بررسی هاردهای سرور اچ پی (HPE)

کامپیوترهای مدرنی که امروزه ساخته میشود، اغلب بهجای HDD از SSD بهعوان دستگاه ذخیرهسازی اصلی استفاده میکنند. هارد دیسک SAS در 2 نوع اصلی قرار دارد: 10K و 15K به سرعت چرخشی هارد دیسک مربوط می شود، یعنی 10،000 و 15،000 دور در دقیقه. سرعت بالا : سرور از هارد دیسکی استفاده میکند که بتواند به حداقل 7200 یا 10 هزار دور در دقیقه برسد. این هارد دارای دیسک مغناطیسی است که با سرعت 7.2 هزار دور بر دقیقه کار می کند. این هارد از نوع مکانیکی است و به همین خاطر به نسبت هاردهای SSD سرعت به مراتب کمتری را به ما ارائه می کند. این هارد درایو می تواند از فرمت های FAT32 و NTFS پشتیبانی کند. این هارد درایو در شرایط نرمال در ظرف مدت کمی می تواند تمام ظرفیت حافظه خود را خوانده یا نگارش کند. همچنین به دلیل ثبت بودن آیپی ها در شبکه ی ایران میتوانید ترافیک کاربران استارتاپ خود را نیم بها کنید. فروش هارد سرور : در دنیای تبادل اطلاعات ، شبکه و کامپیوتر محصولاتی را پیدا می کنیم که بدون محدودیت خاصی بر روی سیستم های مختلف نصب شده و به کاربران خود سرویس می دهند .

تمامی اطلاعات اعم از نرم افزار ، صوت و تصویر ،سیستم عامل و هر چیزی که شامل data باشد در هارد دیسک ذخیره می شود. برخی تخمین ها حدود 3000 چرخه نوشتن را به طور متوسط در هر سلول قبل از تجزیه نشان می دهند. دیسک های چرخان با یک بازوی محرک جفت می شوند که داده های دیجیتال را روی دیسک های سرور می خواند و می نویسد. ندارند سرعت دسترسی به داده های ذخیره شده روی دیسک کمتر از یک میلی ثانیه میباشد. بعد از پردازنده و رم سرور، هارد سرور HP مهم ترین ترین قطعه پردازشی و ذخیره سازی داده در سرورهای HP می باشد. این سرورها علاوه بر سرعت پردازشی بالا و امکانات امنیتی ، شرایط لازم برای دورکاری را نیز فراهم می آورند . در خرید سرور، علاوه بر برند سرور، به کانفیگ و پیکربندی که شامل CPU، رم، فن، پاور، هارد درایو، کنترلر ذخیره سازی، کارت شبکه است حتما توجه کنید. تمامی سرورهای اخیر برند HPE ، از نحوه اتصال بدون قطعی و خاموشی که با نام Hot-Plug شناخته می شود، استفاده می کنند. بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی نه به دلیل خرابی یا اشکال سیستمی ، بلکه به دلایلی همچون ارتقاء سیستم و یا تخفیف خدمات گارانتی اقدام به تعویض سرورهای خود می کنند .

این راه 100% قابل اعتماد نیست زیرا شرکت های بزرگی همچون HP، تولید کنندگان بسیاری در سراسر دنیا دارند. تولید و توزیع این نوع هارد دیگر متوقف شده است. هارد اینترنال اچ پی بهعنوان یکی از برندهای برتر در زمینه تولید هارد اینترنال شناخته میشود. در سرورهای قدیمی تر و همچنین کامپیوترهای فعلی، برای نصب و جدا کردن هارد ها باید ابتدا سیستم خاموش شده و بعد از اتصال کابل ها، هارد ها راه اندازی می شوند. در پاسخ باید اشاره کنیم که سرورهای استوک HP ، از رده خارج نیستند . از موارد امنیتیHP می توان به HPE Smart Array SR Secure Encryption اشاره کرد که یک راه حل رمزنگاری مبتنی بر کنترل طبقه سازمانی FIPS 140-2 سطح ۱ برای داده، در حالت و در صورت عدم وجود اطلاعت بیت صفر در سلول گزاشته میشود .

ابزار ذخیرهسازی دائمی به این معنی است که با قطع جریان برق، اطلاعات ذخیره شده از بین نمی روند. هنگام خرید هارد برای استفاده در سرور، نحوه اتصال آنها ، ظرفیت ذخیره سازی و نرخ انتقال و سایر موارد و ویژگی های دیگر، در انتخاب درست آن موثر هستند. یکی دیگر از ویژگی های پورت SATA، رابط کنترل پیشرفته میزبان(Advanced Host Controller Interface) و یا AHCI می باشد؛ یک رابط کنترل کننده میزبان باز است که به استاندارد تبدیل شده و این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا از ویژگی های پیشرفته SATA مانند Hot-Plug و صف فرمان NCQ استفاده کند. SSD مخفف Solid State Drive است و هیچ قطعه متحرکی ندارد در نتیجه هدی ندارد که برای خواندن و نوشتن دیتا حرکت کند و همین باعث افزایش طول عمر و سرعت آن میشود. این هارد از دیسک های به ابعاد 2.5 اینج استفاده می کند. علاوه بر کیفیت ماندگار این سرورها ، از نظر اقتصادی نیز استفاده از سرور استوک HP ، مقرون به صرفه تر خواهد بود . میانگین طول عمر SSD بسته به موارد استفاده خاص می تواند کمتر از 10 سال باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت هارد سرور های hp.