اتریش پس از حمله مرگبار مسجد وین را بست

توسط: دویچه وله |

به روز شده: 7 نوامبر 2020 ، 11:09:35 صبح





اتریش ، مسجد وین ، کریستین استابلین ، هاینر کوچ ، طاها صبری ، آندریاس ناچاماسقف پروتستان کریستین استابلین ، اسقف اعظم کاتولیک هاینر کوچ ، امام محمد طه صبری و خاخام آندریاس ناچام ، از چپ ، جمعه ، نوامبر در یک مراسم یادبود در مقابل سفارت اتریش در برلین ، آلمان شرکت می کنند. 6 ، 2020 برای بزرگداشت قربانیان حملات تروریستی در وین. (عکس AP / مایکل سون)

مقامات اتریشی به دنبال یک شور و وحشت مرگبار در وین ، اقدام به بستن دو عبادتگاه در این شهر کردند که گفته می شود با حمله کننده اسلامگرایی که در این هفته چهار نفر را کشت ، ارتباط داشتند. مقامات روز جمعه گفتند که یکی از آنها مسجدی بود که طبق قانون اتریش ثبت شده بود و دیگری انجمن اسلامی بود که به عنوان مسجد فعالیت می کرد.

مسلح توحید و انجمن ملیت ابراهیم ظاهراً توسط این فرد مسلح 20 ساله مورد بازدید قرار می گرفتند.

کارل نهامر ، وزیر کشور ، این تعطیلی را “گامی مهم” علیه کسانی که سعی در سو the استفاده از حاکمیت قانون در اتریش دارند ، توصیف کرد. “نهامر” گفت: “ما همیشه با چالشی از سوی افراد خشن مواجه خواهیم شد ، سازمان های جنایی که می خواهند خود را در پشت قانون ، و ساختارهای قانونی پنهان کنند – این یک نبرد دائمی خواهد بود.”

سوزان راآب ، وزیر ادغام اتریش ، هشدار داد که مردم اغلب با ایدئولوژی رادیکال می شوند و به خاک غیرقانونی نمی رود.

درعوض ، راآب گفت ، “این یک داستان قربانی را تحریک می کند ، و یک موضع ضد غربی را ابلاغ می کند.” چنین روایاتی می تواند “خطرناک باشد ، به ویژه برای افرادی که غالباً دچار بحران هویت فردی می شوند”.

در همان زمان ، راآب هشدار داد که پاسخ اتریش به حمله تروریستی این هفته “جنگ علیه مسلمانان در اتریش نبود”. وی افزود: همه باید با همدیگر با رادیکالیزاسیون مبارزه کنند زیرا مسلمانان “بیشترین تهدیدها توسط اسلام سیاسی و افراط گرایان هستند”

مسیرها به اسلواکی ، آلمان ، سوئیس منتهی می شوند

مقامات اتریشی قبلاً “عدم برقراری ارتباط” با همتایان اسلواکی خود را پذیرفته اند ، زیرا آنها به اتریش اطلاع دادند که فرد مسلحی که قبلاً به جرم تمایل به پیوستن به شبه نظامیان “دولت اسلامی” محکوم شده است ، اقدام به خرید مهمات در خاک اسلواکی کرده است.

روز جمعه ، نهامر انتقاد از دستگاه امنیتی اتریش را با بیان اینکه در هنگام حمله به حمله تروریستی “اشتباهات واضح و از دید ما غیر قابل تحمل” رخ داده است ، تقویت کرد.

رئیس آژانس مبارزه با تروریسم وین در حین تحقیق کناره گیری می کند.

گرهارد پورستل ، رئیس پلیس وین ، که روز جمعه در کنار نهامر و راآب ظاهر شد ، تأیید کرد که اتریش پیش از حمله از آلمان اطلاعاتی دریافت کرده است. مقامات آلمانی از پلیس اتریش خواستند تا جلسه مهاجم آینده و گروهی از افراط گرایان مستقر در آلمان را در ماه ژوئیه کنترل کند.

در روز جمعه ، آلمان یک سری حملات را علیه حمله وین آغاز کرد. دو نفر نیز در سوئیس دستگیر شدند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd