بایدن اولین زنان را به عنوان رئیس خزانه داری و اطلاعات و اولین لاتین را برای اداره امنیت داخلی معرفی خواهد کرد

توسط: نیویورک تایمز | واشینتون |

24 نوامبر 2020 12:34:32 بعد از ظهر





جو بایدن ، خانه ایالات متحده ، جانت یلن ، وزیر خزانه داری آمریکا ، اخبار جهان ، اکسپرس هندپرونده – جنت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ، در واشنگتن ، اکتبر. 31 ، 2017. بنا به گفته افراد آشنا به تصمیم ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن یلن ، اولین زنی را که به فدرال رزرو هدایت می شود ، به عنوان وزیر بعدی خزانه داری معرفی کند. (Lexey Swall / نیویورک تایمز)

نوشته شده توسط مایکل کراولی و ژانا اسمیاک

رئیس جمهور منتخب جو بایدن قصد دارد جانت یلن را به عنوان وزیر خزانه داری معرفی کند ، نامزدی که برای اولین بار در تاریخ 231 ساله یک زن مسئولیت خزانه داری را بر عهده دارد.

انتصاب مورد انتظار در حالی صورت گرفت که بایدن برای ایجاد سایر نقش های برجسته کابینه انتخاب شد ، الخاندرو مایورکاس را به عنوان اولین لاتین برای اداره وزارت امنیت داخلی و آرویل هاینز را به عنوان اولین زنی که مدیر اطلاعات ملی بود انتخاب کرد.

همچنین بایدن باید پست جدیدی را به عنوان نماینده بین المللی آب و هوا ایجاد كرده و از جان كری ، وزیر امور خارجه پیشین كه مذاكره كننده اصلی آمریكا در زمینه توافق نامه تغییر آب و هوا بود ، استفاده كند.

در انتخاب یلن ، که همچنین اولین زنی بود که رئیس فدرال رزرو بود ، بایدن در یک لحظه بیکاری بالا ، هنگامی که میلیون ها آمریکایی از کار بیکار هستند و اقتصاد همچنان از ویروس کرونا مبارزه می کند ، به یک اقتصاددان مشهور کار متوسل می شود.

یلن ، 74 ساله ، احتمالاً ترجیح طولانی مدت برای کمک به دولت برای خانوارهایی که از نظر اقتصادی مشکل دارند ، ترجیح می دهد. اما او مجبور خواهد شد برای کمک بیشتر با آنچه که انتظار می رود یک کنگره تقسیم شده باشد ، مذاکره کند و او را به یک نقش سیاسی بسیار بیشتر از نقشی که در بانک مرکزی مستقل بازی می کند ، تحت فشار قرار دهد.

یلن در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ در ماه اکتبر گفت: “در حالی که همه گیری هنوز به طور جدی بر اقتصاد تأثیر می گذارد ، ما باید حمایت مالی فوق العاده خود را ادامه دهیم.” نامزد پیش بینی شده او پیش از این توسط وال استریت ژورنال گزارش شده بود.

تیم های نوظهور دیپلماتیک ، اطلاعاتی و اقتصادی ، همانطور که مقامات گذار توضیح داده اند ، گروهی از مقامات ارشد سابق دولت اوباما را دوباره متحد می کنند. اکثر آنها در وزارت امور خارجه و کاخ سفید با هم همکاری نزدیک داشته و در چندین مورد ارتباط تنگاتنگی با بایدن دارند که از سالها پیش آغاز شده است. بایدن برخی از آنها را به طور رسمی در یک رویداد در ویلمینگتون ، دلاور ، در روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.

آنها به اصول اصلی استقرار سیاست خارجی دموکراتیک اعتقاد دارند: همکاری بین المللی ، اتحاد و رهبری قوی ایالات متحده ، اما دخالت های خارجی پس از جنگ در عراق و افغانستان.

دفتر انتقال گزارش ها را یکشنبه شب تأیید کرد که بایدن آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه و جیک سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی خواهد کرد.

بایدن همچنین لیندا توماس-گرینفیلد را به عنوان سفیر در سازمان ملل معرفی کرده و کار را به سطح کابینه بازگرداند و به توماس-گرینفیلد ، آمریکایی آفریقایی تبار ، کرسی شورای امنیت ملی خود را بدهد.

ترکیب نژادی و جنسیتی نامزدهای مورد انتظار همچنین بیانگر تعهد بایدن به تنوع است ، که در دنیای سیاست خارجی و امنیت ملی بسیار مشهور است.

