بعد از واکسن | هند اکسپرس

نوشته شده توسط Kirit P Solanki |

3 دسامبر 2020 1:17:00 صبح





اکنون همه افراد در سراسر جهان امید خود را برای ورود واکسن به اثبات رسیده از نظر بالینی و ایمن دارند.

نه ماه گذشته مقاومت جمعی ما را آزمایش کرده است ، مانند هیچ دوره دیگری از تاریخ بشر اخیر. ویروسی ، به اندازه کسری از موی انسان ، اطمینان حاصل کرده است که کشورهای مختلف جهان در سطوح مختلف قفل قرار می گیرند ، جابجایی مردم و تعاملات اجتماعی معنای جدیدی پیدا می کنند ، تجارت تأثیر می گذارد و زندگی از دست می رود. اکنون همه افراد در سراسر جهان امید خود را برای ورود واکسن به اثبات رسیده از نظر بالینی و ایمن دارند.

این امید بی جا نیست – واکسن ها در واقع سریعترین و م effectiveثرترین وسیله برای دستیابی به مصونیت گله هستند در حالی که حداقل ضرر اقتصادی-اجتماعی را تضمین می کنند. بیش از 200 کاندید واکسن در مراحل مختلف پیشرفت هستند ، با شش مورد تایید محدود / اولیه برای استفاده محدود و 12 نفر در مرحله 3 آزمایش قرار دارند. با این حال ، این واقعیت باقی مانده است که در مورد زمان بندی واکسن ها برای بخش بزرگی از جمعیت ما ، خوش بینی بیش از حد وجود دارد. تحت پوشش قرار دادن اکثریت زیادی از سرخپوستان برای تزریق واکسن در یک جدول زمانی فشرده شده ، چیزی بی سابقه نیست. هنگامی که واکسن از نظر بالینی تأیید شد ، ماه ها طول می کشد تا بتوانیم دسترسی به دوزهای لازم را برای همه سرخپوستان که باید واکسینه شوند ، تضمین کنیم. با وجود داشتن یک اکوسیستم واکسیناسیون قوی و سابقه موفقیت در رانندگی در زمینه واکسیناسیون ، این یک پروسه طولانی خواهد بود که خواستار همکاری و حمایت از چندین ذینفع در هند است.

این به طور م meansثر به این معنی است که تلاش های ما برای مدیریت COVID-19 از طریق تغییر رفتار عمومی همراه با یک استراتژی آزمایش و ردیابی کارآمد همچنان مهم خواهد بود. در نتیجه درخواست نخست وزیر نارندرا مودی برای افزایش آزمایش COVID-19 در هند در ماه آگوست ، ما در انجام بیش از یک میلیون آزمایش در روز پیشرفت چشمگیری داشته ایم. گجرات به سرعت آزمایشات را افزایش داد و در نتیجه ، توانست نرخ مثبت را از 8.84 درصد (در ماه مه) به رقم فعلی هفتگی 2.1 برساند. سیستم نظارتی با استقرار بیش از 5000 تیم و معرفی “Dhanvantari Raths” (ون های سیار) برای آزمایش و بررسی اولیه بهداشت ، مقیاس بندی شد. این امر با غربالگری دقیق مسافران در مسافرت از چین و سایر کشورهای آسیب دیده پشتیبانی می شود ، تعیین ردیابی تمام تماس های افراد آلوده و آموزش مجازی بیش از هفت پزشک ، پرستار و سایر کارکنان پیراپزشکی برای درمان بیماران COVID-19.

با این حال ، همچنان که ویروس در محیط های شهری و روستایی ادامه دارد ، ما باید به یادگیری ، تکامل و بهبود استراتژی های آزمایش و ردیابی ادامه دهیم و اطمینان حاصل کنیم که آزمایشات برای آسیب پذیرترین جوامع و مناطق روستایی هند قابل دسترسی است. ما می توانیم هزینه های انجام این کار را در اروپا ببینیم ، جایی که کل کشورها مجبور شده اند یک بار دیگر در یک قفل کامل قرار بگیرند ، که می تواند بر فعالیت های اقتصادی آنها نیز تأثیر بگذارد.

مقیاس پذیری آزمایش فقط زمانی امکان پذیر است که ما از فناوری های ابتکاری استفاده کنیم که دقت و همچنین مقرون به صرفه بودن را ارائه دهند. ما در این زمینه نوآوری های بزرگی را مشاهده کرده ایم – به عنوان مثال ، آزمون کاغذی Feluda که از فناوری CRISPR استفاده می کند ، به طور مشترک توسط CSIR-IGIB و Tata Group ساخته شده است ، به تجهیزات گران قیمت یا معرف احتیاج ندارد و دقت بالایی را گزارش کرده است (96 درصد حساسیت و ویژگی 98 درصد). حدس زده می شود که به محض راه اندازی در بازار ، به دلیل قابلیت حمل ، قیمت پایین و کارآیی ، می توان آن را بسیار سریع افزایش داد.

در یک تحول جالب دیگر ، تیمی به سرپرستی دانشمندان از IIT-Gandhinagar حضور ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 را در فاضلاب احمدآباد کشف کردند که با بروز COVID-19 در شهر نیز مطابقت داشت. این یک روش ابتکاری برای نظارت بر وجود ویروس در یک منطقه خاص است و شایسته است در سایر مناطق شهری در سراسر کشور گسترش یابد ، بنابراین سیاستگذاری ما می تواند مبتنی بر شواهد و مبتنی بر داده باشد.

این واقعیت باقی مانده است که اگر بخواهیم همگام با شیوع ویروس باشیم ، هند و سایر کشورها در هفته ها و ماه های آینده به آزمایش میلیون ها نفر ادامه خواهند داد. دولت های ایالتی با پشتیبانی مرکز باید بر روی یک استراتژی آزمایش و ردیابی اصلاح شده و قوی کار کنند ، که می تواند به ما کمک کند تا زندگی را نجات دهیم و این بیماری همه گیر را به طور مثرتر مدیریت کنیم.

نویسنده ، یک جراح ، نماینده BJP در پارلمان از حوزه انتخابیه احمدآباد غرب است

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار نظرات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.