برزیل: جنگل های آمازون در زمان بولسونارو به بالاترین سطح 12 ساله می رسد

توسط: دویچه وله |

1 دسامبر 2020 1:07:40 بعد از ظهر





حیوانات پس از آتش سوزی در جنگل بارانی آمازون در نزدیکی پورتو ولهو ، برزیل ، آگوست ، باقی مانده است. 26 ، 2019. شدت فزاینده آتش سوزی ها و گسترش آنها به گوشه های جدید کره زمین ، این نگرانی را ایجاد می کند که تغییرات آب و هوایی خطرات را تشدید می کند. (ویکتور موریاما / نیویورک تایمز)

براساس موسسه ملی تحقیقات فضایی این کشور (INPE) ، جنگل های بارانی آمازون برزیل 11.088 کیلومتر مربع (2.7 میلیون جریب) به دلیل قطع درختان ، پاکسازی زمین و آتش سوزی در بین اوت 2019 و ژوئیه 2020 از دست داده است. این رقم 9.5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد

اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که میزان جنگل زدایی بالاترین میزان در 12 سال گذشته است.

جنگلهای بارانی آمازون نقش حیاتی در اکولوژی جهان دارد ، هم به عنوان تولید کننده اکسیژن و هم بعنوان یک غرقاب احتمالی کربن که مقادیر زیادی گاز گلخانه ای را از دی اکسید کربن موجود در جو جذب می کند.

رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو همچنان به افزایش فعالیت های کشاورزی و توسعه بیشتر در منطقه متعهد است. وی بسیاری از اقدامات حفاظت از جنگل و اقدامات مقابله با قطع جنگلهای غیرقانونی را كه دولتهای قبلی برای كاهش سرعت جنگل زدایی گسترده در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 اعمال كرده بودند ، ضعیف كرده است.

تغییر اوضاع و امنیت

به طور جداگانه ، روز دوشنبه کارشناسان نظامی برزیل هشدار دادند که جنگل زدایی در منطقه آمازون با تغییر الگوی بارندگی می تواند بر انرژی کشور و امنیت آب تأثیر منفی بگذارد.

آنها گفتند كه او به نوبه خود می تواند باعث افزایش فشار بر دوش نیروهای مسلح برزیل شود زیرا آنها مجبور هستند به دلیل تغییرات آب و هوا به بحران های انسانی بیشتری پاسخ دهند.

آتش سوزی های گسترده و بی شمار در سال گذشته در این منطقه باعث اخبار در سراسر جهان شد. دولت ها و سازمان های بین المللی برزیل را تحت فشار قرار داده اند تا برای محافظت از جنگل های بارانی ، بزرگترین جنگل جهان ، اقدامات بیشتری انجام دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.