تابلوهای انتخاب همچنین نشان داد که بایدن علیرغم امتناع مستمر رئیس جمهور دونالد ترامپ برای قبول تصمیم ، تصمیم خود را برای تنظیم دولت خود پیش ببرد. بایدن عصر دوشنبه در آن روز از کمک دریافت کرد ، زمانی که رئیس اداره خدمات عمومی او را به عنوان برنده آشکار تعیین کرد ، قفل بودجه و منابع فدرال را برای شروع انتقال باز کرد و به مشاوران خود اجازه داد هماهنگی را با مقامات دولت ترامپ آغاز کنند.

شغل کری نیازی به تأیید سنا ندارد. در بیانیه منتشر شده توسط دفتر انتقال گفته شده است كه كری “به عنوان فرستاده ویژه ریاست جمهوری در امور اقلیم با تمام وقت با تغییرات آب و هوایی مبارزه خواهد كرد و در شورای امنیت ملی حضور خواهد یافت.”

بایدن برای مدیریت سیاست های داخلی آب و هوایی خود ، به زودی مدیر آب و هوای كاخ سفید را نیز معرفی خواهد كرد ، كه به گفته مقامات گذار ، از موقعیت برابر كری برخوردار خواهد بود.

در صورت تأیید ، مایورکاس ، که از سال 2013 تا 2016 به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی کار می کرد ، اولین لاتینی است که دپارتمان متهم به ایجاد و مدیریت سیاست های مهاجرت کشور را اداره می کند.

وی که یک مهاجر متولد کوبا است و خانواده اش از انقلاب کاسترو گریخته اند ، وکیل سابق ایالات متحده در کالیفرنیا است و اولین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را به عنوان مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آغاز کرد. وی پس از آنکه بسیاری از حوزه های مهم انتخابیه دموکرات ها آن را به عنوان ظرف برخی از مشاجره برانگیزترین سیاست های ترامپ مانند جدا کردن فرزندان مهاجر از خانواده و ساخت دیوار در مرزهای جنوبی ، مجبور شدند اعتماد خود را به این بخش احیا کنند.

مقامات ارشد مهاجرت در دولت اوباما پیشنهاد مایورکاس را به عنوان راهی برای ایجاد حمایت از جامعه مهاجران توصیه کردند در حالی که مقامات میانه رو و شغلی آژانس را که به دنبال یک رهبر با سابقه در اجرای قانون هستند ، راضی می کنند.

هاینس قبل از جانشینی بلینکن به عنوان معاون مشاور امنیت ملی اوباما ، به عنوان معاون رئیس CIA در دولت اوباما فعالیت می کرد. او همچنین دستیار سابق بایدن است و از سال 2007 تا 2008 و در زمان ریاست بایدن به عنوان معاون مشاور ارشد کمیته روابط خارجی سنا فعالیت می کرد. هاینس همچنین به عنوان مشاور شورای امنیت ملی اوباما خدمت می کرد ، و به او کمک می کرد تا مسائل حقوقی مربوط به عملیات ضد تروریسم را کنترل کند و برای محدودیت بیشتر برای کاهش تلفات غیرنظامیان فشار می آورد.

در صورت تأیید ، هاینس بالاترین زن برای خدمت در جامعه اطلاعاتی خواهد بود. مدیر سیا ، اکنون به رهبری اولین مدیر زن خود در جینا هاسپل ، به رئیس اطلاعات ملی گزارش می دهد.

توماس-گرینفیلد جانباز 35 ساله خدمات خارجی است که در پست های دیپلماتیک در سراسر جهان خدمت کرده است. وی از سال 2013 تا 2017 به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور آفریقا خدمت می کرد. همانقدر که از نظر مقامات بایدن مهم است زمان وی به عنوان مدیرکل سابق و مدیر منابع انسانی سرویس خارجه است. آنها این موقعیت را موقعیت وی برای کمک به بازیابی روحیه در وزارت امور خارجه می دانند ، جایی که بسیاری از مقامات شغلی احساس نادیده گرفتن و حتی تضعیف در طول سالهای ترامپ داشتند.

توماس-گرینفیلد ، که اخیراً از پیوستن به یک سرویس خارجی “بسیار مرد و بسیار رنگ پریده” خارج شده است ، همچنین به عنوان سفیر ایالات متحده در لیبریا خدمت کرده و در سوئیس ، پاکستان ، کنیا ، گامبیا ، نیجریه و جامائیکا پست شده است.

شاید بزرگترین تعجب تصمیم بایدن برای بازگرداندن کری در نقشی جدید باشد که نشانگر تعهد دولت در مبارزه با تغییرات آب و هوا باشد. کری ، 76 ساله ، یکی از همکاران قدیمی سنا بود و دوستی است که در سیاه ترین روزهای کاندیداتوری برای بایدن فعالیت می کرد و به گفته دموکرات ها ، اشتیاق شدید وی به امور بین الملل را حفظ می کند.

