التماس دعوی علیه تعصب در میان مسلمانان: مخالف سیاست عمومی ، نجابت ، اخلاق است

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

5 دسامبر 2020 6:29:40 صبح





خواهانان این سال را مطرح کردند که چگونه دولت می تواند یک قانون کیفری وضع کند “به گونه ای که ممکن است تبعیض ایجاد کند و همان عمل ممکن است برای کسی مجازات باشد اما برای دیگران لذت بخش باشد”.

گروهی از زنان با به چالش کشیدن مقررات قانون شریعت و قانون مجازات هند که مجازات به تعصب در جامعه مسلمانان را به چالش می کشد ، دیوان عالی کشور را جابجا کردند.

در این ادعا که از طریق وکیشن ویشنو شانکار جاین ارائه شده است ، گفته شده است که گرچه کنوانسیون های سازمان ملل علیه تعصب وجود دارد ، “در هند این کنایه از این است که تعصب در مورد ماده 494 قانون مجازات اسلامی مجازات شده است ، مشروط به اعمال قانون شخصی”. این ادعا می گوید که طبق قوانین هندو ، مسیحی و پارسی این عمل پذیرفته نشده است ، اما طبق بخش 2 قانون اعمال قانون شخصی مسلمانان (شریعت) ، 1937 ، مجاز است ، و افزود این “با سیاست های عمومی ، نجابت و اخلاق مخالف است و از نظر قانون تبعیض آمیز است. معنای اصل 14 قانون اساسی هند “.

در این دادخواست دعا شده است: “بنابراین ، ماده 2 قانون شریعت تاکنون از ازدواج های بزرگ توسط مسلمانان محافظت می کند که ممکن است خلاف قانون اساسی و باطل باشد.”

در ادعای گفته شده در بخش 494 قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است كه “هر كسی ، داشتن همسر و همسر ، در هر موردی كه چنین ازدواجی باطل باشد به دلیل وقوع آن در طول زندگی این زن و شوهر ، ازدواج كند ، به حبس مجازات یا توصیفی برای مدت زمانی که ممکن است به هفت سال ادامه یابد و همچنین جریمه نقدی دارد ».

بنابراین “واضح است که جرم تعصب تنها در صورت بی اعتبار بودن ازدواج دوم مجازات می شود. این بدان معناست که اعتبار ازدواج دوم به شناخت چنین ازدواجی در قوانین شخصی بستگی دارد. ” خواهانان این سال را مطرح کردند که چگونه دولت می تواند یک قانون کیفری وضع کند “به گونه ای که ممکن است تبعیض ایجاد کند و همان عمل ممکن است برای کسی مجازات باشد اما برای دیگران لذت بخش باشد”.

این ادعا توسط Kashika Sharma از هیماچال پرادش ، Usha Sinha از Bihar ، Kiran Singh ، Suvid Praveen Kanchan و Parul Khera از اوتار پرادش و Jan Udghosh Sansthan مستقر در Lucknow ارائه شده است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود