بهترین کارخانه تولید میلگرد

آشنایی با کارخانه های سازنده و تولیدکننده میلگرد و گونه های مختلف محصولات آن‌ها، می‌تواند به انتخاب مناسب‌تر این کالا یاری شایانی برساند. براساس تنوع و گوناگونی برندهای تولیدکننده میلگرد در ایران، تشخیص این قضیه که کدام کارخانه محصول باکیفیت تری دارد ، سخت می‌باشد. یکی از از راه‌های پاسخ به این سوال، استفاده از راهنمایی‌های متخصصانی است که در این حوزه فعال هستند.

 از برگزیده ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور ایران می‌توان به برندهای ذوب آهن اصفهان، کویر کاشان، میانه، میلگرد آناهیتا، بناب، روهینا جنوب، پرشین تاکستان، ابرکوه و بافق اشاره کرد. هر کدام از این برندها، باتوجه به میزان مرغوب بودن تولیدات خود، تقاضای بازار را به خویش اختصاص می‌دهند.

در این بین، میلگرد ذوب آهن، بهترین کیفیت را دارد. البته یک عدد از برندهای اسم و رسم دار دیگر در بازار ایران، میلگرد بناب است. قیمت میلگرد بناب نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد، مطلوب بوده و این موضوع یکی از برتری‌های آن محسوب می‌گردد.

 

نبض بازار میلگرد در دستان ذوب آهن

 کارخانه ذوب آهن اصفهان از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در سرزمین ایران می باشد که با ارائه محصولات مرغوب و طبق اساسی استانداردهای جهانی، تولیدات خود را به کشورهای دیگر هم صادر می‌کند.

در حالا حاضر باکیفیت‌ترین میلگرد موجود در بازار ایران، مربوط به کارگاه ذوب آهن است که به اسم میلگرد اصفهان نیز شناخته می شود. همین دوران درانواع ساده و آجدار و در استانداردهای A1، A2 و A3 ساخته شده و در سایزهای متنوعی در بازار موجود می‌باشد.

ذوب آهن، استانداردترین میلگرد، از لحاظ وزن و سایز را در کشور‌ایران تولید می‌کند.

قیمت میلگرد اصفهان، با توجه به میزان مرغوب بودن آن، مقرون بصرفه بوده و به این دلیل در مواردی که پروژه حساسیت بالایی دارد، اغلب از این برند استفاده می‌شود. گونه ها و سایزهای گوناگون میلگرد ذوب، به شکل‌های کلاف، بندیل و شاخه‌ای، به فروش می‌رسد.

تقاضای بالای این محصول ممکن هست فرصتی را جهت سودجویان فراهم نماید که کالایی غیر از برند ذوب آهن را به شما بفروشند. در همین آیتم شما باید بدانید که به چه صورت برندهای گوناگون میلگرد را تشخیص دهید.

برای تشخیص میلگرد اصفهان، می‌توان از دو راه حل استفاده کرد. چنانچه خریدتان عمده باشد، می‌توانید به پلاک فلزی که به بندیل یا باندل میلگرد متصل هست توجه کنید که مشخصات کلی کالا بر روی آن درج شده است.

 اما گاهی وقت ها ممکن است خرید شما به شکل شاخه‌ای باشد که در اینصورت بایستی از روش دوم در تشخیص اصالت بار استفاده کنید ، یعنی به علائمی که بوسیله کارخانه تولید کننده بر روی هر شاخه میلگرد حک شده است، دقت کنید. علائمی که کارخانه بر روی هر شاخه میلگرد تولیدی خود، حک می کند نشان دهنده اسم کارخانه یا نام تجاری برند، سایز میلگرد، نوع و روش تولید آن است.

حروفی که روی میلگردهای آجدار حک می گردد عبارتند از: CT، CU، JT، JU و SA . در این علائم، حرف اول نشانه استاندارد و حرف دوم نشان‌دهنده روش تولید می‌باشد. حرف A نشان‌دهنده استاندارد A2، C استاندارد A3 و S استاندارد A4 است.

حرف U در علائم روی میلگرد، نمایانگر روش آلیاژی در تولید و T طرز ترمکس را نشان می‌دهد. در روش آلیاژی، میلگرد پس از نورد نهایی در هوای آزاد خنک میگردد و در نحوه ترمکس، از طریق پاشش آب خنک می‌گردد.

میلگردهای تولیدشده به شیوه آلیاژی اصلی سختی کمتر و چقرمگی بالاتری نسبت به نوع ترمکس دارند. مهم‌ترین مشخصه میلگرد اصفهان، اسم مارک تجاری این مجموعه، ESCO می باشد که بر بر روی آن حک می‌گردد.