از زمان خدمت به عنوان وزیر امور خارجه دوم اوباما از 2013 تا 2017 ، کری تغییرات آب و هوایی را به موضوع امضای خود ارتقا داد و در حال حاضر سازمانی را به این موضوع اداره می کند. او یک موقعیت تمام وقت خواهد بود.

بایدن در بیانیه ای که از طرف دفتر انتقال خود ارائه شد ، گفت: “ما زمانی برای امنیت ملی و سیاست خارجی خود نداریم که از دست بدهیم.” “من به یک تیم آماده در روز 1 برای کمک به من برای پس گرفتن صندلی آمریکا در بالای میز ، جمع آوری جهان برای پاسخگویی به بزرگترین چالش هایی که با آن روبرو هستیم و ارتقا security امنیت ، شکوفایی و ارزش های ما نیاز دارم. این نقطه قوت آن تیم است. “

وی افزود: “این افراد به همان اندازه که مبتکر و تخیل هستند ، دارای تجربه و آزمایش بحران هستند.” “دستاوردهای آنها در دیپلماسی بی نظیر است ، اما آنها همچنین بیانگر این ایده هستند که ما نمی توانیم با تفکر قدیمی و عادات بدون تغییر – یا بدون تنوع زمینه و چشم انداز – به چالشهای عمیق این لحظه جدید برسیم. به همین دلیل آنها را انتخاب کرده ام. “

در بلینکن ، 58 ساله ، بایدن قبل از عضویت در ستاد معاون ریاست جمهوری خود ، جایی که وی به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن ، خدمت می کرد ، قبل از اینکه معاون اصلی مشاور امنیت ملی باشد ، معتدی بیش از 20 سال را انتخاب کرد که به عنوان دستیار ارشد خود در کمیته روابط خارجی سنا خدمت می کرد. به اوباما و سپس معاون وزیر خارجه از 2015 تا 2017.

از بلینکن به عنوان یک مرکز گرای عملگرا در سیاست خارجی که به مانند بایدن ، از مداخلات گذشته ایالات متحده حمایت کرده است ، عقیده دارد که ایالات متحده باید نقش رهبری مرکزی را در جهان داشته باشد. بایدن به احتمال زیاد محاسبه کرد که بلینکن نرم زبان ، که مورد توجه بسیاری از جمهوری خواهان است ، در مقایسه با یک رقیب دیگر ، سوزان ای رایس ، مشاور سابق امنیت ملی ، با یک مبارزه تأیید سنا روبرو خواهد شد.

بلینکن کار خود را در وزارت امور خارجه در زمان دولت کلینتون آغاز کرد.

سالیوان بالاترین وظیفه امنیت ملی کاخ سفید را به عهده خواهد گرفت و پس از مک گروجی باندی ، که در سن 41 سالگی به عنوان رئیس جمهور جان اف کندی ، کار را به عهده گرفت ، جوانترین فردی خواهد بود که این سمت را به عهده گرفت.

سالیوان از بلینکن بعنوان دستیار ارشد امنیت ملی بایدن پیروی کرد و همچنین دستیار ارشد وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون بود. در طول مسیر ، سالیوان حتی در میان جمهوری خواهان محافظه کار در کنگره نیز مداحانی پیدا کرد در حالی که نقشی اساسی در مذاکرات منتهی به توافق هسته ای 2015 ایران داشتند.

سالیوان ، ساکن مینه سوتا ، در ماه های اخیر به هدایت پروژه ای در بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی کمک کرده است تا سیاست خارجی ایالات متحده را در مورد نیازهای طبقه متوسط ​​آمریکایی بازنگری کند.

مسیر یلن برای دستیابی به سمت شغل خزانه داری ممکن است توسط مردی که وی را برای دومین بار به عنوان رئیس صندوق فدرال رد کرد ، هموار شده باشد: ترامپ.

یلن می خواست با انتصاب منصب خود در سمت رئیس بانک مرکزی در سال 2018 دوباره منصوب شود ، اما ترامپ که مشتاق نصب گزینه خود بود ، تصمیم گرفت که مجدداً وی را انتخاب نکند. در عوض ، او جروم پاول ، صندلی فعلی فدرال رزرو را انتخاب کرد و سابقه را شکست. سه کرسی قبلی فدرال رزرو توسط روسای جمهور حزب سیاسی مخالف دوباره منصوب شد.

اما این ممکن است راه را برای یلن – که در زمانی اقتصاددان شد که تعداد کمی از زنان در این زمینه تحت سلطه مردان وارد شدند یا قیام کردند – روشن کرد تا سقف شیشه ای سیاست عمومی دیگر را بشکند.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.