اقتصاد هند شاهد بهبود V شکل است: گزارش وزارت دارایی

توسط: PTI | دهلی نو |

3 دسامبر 2020 2:53:59 بعد از ظهر





اختصاص 10000 کرور اضافی در جدیدترین بسته برای پرادان مانتری گاریب کلیان روزگار یوژانا باعث افزایش بیشتر اشتغالزایی در بخش روستایی و مکمل درآمدهای روستایی می شود. (عکاس: زیراج سینگ / بلومبرگ)

اقتصاد هند شاهد بهبودی V شکل است زیرا تولید ناخالص داخلی (GDP) رشد سه ماهه سه ماهه 23 درصدی را در سه ماهه جولای تا سپتامبر این سال مالی به ثبت رسانده است ، بر اساس آخرین بررسی اقتصادی ماهانه وزارت دارایی .

کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال مالی جاری به 7.5 درصد کاهش یافت که بیش از 23.9 درصد در سه ماهه آوریل-ژوئن بود.

انقباض تولید ناخالص داخلی سالانه 7.5 درصد در Q2 سالهای 2020-21 زمینه ساز رشد سه ماهه سه ماهه رشد تولید ناخالص داخلی 23 درصدی است.

“این بهبود V شکل ، که در مرحله نیمه راه 21-20-2020 مشهود است ، نشان دهنده مقاومت و استحکام اقتصاد هند است. اصول اقتصادی به عنوان مقیاس تدریجی مهار قفل ، همراه با حمایت هوشمندانه ماموریت Atmanirbhar Bharat ، اقتصاد را محکم در مسیر بهبود قرار داده است. “، ماهانه بررسی اقتصادی ماه نوامبر گفت.

عاملان رشد بیشترین حمایت را از کشاورزی و به دنبال آن ساخت و ساز و تولید به دست آورده اند ، افزود: بخش خدمات حساس به تماس نیز کمک کرده است اگرچه عمدتا از طریق لجستیک و ارتباطات است.

این فصل جشن که اخیراً جشن گرفته شده است ، به افزایش موارد مثبت COVID-19 در هند کمک کرده است ، اگرچه تعداد دوباره کاهش یافته است ، روندی که در بسیاری از کشورهای دیگر مشاهده می شود.

در نتیجه ، در سراسر جهان ، ماه های اکتبر و نوامبر سال 2020 از عدم اطمینان اقتصادی برخوردار بوده و PMI کامپوزیت جهانی و فعالیت تجاری کالا افزایش ناچیزی را نشان می دهد در حالی که قیمت های انرژی و فلزات در سراسر جهان در جهات مختلف حرکت می کنند و بیشتر به عدم اطمینان

به طور کلی ، گفته شد ، تورم در اقتصادهای پیشرفته نرم تر شده است ، در حالی که در اقتصادهای بازار در حال ظهور بیشتر می شود و این تأثیر نسبتاً بیشتری از اختلالات طرف عرضه در کشورهای دارای چالش اقتصادی در جهان را نشان می دهد.

“خوش بینی زیاد در بین سرمایه گذاران همچنان ادامه دارد همانطور که در بازارهای سهام در سراسر جهان مشاهده می شود. با تضعیف بیشتر دلار آمریکا در ماه نوامبر ، چشم انداز رشد در سایر نقاط جهان قویتر شده است. “

در این گزارش که با تقسیم چشم انداز سه ماهه سوم روبرو شده بود ، خوشبینی محتاطانه وجود دارد که عدم اطمینان اقتصاد جهانی با وجود تعدیل چند شاخص فرکانس بالا در اواخر ماه نوامبر ، خود را در هند نشان نمی دهد.

به گفته آن ، افزایش كلی پوشش ربیع با مخازن آبیاری به اندازه كافی پر آب ، خوبی برای رشد تولید كشاورزی در سالهای 21-2020 است.

بعلاوه ، تقاضای مداوم برای نیروی کار ناشی از افزایش بذر ربیع همچنین به رشد دستمزدهای روستایی که با افزایش دستمزد و اشتغال زایی تحت طرح ضمانت اشتغال ملی روستایی ماهاتما گاندی (MGNREGS) افزایش یافته نیز کمک کرده است.

اختصاص 10000 کرور اضافی در جدیدترین بسته برای پرادان مانتری گاریب کلیان روزگار یوژانا باعث افزایش بیشتر اشتغالزایی در بخش روستایی و مکمل درآمدهای روستایی می شود.

به گفته آن ، افزایش حداقل قیمت پشتیبانی برای هر دو محصول خریف و ربیع در سالهای 21-2020 و پیشرفت در زمینه تهیه برنج ، مکمل درآمدهای روستایی در کشور بوده است.

در گزارش در مورد خطر نزولی ، این گزارش گفت ، گسترش موج دوم COVID-19 یک چالش است.

با این حال ، خوش بینی محتاطانه ای وجود دارد که ممکن است با شیب تند سه ماهه آوریل – ژوئن سال 2020 ، با پیشرفت چشمگیر در واکسن ها مجدداً ظاهر نشود و با بخش های فشرده ای که به طور فزاینده ای خود را با یک حالت عادی مجازی سازگار می کنند ، دوباره ظاهر شود.

نیاز به ساعت این است که رفتار مناسب COVID و رعایت جدی دستورالعمل های استاندارد استاندارد تعیین شده تا زمان تأیید واکسن و تلقیح بخش بزرگی انجام شود.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کسب و کار ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.