با تصمیم مردم پیش می رود: سووندو پس از ترک دولت TMC در زمین چمن خانه خود

نوشته شده توسط اتری میترا |

30 نوامبر 2020 5:41:47 صبح





Suvendu Adhikari ، Adhikari استعفا داد از TMC ، اخبار کلکته ، اخبار بنگال ، اخبار اکسپرس هندسووندو آدیکاری

در اولین جلسه علنی خود پس از ترک دولت کنگره ترینامول در بنگال غربی ، سووندو آدیکاری روز یکشنبه از هرگونه اعلام سیاسی خودداری کرد و در عوض گفت که “مردم آخرین حرف را در مورد فعالیت سیاسی او خواهند زد”.

Adhikari خطاب به مراسمی به یاد مبارز آزادی فقید Ranjit Kumar Bayal در Mahishadal در منطقه پوربا مدینی پور ، با استناد به بهیمرائو امبدکار و مولانا ابوالکلام آزاد گفت که او قانون اساسی را حفظ می کند و به عنوان “سواک” آنها به بنگالی ها و بنگال خدمت می کند.

بهمرائو امبدکار و مولانا آزاد ، از جمله دیگران ، قانون اساسی ما را تنظیم کردند. سیستم دموکراتیک کشور ما توسط مردم ، برای مردم و مردم است. بنابراین ، مردم حرف آخر را خواهند زد. با حمایت آنها و مسئولیتی که به من اعطا کرده اند ، من به بنگالی ها و بنگال به عنوان سواک آنها خدمت خواهم کرد. این قولی است که می توانم به شما بدهم. ”آدیکاری در برنامه ای که توسط Tamralipto Janakalyan Samiti برگزار شد ، گفت.

روز جمعه ، پس از ماه ها فاصله گرفتن از حزب ، آدیکاری از کابینه به رهبری ماماتا بانرجی که وزیر حمل و نقل ، آبیاری و آبراه ها بود استعفا داد.

استعفای وی توسط فرماندار جگدیپ دانخار پذیرفته شد.

اما او حزب را ترک نکرد و به عنوان MLA استعفا نداد.

گمانه زنی ها مبنی بر پیوستن وی به BJP با برخی از رهبران ایالتی BJP آشکارا ادعا می کند که آدیکاری و برخی دیگر از وزرای TMC به حزب آنها خواهند پیوست. با این حال ، ادیکاری همه را حدس زد. حتی روز یکشنبه که همه نگاهها به اولین جلسه علنی او بود ، وی از بیان حرکت سیاسی بعدی خودداری کرد.

اگرچه رویداد روز یکشنبه ماهیتی غیر سیاسی داشت ، صدها نفر از طرفداران آدیکاری با پیراهن هایی که روی آنها نوشته شده بود “عمرا دادار آنوگامی” (ما پیروان برادر هستیم) جمع شده بودند. طرفداران وی ، که بسیاری از آنها زن هستند ، گفتند که از هر تصمیمی که دادا (ادیکاری) اتخاذ کند ، حمایت خواهند کرد.

Adhikari ضمن خاتمه سخنان خود ، شعار “Jai Hind” را سر داد و نه “Bharat Mata Ki Jai” ، شعاری را که او اوایل این ماه در هنگام تجمع Nandigram خود استفاده کرده بود.

در حالی که دستیاران نزدیک وی حدس می زنند که او در هفته اول دسامبر با حضور رهبری عالی حزب به BJP بپیوندد ، آدیکاری کارتهای خود را نزدیک سینه نگه می دارد.

روز شنبه ، او در جلسه ای به دعوت کنگره ترینامول در کلکته نرفت.

سائوگاتا روی ، نماینده TMC ، که بهمراه نماینده دیگر حزب سودیپ باندوپادیای ، از طرف حزب عالی حزب موظف به برگزاری جلسات با آدیکاری در مورد نارضایتی های وی شده است ، ابراز امیدواری کرد که گفتگوهایی بین دو طرف انجام شود.

وی گفت: “درها هنوز برای گفتگو با سووندو باز هستند. باید با او بحث شود. من امیدوارم که بتوانم بین سووندو و رهبری حزب گفتگو کنم. “روی در پاسخ به سوالی درباره حفظ رهبر توده ای در حزب گفت:”

روی ، که همچنین از یک رابطه صمیمانه با پدر آدیکاری و سیسیر کومار آدیکاری ، نماینده کانتی برخوردار است ، گفت: “مادر سووندو بیمار است ، بنابراین ممکن است منتظر بمانیم تا صحبت ها خوب شود.”

دو دور گفتگو بین آدیکاری و روی بی نتیجه مانده بود.

وزیر ارشد و رئیس TMC ماماتا بانرجی تور منطقه ای خود را از 7 دسامبر آغاز می کند ، با تجمع در Purba Medinipur که قلعه ای از خانواده Adhikari قلمداد می شود.

در همین حال ، ابیشک بانرجی ، نماینده پارلمان TMC و برادرزاده وزیر ارشد ، در حمله ای مبهم به ادیکاری گفت که کارگران TMC “هیچ رهبرى را که به مادر (حزب) خیانت کند” تحمل نخواهند کرد.

آبیشک خطاب به کارگران حزب در Satgachia در منطقه 24 پارگاناس جنوبی گفت: “مهمانی TMC مانند مادر شماست. آیا می توانید به مادری که به شما کمک کرده است به عنوان یک رهبر رشد کنید خیانت کنید؟ آیا می توانید افرادی را که به خاطر موفقیت شخصی مادرش خیانت می کنند ، ببخشید؟ ما نمی توانیم تحمل کنیم اگر مردم به مادرشان خیانت کنند. در روزهای آینده ، مردم اطمینان حاصل خواهند کرد که ماماتا بانرجی با پیروزی هت تریک می کند و به Nabanna (دبیرخانه ایالتی) می رسد. “

آبیشک بدون آنکه نام آدیکاری را بردارد ، گفت: “چه تعداد از شما (کارگران و رهبران حزب) از چتر نجات کرده و با آسانسور (آسانسور) سوار شده اید تا به اینجا بیایید؟ TMC به معنی پایه است. به معنای مهمانی خاک است. هیچ کس نمی تواند با کمک چترها و بالابر اینجا بالا برود. اگر کسی این کار را انجام دهد ، مطمئناً سقوط خواهد کرد. “

ادیکاری اخیراً گفته بود که نه بالابر برداشته و نه به موقعیت فعلی خود در TMC با چتر نجات داده است.

با ورودی های PTI

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کلکته ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.