بهار برای تولید برنج به ابریشم ، 30 محصول بومی را برای فشار صادرات در مرکز لیست کرده است

نوشته شده توسط سانتوش سینگ | پتنا |

30 نوامبر 2020 1:05:09 صبح





محصولات صادراتی Bihar ، لیچری Bihar ، آجیل روباه Bihar ، Bihar makhana ، ابریشم باگالپوری ، اخبار Bihar ، هند اکسپرسدر حال حاضر ، فقط بخشهای شاهی ناحیه مظفرپور و ماخانا (روباه) داربهنگا در مقیاس کوچک از ایالت صادر می شوند. (عکس اکسپرس)

از انواع برنج گرفته تا منسوجات ابریشم ، دولت بیهار با لیستی از حدود 30 محصول بومی که می تواند برای فشار صادرات توسط اداره کل تجارت خارجی (DGFT) در نظر گرفته شود ، که قرار است یک لیست در سراسر کشور را بررسی کند ، ارائه شده است. از این موارد در جلسه دسامبر با نخست وزیر نارندرا مودی تحت برنامه Atmanirbhar Bharat.

DGFT ، تحت وزارت تجارت و صنعت اتحادیه ، از همه ایالت ها و سرزمین های اتحادیه خواسته بود لیستی از محصولات محلی را كه می توانند برای صادرات تبلیغ شوند ، تهیه كنند.

دولت بیهار لیستی جامع از نظر ناحیه تهیه کرد که 26 مورد از 38 منطقه محصولات خاص آنها را مشخص می کند.

در حال حاضر ، فقط بخشهای شاهی ناحیه مظفرپور و ماخانا (روباه) داربهنگا در مقیاس کوچک از ایالت صادر می شوند.

اکنون ، انبه های ابریشمی و ژاردالو در منطقه باگالپور در لیست قرار گرفته اند ، که با توجه به محبوبیت آنها یک حرکت پیش بینی شده است.

در حالی که پاتنا محصولات دارویی خود را ذکر کرده است ، آریا و پورنیا محصولات جوت را شناسایی کرده اند. در این میان اورنگ آباد و بوجپور انواع برنج را انتخاب کرده اند. Govindbhog ، یک نوع برنج با طعم از Kaimur در منطقه Rohtas – معروف به “کاسه برنج” ایالت – شامل شده است.

مناطق دیگری که محصولات را ارسال کرده اند عبارتند از: Gopalganj (جاغری) ، Katihar و Khagaria (جوت و ماخانا) ، Darbhanga و Madhubani (نقاشی های Mithila) ، Munger (تنباکو) ، Vaishali (بیسکویت) و West Champaran (مبلمان چوبی).

یک مقام ارشد در اداره صنایع در بیهار گفت: “ما فقط به عنوان تسهیل کننده DGFT در شناسایی محصولات محلی که می توانند بازارهای ملی و بین المللی داشته باشند کار می کنیم. چندین بانک پیشرو نیز در ارتقا districts مناطق به عنوان قطب صادرات نقش دارند. کمیته ارتقا export صادرات در سطح دولت و برنامه صادرات منطقه ای پس از آماده سازی رتبه بندی و شاخص صادرات ، اجرا می شوند.

طرح صادرات منطقه دولت بهار از ژانویه 2021 لازم الاجرا است.

حداقل شش منطقه بیهار ماخانا پرورش می دهند و در بسیاری از مناطق انواع شناخته شده برنج وجود دارد. لیچی و انبه از محصولات فصلی حداقل 10 منطقه بیهار هستند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود