اعتراض کشاورزان پنجاب و کشاورزان هاریانا ، بهارات باند امروز آخرین اخبار ، به روزرسانی اخبار مارس دهلی چالو

پلیس دهلی از کامیون های پر از شن برای جلوگیری از کشاورزان در مرز سینگو استفاده می کند.

راهپیمایی “دلی چالو” توسط صدها کشاورز پنجاب به یک حالت متشنج در مرز بین ایالت شامبو ، نزدیک منطقه آمبلا هاریانا منجر شد ، زیرا پلیس از آب پاش و اشک آور برای پراکنده کردن آنها استفاده کرد. کشاورزان عصبانی در تلاش برای ورود به ایالت در چارچوب راهپیمایی “Dilli Chalo” بر ضد قوانین بحث برانگیز مرکز ، موانع حصاری را شکستند و آنها را از روی پل انداختند. نقطه مرزی شامبو با دهلی حدود 200 کیلومتر فاصله دارد.

هاریانا مرزهای خود را با پنجاب مهر و موم کرده است تا از ورود کشاورزان به ایالت خود در مسیر دهلی جلوگیری کند. در بسیاری از مکان ها موانع چند سطحی اعمال شده است. اوضاع در مناطق فاتح آباد ، جیند ، پانی پات ، سونیپات ، روتک و آمبلا هاریانا ناپایدار بود. در چندین جا پلیس با سنگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت. گزارش ها از درگیری بین پلیس و معترضین در آمبلا ، جیند ، فتح آباد و کارنال گزارش شده است. در درگیری کشاورزان و پلیس در سد شامبو ، خودروهای دولتی و شخصی در جیند و آمبلا آسیب دیدند. در دهلی نیز ، پلیس با توجه به راهپیمایی اعتراضی ، حضور خود را در مناطق مرزی تقویت کرده است.

کشاورزان معترض در حال حمل آب آشامیدنی در تانکرها هستند (عکس اکسپرس توسط Gurmeet Singh)

در حالی که کشاورزان به شکستن موانع پلیس ادامه می دادند ، ختار با همتای پنجاب خود کاپیت عماریندر سینگ وارد جنگ کلمات شد. هر دو رهبر یک سری توئیت علیه یکدیگر ارسال کردند که عماریندر از ختار خواست تا به زور برای کشاورزان استفاده نکند ، و سازمان مدیریت هاریانا او را به تحریک معترضان متهم کرد. رهبران غیر BJP در هاریانا و پنجاب پشتیبانی خود را از کشاورزان تحریک کننده گسترش داده اند. آرویند کجریوال ، وزیر ارشد دهلی گفت که اعتراض مسالمت آمیز “حق قانون اساسی” آنهاست ، و از هاریانا و مرکز به دلیل استفاده از زور علیه آنها انتقاد کرد. با رسیدن کشاورزان به دهلی در روز جمعه ، انتظار می رود بیشترین تعداد برای ورود به پایتخت در مرز کوندلی تلاش کنند.

چرا کشاورزان پنجاب علی رغم تصویب قبوض مزرعه توسط ایالت ، به دهلی می روند؟

سه لایحه تصویب شده توسط پنجاب ویدان صباح تأکید می کند که کشاورزی ، بازارهای کشاورزی و زمین حوزه اصلی قانونگذاری این ایالت است. به دنبال رسیدگی به یکی از اصلی ترین شکایات کشاورزان معترض ، لوایح ، از جمله موارد دیگر ، حداقل قیمت حمایت (MSP) را یک قانون قانونی قرار داده است.

کشاورزان می گویند از تصویب سه لایحه توسط دولت خوشحال هستند ، اما خاطرنشان می کنند که قوانین پیشنهادی ایالت در بهترین حالت بیانیه ای سیاسی نمادین بر خلاف قوانین مزرعه مرکز است و ممکن است درگیر عقده های حقوقی باشد. این لوایح تنها در صورت کسب رضایت رئیس جمهور می توانند به قانون تبدیل شوند ، که به گفته آنها بسیار بعید است.

اعتراض کشاورزان ، اعتراض پنجاب کشاورزان ، اعتراض دهلی چالو ، اعتراض کشاورزان به دهلی ، اعتراض کشاورزان دهلی ، اخبار زنده اعتراض کشاورزان پنجاب ، اعتراض کشاورزان در دهلی ، اعتراض کشاورزان در پنجاب ، اعتراض کشاورزان در هاریانا ، اعتراض کشاورزان امروز ، آخرین اخبار کشاورزان ، معترضین کشاورزان ، معترضین امروز کشاورزان ، لایحه مزرعه ، اخبار قبض مزرعه ، آخرین اخبار لایحه مزرعه ، کشاورزان در هاریانا اعتراض می کنند کشاورزان در مانع Shambhu در Ambala. (عکس از A. Aggarwal)

“ما معترض هستیم زیرا قوانین اصلی از نظر حقوقی ارزش دارند. لوایح این ایالت از اعتبار قانونی یکسانی برخوردار نیستند. ما تا زمانی که قوانین ضد کشاورز لغو نشوند یا لایحه ای مربوط به MSP توسط مرکز تصویب نشود ، نمی نشینیم. کشاورزی یک موضوع ایالتی است و مرکز نمی تواند با تصویب قوانینی درباره موضوعات موجود در فهرست ایالتی ، سردرگمی ایجاد کند. ”” می گوید جاگموهان سینگ ، دبیر کل اتحادیه بهارتی کیسان (داکواندا). او می گوید که اکنون جنگ فقط برای کشاورزان پنجاب نیست بلکه برای کشاورزان کل کشور است و به همین دلیل ما “علی رغم تصویب لوایح خود توسط دولت” اعتراض می کنیم.