بار Covid Ludhiana توسط سرویس آمبولانس سبک شد

نوشته شده توسط Divya Goyal | لودیانا |

2 دسامبر 2020 7:00:48 صبح





اعضای تیم سامودنا به غیر از انتقال اجساد از بیمارستان ها به محل های سوزاندن بدن یا گورستان ها ، آخرین مراسم قربانیان را نیز انجام می دهند که هیچ کس دیگری کاری برای آنها انجام نمی دهد.

از آنجا که لوديانا از نظر بيماري و مرگ و مير همچنان بيشترين آسيب ديدن در منطقه Covid در پنجاب است ، يك دستگاه آمبولانس خيريه ، شامل هفت راننده و دو كارگر كلاس IV ، براي بيماراني كه به تنهايي با ويروس مبارزه مي كنند به خانواده تبديل شده است.

تیم سامودنا که از دقایقی سال 2009 خدمات اجباری آمبولانس رایگان برای اجساد بی ادعا / ناشناس و همچنین افراد نیازمند ارائه می دهد ، با دفتر خود در محل بیمارستان مدنی لودیانا ، در زمانی وارد شد که انگ در مورد کوید در اوج بود. این گروه تخمین می زند که تاکنون اجساد حدود 480 قربانی کوید را حمل کرده است که بیش از نیمی از کل مرگ و میرها در منطقه لودیانا است ، و این آنها را به عنوان یکی از جنگجویان بیشماری از تاج های جشن گرفته شده توسط ایندیان اکسپرس به عنوان بخشی از داستانهای قدرت خود به مناسبت سالگرد 11/11 – روحیه آنها بهترین تصرف شجاعتی است که به بمبئی کمک کرد تا عقب برگردد.

اعضای تیم سامودنا به غیر از انتقال اجساد از بیمارستان ها به محل های سوزاندن بدن یا گورستان ها ، آخرین مراسم قربانیان را نیز انجام می دهند که هیچ کس دیگری کاری برای آنها انجام نمی دهد. اعتماد با 80 عضو خدمات را تأمین مالی می کند.

Jajpreet Singh ، مدیر تیم ، گفت که بیشترین اعتبار برای “seva” به رانندگان آنها و کارگران کلاس IV است که بدون نگرانی از ابتلا به عفونت ، اجساد را اداره می کردند.

“آنها مانند یک سنگ ایستاده بودند ، وقتی حتی خانواده های بیماران پریشان می شدند ، کمک می کردند. رانندگان گفتند که آنها به بسیاری از افراد که در اثر بیماریهای دیگر فوت کرده بودند ، کمک کردند و Covid نمی تواند دلیلی برای عقب نشینی باشد. ” او از راننده آنها كولجیندر مثال زد ، كه علی رغم بهبودی از حصبه و با وجود بیماری قلبی پسرش ، برای كار گزارش كرد. “هیچ یک از آنها حتی یک بار هم رد نکردند.”

از ماه آوریل ، هفت آمبولانس تیم سامودنا و سه شاو وهان (خلبان) 24X7 را اجرا کرده اند ، که گاهی اوقات اجساد را از بیمارستان راجیندرا پاتیالا نیز منتقل می کردند ، آنجا که بیماران جدی از لودیاانا ارجاع می شدند. آنها همچنین زره را برای سوزاندن 28 جسد برداشتند زیرا خانواده های آنها برای پرداخت هزینه آن بسیار فقیر بودند.

تیم سامودنا همچنین 50،000 ضد عفونی کننده ماسک ، 1 ماسک لاک ، 40،000 جفت دستکش ، 25،000 کلاه جراحی و 4000 کیت PPE توزیع کرد و در اوج قله ، به مدت 58 روز روزانه 4000 نفر غذای پخته تهیه کرد. دو وسیله نقلیه شخصی برای کمک به جمع آوری و اهدای خون اهدا کنندگان تحت فشار قرار گرفتند.

جاج پریت اظهار داشت که بعضی اوقات تیم دچار استرس زیادی می شود.

وی افزود: “اما پیام متولیان ما این بود كه ما باید آرامش خود را حفظ كنیم و مهم نیست كه چه تحریكاتی داشته باشیم. یک بار ، پس از آنکه پسرش از همراهی با بدن خودداری کرد ، اواخر شب سوزاندن بدن یک پیرمرد را انجام دادیم. بعداً ، او با ما تماس گرفت تا گفت كه جسد پدرش نیست ، اما بدن غریبه ای است … احتمالاً به دلیل بركت هایی كه از مردم گرفتیم ، هیچ كدام از اعضای تیم ما آلوده نشدند. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار 26-11 ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود