که وی ممکن است با انتصاب چودهری سعی در شرمساری BJP داشته باشد.

این پرونده مربوط به انتصاب 166 دانشمند دستیار و خردسال در دانشگاه کشاورزی بیهار ، صباور ، در سال 2012 است ، در حالی که چودهاری معاون دانشگاه بود. ادعا شده بود که کسانی که نمره کمتری برای کسب صلاحیت آموزشی ، تحقیق و انتشار کتاب دارند ، از آنجا که 20 از 20 نمره در ارائه پاور پوینت و مصاحبه به آنها داده می شود ، موفق به کسب امتیاز شدند ، در حالی که افراد کمتر از این امتیاز را کسب کردند.

در حالی که هنوز یک برگه اتهام علیه چودهاری ، تنها متهم ثبت نشده است ، پلیس اتهامات را علیه دو نفر دیگر به نام های راجبهاوان ورما و آنیل کومار تنظیم کرده است ، که نام آنها هنگام تحقیقات مشخص شد. سوجیت کومار بهاگالپور DIG گفت ، “تحقیقات در این باره ادامه دارد. یک صفحه شارژ تکمیلی می تواند تشکیل شود. “

اسناد موجود با Indian Express چندین اختلاف را نشان می دهد:

* دکتر SK Singh ، که 53.83 نمره در برابر 80 نمره کسب مدرک تحصیلی کسب کرده است ، هر یک از 10 نمره را برای ارائه و مصاحبه تنها 1 نمره کسب کرده است. او انتخاب نشده است.

* دکتر سانجیت کومار ، که امتیاز 53.80 را برای صلاحیت تحصیل و تحقیق کسب کرده بود ، پس از کسب هر یک نمره برای ارائه و مصاحبه ، رد شد.

* Santosh Kumar Choudhary 39.73 نمره برای صلاحیت آموزشی و تحقیق کسب کرد ، اما پس از اینکه 10 امتیاز کامل را در مصاحبه و ارائه کسب کرد ، انتخاب شد.

* Lakshman K ، که 39.18 نمره برای تحصیلات کسب کرده است ، همچنین پس از کسب نمرات کامل در مصاحبه و ارائه ، انتخاب شد.

* به همین ترتیب ، بابولال دادوال ، که 38.09 نمره برای صلاحیت آموزشی کسب کرده است ، پس از نمره کامل در مصاحبه و ارائه ، موفق به کسب آن شد.

Choudhary ، که متعلق به جامعه OBC Kushwaha است ، در انتخابات اخیر از Tarapur پیروز شد و Divya Prakash از RJD را شکست داد.

پس از استعفای چودهاری ، رهبر RJD ، حمله به نیتیش ، تجاوی یداو گفت: “من قبلاً به شما گفته بودم که خسته شده اید و توانایی تفکر خود را از دست داده اید. (شما) متهم متهم به فساد را عمداً به یک وزیر تبدیل کردید و تنها پس از آنکه مجبور شدید بابت خجالت زیاد مواجه شوید ، او را استعفا داد. “

سخنگوی JD (U) Neeraj Kumar گفت که تجاوی “هیچ صلاحیت اخلاقی ندارد که در مورد فساد صحبت کند” ، و پرسید که با توجه به این که در پرونده IRCTC دارای ورق است ، چگونه می تواند به عنوان رهبر مخالفت ادامه دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.