باغپات: روحانی پس از خواندن هانومان چالیسا در مسجد توسط رهبر BJP برکنار شد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | Meerut |

6 نوامبر 2020 ، 5:51:01 صبح





یک روحانی مسلمان ، که گفته می شود به رهبر BJP اجازه خواندن گایاتری مانترا و هانومان چالیسا در مسجدی در باغپات را داده است ، روز پنجشنبه توسط مقام مسجد برکنار شد.

علی حسن ، حافظ (سرپرست) مسجد وینای پور حذف شده است. او به محل تولد خود در شهر لونی در منطقه غازی آباد عزیمت کرده است. ”گفت: SHO از ایستگاه پلیس خخرا آنیل سینگ.

پلیس همچنین رهبر BJP ، مانوپال بانسال و حسن را بهمراه 5 میلیون روپیه موچالکا (باند) امضا کردند تا در صورت بروز مشکلی در خصوص تلاوت کتاب مقدس هندوها در یک مسجد ، آنها از لحاظ جسمی در روستا حضور داشته باشند.

تلاوت بانسال از هانومان چالیسا به دنبال پیشنهاد نماز در مسجد ماتورا توسط دو جوان انجام شد ، آنها گفته بودند که آنها این کار را برای “گسترش هماهنگی مشترک” انجام دادند. پلیس چهار جوان را دستگیر کرده است.

“ارائه نماز در معبدی در ماتورا یا تلاوت آیات مذهبی هندو در مسجدی در باغپات چیزی نیست جز ریاکاری محض با هدف جلب توجه … چنین اعمالی هرگز موجب وحدت نمی شوند بلکه به گسترش نفرت کمک می کنند. من به مردم توصیه می کنم که نماز خود را در مکانهای مذهبی خود محدود کنند ، “گفت مولانا قواری سید اسحق گورا ، رئیس جمهور جمعیت دعوت الاسلامین. اسحق همچنین یک روحانی در یک مسجد برجسته در شهر دیوبند است.

بانسال گفت که هم او و هم علی تصمیم گرفتند که این کار را انجام دهند (رساله) برای پخش پیام برادری جهانی. “کسانی که علی را از مسجد برکنار کرده اند ، بار دیگر ثابت کردند که عناصری در جامعه ما وجود دارند که هرگز نمی خواهند اجازه دهند صلح برای منافع منافع سیاسی و مذهبی آنها حاکم باشد.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار Lucknow ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.