ایده های توضیح داده شده: کاری که دولت بعدی در بیهار باید انجام دهد

توسط: میز توضیح داده شده | دهلی نو |

به روز شده: 10 نوامبر 2020 ، 8:05:33 صبح





نتایج انتخابات بهار ، نتایج بهار ، بهار ، دولت بهار ، سیاست های بیهار ، سینا انگلستان در بهار ، هند اکسپرسرأی دهندگان منتظرند تا در مرحله دوم انتخابات مجلس ، در تارایا در منطقه ساران ، سه شنبه ، نوامبر رای خود را در یک مرکز رای گیری سیل زده قرار دهند. 3 ، 2020. (عکس PTI)

سینا انگلیس ، رئیس سابق SEBI ، بین آنچه که بیهار به آن احتیاج دارد و احزاب مختلف سیاسی وعده می دهد ، ارتباط زیادی دارد. “بلند کردن کلاه ها و آمارها کاملاً واضح است: سرانه خالص محصول داخلی دولت بهار در سال های 2019-2090 فقط 46،664 روپیه بود ، در مقابل میانگین ملی 1،34،226 روپیه: فقط 34.7 درصد هی اظهار می کند.

در حالی که تولیدات کشاورزی بهبود چشمگیر داشته است ، بیهار نتیجه ای ندارد. فقر همچنان زیاد و بیکاری بسیار بالاتر از متوسط ​​کشور است.

سهم بخش تولیدی در اقتصاد بیهار تنها 8.7 درصد از میانگین ملی است. داده های مربوط به 18-2017 نشان می دهد که فقط 1.5 درصد از کارخانه های کشور در بهار ثبت شده اند. سوزن تشکیل سرمایه ثابت برای بیش از یک دهه 0.6 درصد ثابت مانده است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این ایالت در سال های 2019-20-20 فقط 0.01 درصد میانگین ملی بود و رتبه بیهار در سهولت انجام تجارت در سال 2019 26 بود. به نظر می رسد کارآفرینی به طور سیستماتیک در این کشور دلسرد می شود.

بیهار تنها ایالت بزرگ کشور است که از آن در سال 2017 حتی یک شرکت در BSE یا NSE معامله نکرده است. سرمایه گذاری سهام خصوصی یا صندوق های سرمایه گذاری در این کشور تقریباً صفر است.

“اما نگاهی به مانیفست های این انتخابات تصویری ناامیدکننده را ترسیم می کند” اظهار می کند سینها.

BJP قول داده است که شرایطی را برای 19 شغل شغل – 4 لک مستقیم در دولت – ایجاد کند و واکسن COVID رایگان را برای همه فراهم کند. RJD وعده 10 شغل مستقیم در دولت ، معافیت از وام برای کشاورزان و کمک هزینه بیکاری به جوانان را داده است. کنگره و JD (U) وعده کمک هزینه بیکاری و معافیت از وام مزرعه را داده اند. LJP قول داده است که از جمله موارد دیگر معبد سیتا را احداث کند.

“آیا این بهترین کاری است که می توانیم برای مردم Bihar انجام دهیم؟ معابد ، معافیت از وام و مزایای بیکاری؟ آیا این آینده ای است که بیهاری ها به دنبال آن هستند؟ ” او می پرسد.

همچنین بخوانید | آیا آمریکایی جو بایدن متفاوت خواهد بود؟ Ram Madhav توضیح می دهد

علاوه بر این ، علاوه بر نگرانی آشکار (چه کسی هزینه این کار را می پردازد) ، نگرانی اصلی توانایی دولت در اجرای این وعده هاست.

“دولت بعدی باید با بی میلی در میان همه احزاب سیاسی مقابله کند با مسائل اساسی رکود اقتصادی ، فقدان فرصت های شغلی ، عدم سرمایه گذاری خصوصی و کاهش اداری. راه حل ها به تغییرات ساختاری عمیق ، اغلب دشوار و غیرمردمی نیاز دارند. ” او نتیجه می گیرد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود