ایالت جورجیا آمریکا بازشماری دست آرا را اعلام کرد

توسط: AP | واشنگتن |

12 نوامبر 2020 ، ساعت 5:25:54 بعد از ظهر





جورجیا ، شمارش آرا ، انتخابات ایالات متحدهجورجیا 16 رأی کالج انتخاباتی دارد. به دلیل نتیجه نزدیک ، هنوز انتخابات ریاست جمهوری گرجستان اعلام نشده است ، اما بایدن برای گرفتن 16 رای انتخاباتی این ایالت آماده است. (عکس AP / جان بازمور)

جورجیا بازشماری دستی میلیون ها آرا cast را در ایالت میدان جنگ که جو بایدن رئیس جمهور منتخب با بیش از 14000 رأی نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در مسابقه ریاست جمهوری تسلیم نکرده است ، رهبری می کند ، انجام می دهد و در عوض ادعاهای بی اساس در مورد تقلب گسترده رای دهندگان و قصور انتخاباتی.

وزیر امور خارجه گرجستان ، براد رافنسپرگر ، که یک جمهوری خواه است ، روز چهارشنبه گفت این ایالت نتایج انتخابات ریاست جمهوری در هر 159 شهرستان را با توجه به حاشیه نزدیک بازشماری می کند.

رافنسپرگر در یک کنفرانس خبری در آتلانتا به خبرنگاران گفت: “با نزدیک بودن این حاشیه ، احتیاج به بازشماری کامل دستی در هر شهرستان دارد.”

وی گفت چنین تصمیمی به دلیل “اهمیت ملی” نتیجه نتایج انتخابات در این ایالت اتخاذ شده است.

“این یک بالابر سنگین خواهد بود. این به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند. این یک بار ممیزی ، بازشماری و بازنگری خواهد بود. همه ما سخت تلاش کرده ایم تا شمارشهای منصفانه و دقیق را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که اراده رای دهندگان در شمارش نهایی منعکس شده است “، وی گفت که ناظران هر دو احزاب سیاسی در هنگام بازشماری دست حضور خواهند داشت.

وی گفت که بازشماری دست آرا فقط برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

جورجیا 16 رأی کالج انتخاباتی دارد. ترامپ ادعا کرده است که تقلب گسترده رای دهندگان و قصور در انتخابات صورت گرفته است.

به گفته نیویورک تایمز ، مقامات ایالتی گفته اند که تاکنون چنین مدرکی وجود نداشته است.

از روز چهارشنبه ، بایدن رئیس جمهور منتخب 279 رأی از 538 رأی کالج انتخاباتی را کسب کرد که 270 رأی در نیمه راه بود. در این گزارش آمده است که بایدن به اندازه کافی رأی انتخاباتی دارد تا حتی بدون گرجستان رئیس جمهور شود.

روز چهارشنبه ، بایدن با کمتر از 0.3 درصد از تقریبا 5 میلیون رأی گیری در جورجیا افزایش یافت. روز شنبه ، وی در حالی به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد که شماری از ایالت ها به شمارش آرا ادامه دادند ، بیشتر به این دلیل که حواشی وی در چندین ایالت برای غلبه بر ترامپ بسیار گسترده است.

به دلیل نتیجه نزدیک ، هنوز انتخابات ریاست جمهوری گرجستان اعلام نشده است ، اما بایدن برای گرفتن 16 رای انتخاباتی این ایالت آماده است.

اعلامیه رافنسپرگر در حالی است که وی با فشار کارزار انتخاباتی رئیس جمهور ترامپ برای بازشماری مجدد ، تماس های جمهوری خواهان جورجیا برای استعفا و اتهامات سو mis مدیریت روند انتخابات روبرو شده است.

رافنسپرگر گفت که انتظار دارد که بازشماری مجدد به موقع برای صدور گواهینامه نتایج ریاست جمهوری توسط گرجستان انجام شود که مهلت آن تا 20 نوامبر است. وی گفت: به محض تأیید نتایج در 20 نوامبر ، نامزدی با حداکثر 0/5 درصد بازهم قادر به درخواست “بازشماری” خواهد بود ، اما این یک “بازشماری اسکن شده” است که توسط ماشین آلات انجام می شود.

مبارزات انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه تصمیم تجدید شمارش وزیر امور خارجه جورجیا را به عنوان یک پیروزی برای “صداقت” و “شفافیت” جشن گرفت.

به نقل از سی.ان.ان ، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ ، “این اولین گام مهم در روند اطمینان از انتخابات عادلانه و شمارش هر رای قانونی است.”

همراه با جورجیا ، ترامپ پرونده هایی را در ایالت های پنسیلوانیا ، میشیگان ، نوادا ، آریزونا تشکیل داده و به دنبال بازشماری آرا در ویسکانسین است.

ترامپ از پذیرفتن رقابت ریاست جمهوری در 3 نوامبر که به سختی درگیر شده بود ، خود را به بایدن دموکرات واگذار نکرده و درگیری های حقوقی در چندین ایالت را آغاز می کند ، اما هیچ مدرکی مبنی بر بی نظمی رای دهندگان یا تقلب گسترده در انتخابات وجود ندارد – به عنوان یکی از اختلاف نظرترین و تلخ ترین انتخابات در تاریخ اخیر آمریکا

یک خبرنگار روز سه شنبه از رئیس جمهور منتخب س askedال کرد که نظر وی در مورد امتناع رئیس جمهور ترامپ از پذیرفتن شکست چیست.

بایدن در زادگاه خود در ویلمینگتون ، دلاور گفت: “من فقط فکر می کنم این کاملا خجالت آور است.” بایدن 77 ساله گفت: “تنها چیزی که چگونه می توانم این را با درایت بگویم ، فکر می کنم به میراث رئیس جمهور کمک نکند.”

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd