انواع کود کشاورزی شیمیایی، حیوانی و بیولوژیک ماه کشت

به طور کلی گیاهان به گروهی از موادتشکیل دهنده مختص در جدول تناوبی به جهت رویش نیازمندند که در زمان های متعدد رشد گیاهی به مصرف گیاه می رسند. میزان آیتم نیاز همین موادتشکیل دهنده در گیاهان مختلف متفاوت است، اما به طور کلی از لحاظ مقدار استعمال گیاهان از همین عناصر، به دو دسته ماکروالمنت( موادتشکیل دهنده پر مصرف) و میکرو المنت( الیگو المنت یا عناصر قلیل مصرف) تقسیم بندی می شوند. کودی که پیش از کاشت به خاک بیشتر می کنند، کود پیش کاشتی می گویند.

  • ورمی کمپوست در اصلاح بافت فیزیکی خاک نقش بسزایی دارااست و موجب سبک شدن آن می‌شود.
  • این تفاوت‌ها بر مورد مصرف، طریق پخش، زمان کوددهی و اثر گزیده کود‌ها اثر گذاری فراوان مهمی دارند.
  • حلالیت کود اوره بالاست و امکان شستشویش بسیار بوده و دانه‌‌های کود اوره بر بر روی آن یک پوشش گوگردی تولید می‌کنند.
  • آهن بر ساخت سبزینه گیاهان و در نتیجه تغذیه درست گیاه اثر گذاری گذاراست به این ترتیب اکثری از کارشناسان می توانند به راحتی علامتها کمبود آهن را تشخیص دهند.

کودهای شیمیایی بر روی میکرو ارگانیسم هایی که در خاک زندگی می نمایند تاثیر می گذارند. اسیدیته همین مواد سبب تغییر تحول pH خاک و در سرانجام موجب تغییر و تحول میکرو ارگانیسم های موجود در خاک می شود. استفاده طولانی مدت می تواند منجر رشد آفت ها و از در بین رفتن میکروب های موجود در خاک شود. از انواع آن می قدرت به پتاسیم کلرید ، کود پتاسیم نیترات و پتاسیم سولفات اشاره کرد. این مدل از کود هم به رویش کلی گیاه به خصوص پرورش ریشه های آن یاری می نماید و مقاومت آن را در برابر اشکال بیماری ها ارتقاء می دهد.

کودهای نیتروژنی یا ازته یا اصطلاحا کود سفید (N) :

در کنار همین که از حساس استعمال از کودهای شیمیایی آگاه شدید، می بایست بدانید این جور از کودها اهمیت مرتبه بندی هستند. مقدار استفاده شده از نیتروژن، فسفات و پتاسیم در ترکیب کودهای شیمیایی با درصد مشخصی ابلاغ می شود. اعداد معین شده روی بسته بندی کودهای شیمیایی به ترتیب نشان دهنده درصد پتاسیم، کود درختان فسفات و نیتروژن می باشد. به تیتر مثال، زمانی که یک کیسه کود کلیدی برچسب۱۰-۱۰ -۱۰ ارائه می شود، به بیان همین هست که حاوی ۱۰ درصد نیتروژن، 10 درصد فسفر و 10 درصد پتاسیم است. کودهایی که از فسفر تهیه می شود نقش مضاعف مهمی در رویش و نشر سلول دارند و منجر رویش خوب تر ریشه گیاهان می شوند.
دسته‌بندی نشده
بنابراین موجب تغییراتی در میکروارگانیسم هایی که می توانند در خاک زندگی کنند؛ می شود. استعمال مداوم و طولانی مدت از همین دسته کودها، جمعیت آفات را ارتقا دیتا و میکروب های موءثر خاک را می کشد. عارضه ها خیلی زیادی مانند نا مساعد بودن نور، شرایط محیطی، تنش ها ، جراحت به ریشه، نبود مواد غذایی و مسمویت ها میتوانند سبب خشک شدن گیاه شود که تمامی همین موارد می بایست به وسیله یک متخصص کارآزموده اصلی توجه بررسی شوند. در سال های آخر اهمیت توجه به خشکسالی های گسترده در کشور‌ایران به کارگیری از آب همیشه حیاتی معضل های جدی یار بوده و هست.

جدید ترین شیوه ها برای نبرد حساس کرم سپید ریشه

آری، کودهای زیستی بارور را می‌توان متناسب اهمیت تراز کشت (هکتار – در زراعت) و یا (تعداد اصله درختان در باغات) در مقدار آب حتمی ریخته اهمیت هم مخلوط و صاف نموده و استفاده کرد. به جهت نمونه مصرف سالانه نیتروژن توسط یک شالوده بارور سیب، نزدیک به 112 کیلوگرم در هکتار در سال می‌باشد. در حالیکه همین مقدار به جهت فضای سبز هلو 214 کیلوگرم در هکتار در سال می‌باشد. از این میزان نیتروژن فی مابین 15 الی 20 کیلوگرم بوسیله محصول یا این که میوه سیب و در میان 30 تا 35 کیلوگرم توسط میوه هلو از خاک خارج می شود. نیتروژن آمونیومی می‌تواند بوسیله کانی‌های رسی خاک و همچنین به وسیله مواد آلی خاک که اصلی بار الکتریکی منفی میباشند جذب شوند و پویایی آن نسبت به یون نیترات کمتر یابد.
تعریف دوم فلسفه مدیر زمانبندی شده متغیرها در کشاورزی ظریف را به کاربرد آن در نظام محصولی محدود می نماید. مدیر زراعی خاص-مکانی شکلی از کشاورزی دقیق می باشد که بموجب آن کاربرد منابع و عملیات زراعی به جهت تطبیق خوب تر نیازمندیهای خاک و متاع بعلت تغییر پذیری آن‌ها در مزرعه بهبود می یابد. در تعریفی که توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه گردیده کشاورزی ظریف را بعنوان استراتژی مدیریتی کل مزرعه تعریف و تمجید می نماید که تکنولوژی داده ها را بکار می گیرد و هدف، مدیر بهبود تولید و کاهش اثرات زیست محیطی می باشد. دلیل با در همین تعریف آن هست که کشاورزی دقیق را بعنوان استراتژی مدیریتی تمام مزرعه می نگرد که تکنولوژی دیتاها را دارای هدف بهبود ایجاد و دست‌کم سازی اثرات محیطی بکار می گیرد.

بهبود کارایی رئیس مزرعه و اثر منتخب مدیریت کشاورزی

گوگرد یک ماده غذایی پرمصرف است که برای رشد و عملکرد گیاه حتمی هست و بعد از نیتروژن، فسفر و پتاسیم در درجه چهارم قرار دارد. همین عنصر به عامل این‌که جزء تشکیل دهنده آمینواسیدهای سیستئین و متیونین است، از کلیدی بالایی در ساختار پروتئین­ها و کارایی آنزیم­ها برخوردار است. گوگرد همچنین از اجزای تشکیل دهنده­ی الیگوپپتیدها (گلوتاتیون)، کود کشاورزی ویتامین­ها و کوفاکتورها، اشکال محصولات گیاهی ثانویه مانند گلوکوزینولات­ها و آلیین­ها و جزء حیاتی در کلروفیل است. بنابراین، گوگرد نقش مهمی در کارکرد کاتالیزوری یا این که الکتروشیمیایی مولکول­های زیستی در سلول ایفا می­کند. استفاده از عنصر گوگرد به ادله بضاعت و توان آن در کاهش pH خاک و احیای خاک­های سدیمی در اکنون ارتقا است.

افزایش مقاومت گیاه، اهمیت موادتشکیل دهنده ماکرو

شرکت آريا كشاورز رفسنجان از خرداد ماه سال ١٣٩٨ فعاليت خود را به صورت تخصصی در راستا باغ ها پسته شروع کرده هست و تا به امروز بیش از هزار توصیه محصولات راستا کشاورزی را اساسی پیروزی به خریداران تحویل دیتا است. تولید آمونیاک طی فرایند هابر- بوش و حساس به کارگیری گاز نیتروژن مولکولی انجام می شود. سنتز آمونیاک طی روند گفته شده، یکی از مهمترین اکتشافات علمی در اوایل قرن بیستم می باشد و هابر به جهت این کشف جایزه نوبل گرفت. بدین ترتیب می توان اخذ جذب کود اوره توسط ریشه گیاه به طور مستقیم انجام نمی پذیرد و ضروریست تا کود اوره در اثر کار های میکروارگانیزم‌ها به فرم های نیتروژنی قابل جذب تبدیل شود. کود های شیمیایی بسته به دسته و کیفیت همین محصولات از قیمت های متنوعی بر خوردار هستند.

