با افزایش موارد ، CM Kejriwal می خواهد به 50 مهمان در عروسی برگردد ، قدرت برای تعطیل کردن بازارهای شلوغ

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

18 نوامبر 2020 ، 3:09:31 صبح





آرویند کجریوال ، آرویند کجریوال دهلی ، ممنوعیت آتش بازی دهلی ، آلودگی دهلی ، دهلی آقی ، ممنوعیت ترقه آلودگی دهلی ، اخبار شهر دهلیآرویند کجریوال ، وزیر ارشد گفت که این تصمیم برای تصویب به فرماندار ستوان ارسال شده است. این محدودیت زمانی قابل تحقق خواهد بود که از طرف وی سر تکان دهد.

دولت دهلی تلاش کرده است تا آرامشی را که در اول نوامبر ایجاد کرده بود پس دهد تا اجازه دهد 200 مراسم مهمانی برگزار شود ، و به 50 نفر کاهش یابد.

آرویند کجریوال ، وزیر ارشد گفت که این تصمیم برای تصویب به فرماندار ستوان ارسال شده است. این محدودیت زمانی قابل تحقق خواهد بود که از طرف وی سر تکان دهد.

دولت همچنین به مرکز نامه زده است که اجازه خاموش شدن محلی در بازارهایی را که ممکن است به عنوان نقاط داغ Covid ظاهر شوند ، دهد.

با پیروی از رهنمودهای دولت مرکزی و با توجه به فصل عروسی ، دولت دهلی پیش از این به 200 مهمان در مراسم عروسی اجازه می داد. پیش از این ، این تعداد 50… بود ، با توجه به افزایش اخیر موارد تاج ، دولت دهلی تصمیم گرفته است که این آرامش را کنار بگذارد. با توجه به افزایش تعداد موارد Covid ، فقط 50 نفر در مراسم عروسی در پایتخت مجاز هستند. من پیشنهاد را برای تأیید وی به فرماندار ستوان دهلی ارسال کرده ام ، “کجریوال روز سه شنبه در یک آدرس وب گفت.

منابع گفتند این تصمیم احتمالاً روز چهارشنبه تصویب می شود. این تصویب نامه برای اعلام خاموش شدن بازارها به احتمال زیاد توسط سازمان ملی مدیریت بلایا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

میزان مثبت بودن در دهلی طی دو هفته گذشته به طور مداوم بالای 11 درصد بوده است – در برخی روزها از 15 درصد عبور می کند. این میزان در سپتامبر به 6 درصد رسیده بود. کارشناسان نسبت به افزایش تعداد موارد با در نظر گرفتن فصل جشنواره هشدار داده بودند.

بین شنبه و دوشنبه ، به طور متوسط ​​در حدود 3100 مورد جدید در روز گزارش می شود ، اما این به این دلیل است که تعداد آزمایشات روزانه به دلیل دیوالی ، بهای دوج و آخر هفته از حدود 58000 آزمایش به حدود 25000 مورد کاهش یافته است. روزهای یکشنبه تست در سطح کشور کمتر بوده است.

آزمایشات انجام شده در میان بازرگانان و مغازه داران در بازارها آمار نگران کننده ای را به همراه داشته است. در میان 225 مغازه دار که هفته گذشته در بازارهای Tilak Nagar ، Raghubir Nagar و Jail Road آزمایش شدند ، 41 مورد مثبت بودند. مقامات گفتند که فقط آزمایشات RT-PCR مورد استفاده قرار گرفت.

کجریوال گفت که دولت از مرکز اجازه گرفته است تا دستورالعمل ها را برای تعطیلی بازارها در صورت لزوم اصلاح کند. در اواخر دیوالی ازدحام گسترده مردم در بازارها وجود داشت و هنجارهای فاصله اجتماعی توسط تجار و بازاریان نادیده گرفته می شدند.

“ما قبل از دیوالی شاهد ازدحام گسترده مردم در برخی از بازارهای محبوب دهلی بودیم. در این بازارها ، هیچ فاصله اجتماعی دنبال نشد و به همین دلیل تعداد موارد Covid به طور قابل توجهی در پایتخت افزایش یافته است. در آخرین حکمی که توسط دولت مرکزی تصویب شد ، اشاره شد که دولت ایالت بدون اجازه از مرکز نمی تواند هیچ قفلی را اعمال کند. با توجه به وضعیت اخیر و با توجه به آخرین دستور دولت مرکزی ، ما از آنها خواسته ایم كه در صورت لزوم به ما اجازه تعطیل بازارها را بدهند. من معتقدم که چنین اقدامات خشن لازم نیست ، اما اگر یک بازار به یک نقطه تاج تبدیل شده باشد ، ما باید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه قفل محلی را در آن مناطق اعمال کنیم. من قبلاً این پیشنهاد را برای تأیید به فرماندار ستوان فرستاده ام. ”کجریوال گفت.

وزیر بهداشت Satyendar Jain روز دوشنبه گفت که موج سوم موارد در شهر رو به پایان است – بیانیه ای که او روز سه شنبه تکرار کرد. او همچنین ادعا کرده بود که دیگر قفل نخواهد شد.

معاون CM مانیش سیسودیا همچنین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که امکان قفل در دهلی وجود ندارد.

“هیچ پیشنهادی برای قفل کردن یا مینی قفل شدن وجود ندارد. به نظر می رسد که ارتباط نادرستی وجود داشته است. در دستورالعمل های این مرکز آمده است که کشورها نمی توانند محدودیت های خود را اعمال کنند و ما فقط در صورت مشاهده جمعیت زیادی در آنجا اجازه اخذ مجوز را گرفته ایم. قفل کردن هیچ راه حلی نیست و به کنترل شیوع کوید کمک نمی کند. “

وزیر کشور آمیت شاه روز یکشنبه جلسه ای داشت ، جایی که کجریوال نیز در آن حضور داشت ، برای بحث در مورد وضعیت کوید در شهر. روز سه شنبه ، CM از مرکز برای کمک به دهلی در این زمان تشکر کرد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت جدیدترین اخبار دهلی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.