با محرومیت از MSP ، مرکز بازگرداندن 3 ماده اصلی قانون مزرعه است

نوشته شده توسط هریش داموداران ، هاریکیشان شارما | دهلی نو |

به روز شده: 4 دسامبر 2020 4:15:09 صبح





کشاورزان در راهپیمایی “دهلی چالو” خود علیه قوانین اصلاحات مزرعه مرکز ، در دهلی نو در مرز سینگو اعتراض کردند. (عکس PTI: Atul Yadav / پرونده)

اگر گفته های وزیر کشاورزی اتحادیه نارندرا سینگ تومار نشانه ای از آن باشد ، دولت مرکزی می تواند سه ماده اصلی را در قانون تجارت و تجارت محصولات کشاورزان (ارتقا and و تسهیل) اصلاح کند. این مقررات در واقع قلب اصلی ترین مورد مناقشه ترین قانون در آخرین جلسه پارلمان است. بنابراین اصلاحات در آنها می تواند به منزله عقبگرد مجازی قانون باشد.

بند اول مربوط به بخش 6 است که معاملات انجام شده در خارج از محوطه های فیزیکی APMC (کمیته بازار محصولات کشاورزی) را از هرگونه “هزینه بازار یا توقف یا مالیات” اعمال شده توسط دولت های ایالت معاف می کند. اتحادیه های مزرعه ای ادعا می كنند كه این امر منجر به ایجاد یك زمین بازی ناهموار بین مisلفه های APMC و مراكز جمع آوری خصوصی یا بازارهای ایجاد شده براساس قانون جدید می شود.

تمام خریدهای شالیزار و گندم که از طریق مندیس های تنظیم شده توسط دولت در پنجاب انجام می شود ، اکنون 3 درصد هزینه بازار APMC و 3 درصد توقف توسعه روستایی را به خود جلب می کند. در هاریانا ، عوارض مشابه هر کدام 2 درصد است. از آنجا که در بازارهای جایگزین (“مناطق تجاری”) هیچ مالیاتی “تحت هیچ قانون APMC ایالتی یا هر قانون ایالتی دیگر” وجود نخواهد داشت ، به طور بالقوه می تواند منجر به انحراف تجارت از مندیس های موجود شود.

تومار پس از جلسه روز پنجشنبه با نمایندگان اتحادیه های مزرعه گفت که دولت روش های ایجاد “سامیاتا” (شرایط بازی برابر) را بین دو بازار بررسی خواهد کرد. در حالی که وی جزئیات بیشتری نداد ، ظاهراً یک پیشنهاد در مورد بحث این است که مناطق تجاری جدید را از هزینه بازار معاف کند (قابل توجیه ، زیرا معاملات خارج از مرزهای APMC است) ، اما توقف توسعه روستایی اینگونه نیست. مورد دوم ، که توسط دولت ایالت تحمیل می شود تا APMC ، می تواند به مراکز و مجموعه های خصوصی مجموعه و بازارها نیز تحمیل شود.

اصلاحیه دوم این قانون می تواند در بخش 15 باشد. طبق آن ، اختلافات ناشی از معاملات در بازارهای جایگزین نمی تواند در دادگاه های مدنی منظم انجام شود. در عوض ، این موارد باید به طور اجباری به هیئت های سازش و مقامات استیناف منصوب شده توسط دادستان های فرعی محلی (SDM) و مجموعه های مربوطه ارجاع شوند. دستورات آنها “قدرت فرمان دادگاه مدنی” را دارد. در بخش 15 آمده است كه “هيچ دادگاه مدني صلاحيت رسيدگي به هيچ دادخواست يا دادرسي راجع به هر موضوعي را ندارد كه شناخت آن قابل برداشت و دفع باشد” توسط اين مقامات.

اتحادیه های مزرعه ، منع صلاحیت دادگاه های مدنی را انکار عدالت تفسیر کرده اند. SDM ها و گردآورندگان منطقه مانند دادگاه های عادی مستقل نیستند. همه آنها به عنوان بخشی از سیستم دولتی ، به احتمال زیاد طرف خریداران بزرگ شرکت ها هستند.

تومار گفت: “اگر كشاورزان احساس كنند كه از طريق SDM عدالتي دريافت نمي كنند و بايد اجازه داد كه مستقيماً به دادگاهها مراجعه كنند ، دولت مي تواند اين موضوع را مورد توجه قرار دهد.”

اصلاح سوم احتمالاً می تواند در بخش 4 باشد ، که هر معامله گر را ملزم به خرید یا فروش در بازار جایگزین می کند فقط دارای شماره حساب دائمی مالیات بر درآمد (PAN) “یا سند دیگری باشد که ممکن است توسط دولت مرکزی اطلاع داده شود”. اتحادیه ها می گویند که این نیاز بسیار محدود ، مجالی را برای اپراتورهای پرواز شبانه فراهم می کند ، که هزینه ای به کشاورزان پرداخت نمی کنند. این برخلاف معامله گرانی است که از مجوزهای APMC دارای مجوز هستند و توانایی پرداخت پیش فرض را ندارند. اگر کشاورزان برای محصولات خود پرداختی دریافت نکنند ، اکنون می توانند به مقامات APMC مراجعه کنند ، که ممکن است مجوز چنین بازرگانانی را لغو کرده و حتی ضمانت نامه های بانکی ارائه شده توسط آنها را لغو کنند.

“ما می خواستیم قانون را ساده کنیم. اما اگر کشاورزان احساس کنند که امروز کسی به راحتی می تواند کارت PAN تهیه کند و باید از طریق ثبت نام بازرگانان حمایت بیشتری شود ، دولت می تواند این مورد را نیز در نظر بگیرد. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.