برای اطلاعات عمده اصلی ما تماس بگیرید

شیمیدانان در حال فعالیت بر بر روی طراحی کودهایی میباشند که در مدت زمانه طولانی تری در خاک استوار باشند و کاهش توسط میکروارگانیسم ها جزء‌جزء‌کردن شوند. این کودهای آهسته رهش در یک زمانه میزان مقداری از مواد مغذی را آزاد می کنند، بدین ترتیب مواد مغذی در طول قدمت محصولات در دسترس هستند. این شیوه هنوز به کودهای حاوی نیتروژن متعلق است، اما میزان کود گزینه نیاز را کمتر می دهد و نیتروژن از دست رفته را کاهش می دهد. برخی از ترکیبات موجود در کود شیمیایی ممکن هست برای پوست یا این که سیستم تنفسی انسان مضر باشد. بر شالوده ضابطه استفاده ی واژه و کلمه ی نانو به جهت کود های کشاورزی غیر رسمی است و به همین علت می باشد که تکنولوژی نانو به هیچ عنوان در صنعت کود و سم دخیل نمی باشد . کودهایی که از نماینده تهیه می‌کنید عموما تازه ایجاد میباشند البته میزان مرغوب بودن بسته ها تا آخرین روز انقضا بالاست اما هیچ نماینده ای حق فروش کودهای تاریخ گذشته را ندارد. زیرا نماینده‌ها می‌توانند کودهای تاریخ پیشین را مرجوع کرده و تاریخ دار دریافت نمایند. به جهت این که این گیاه میباشد که تهیه و تنظیم می کند که چه مقدار از کود زیستی بارور به کارگیری شود و به اندازه حجم ریشه باکتری‌ها تکثیر می‌شوند. بلی، همین کودها را هم به صورت بذر جنس می‌توان استفاده کرده و نیز در هنگامی که انتقال نشاء به زمین با انجام می‌شود، می‌توان ریشه را آغشته به این کودها کرد. کوددهی به موقع و مطلوب درخت انجیر و وجود تعادل در بین عنصرها مایحتاج خاک از واجب ترین و بزرگترین طریق ها برای داشتن میوه شیرین انجیر و محصول پربار. در واقع این تغییرات پایدار نیستند و شما را به به کارگیری دوباره از کودها تشویق می‌کنند. اشخاص متعددی به گیاهان عشق دارا‌هستند یا این که به شغل کشاورزی درگیر هستند. البته حفظ از محصولات گیاهی به دست اندرکاران مختلفی بستگی دارد که یکی از آنان به کارگیری از کود مطلوب است.
کود زیستی یا این که همان کودهای بیولوژیک از گونه های کودهایی میباشد که مواد حاصلخیز کننده را به خاک منتقل می کند. کودهای زیستی کلیدی چندین گونه مواد میکروارگانیسم سودمند به جهت مهیا نمودن جذب خوب تر ویتامین ها و مواد معدنی خاک به گیاهان می باشند. کود زیستی باعث می گردد مقدار مقدار مواد غذایی و مواد آلی خاک افزایش پیدا کرده و نیاز به مصرف کودهای شیمیایی اندک خیس شود.

کود شیمیایی نیترات پتاسیم

پرلیت کشاورزی یک شیشه آتشفشانی انبساط یافته میباشد که حساس مخلوط اسیدی تا حد واسط می باشد که در گوشه و کنار آب و یا مرطوب تشکیل می‌شود. پرلیت کشاورزی و باغبانی اساسی زبری ذاتی خود، تداخل ذره ای فوق العاده قابل قبولی را فراهم می کند که تهویه خوب و بازدهی بالاتر ادغام خاک را موجب می شود. همینطور به ادله داشتن حوزه‌ سطحی وسیع، پرلیت کشاورزی، رطوبت قابل ملاحظه ای را در خود نگه داشته و آن را به بهترین نحو برای رشد و گسترش گیاه آزاد می نماید. در کودهای دامی پوسیده مواد غذایی قابل جذب مورد نیاز گیاه به میزان بیشتری وجود دارد.
ضمن آنکه نمک های موجود در کودهای مایع می توانند باترکیبات موجود در فرمولاسیون سموم واکنش نشان دیتا و سبب ناسازگاری شوند. دمای آب هم می تواند بر مقدار انحلال سموم، پراکندگی ، قابلیت امولسیون شوندگی و روانروی سموم اثر بگذارد. همچنین فرمولاسیون های جامد و سوسپانسیون های مایع روزگار بیشتری به جهت پراکندگی در آب سرد ضروری دارند. زمان اختلاط سموم در آب سرد ، ابتدا می بایست حداقل سه تا پنج دقیقه ، هر ادغام در مخزن ادغام شود و آن گاه ادغام بعدی را به ادغام بیشتر کرد. آب سرد همینطور سبب بروز ایراداتی به جهت امولسیون های غلیظ شونده و بسته های قابل حل در آب میگردد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فقدان نیتروژن محدودکننده رشد نیز در فضای سبز و نیز در بخش کشاورزی است. مصرف کود نیتروژنی به طور معمول حساس ارتقاء سرعت بالا و واضح رویش گیاه همراه می باشد و برای بهره وری عمده از خاک، مصرف آن ضرورت تمام کود باغی دارد. این محاسبات برآورد کود در مرزو بوم هم حکایت از نیاز به رشد و ارتقاء مصرف مواد کودی در بخش کشاورزی دارد. استفاده کردن از کودهای شیمیایی برای گیاهان واجب و واجب میباشد و سبب تقویت گیاه و پرورش اکثر میوه آن می شود.