اتحاد RJD کوتاه است ، همه چیز اشتباه است. EC همه را به ترتیب می گوید

نوشته شده توسط Ritika Chopra ، Dipankar Ghose | دهلی نو ، پاتنا |

11 نوامبر 2020 ، 3:46:00 صبح





انتخابات بهار: امروز در 94 کرسی ، RJD شرط می بندد که چپ ثابت است؛  BJP امیدوار است که 2015 چنین کندرهبر RJD ، تجویوی یداو در یک راهپیمایی مبارزات انتخاباتی پیش از نظرسنجی های مجمع در بیهار سخنرانی می کند. (عکس PTI)

مخالفت Mahagathbandhan به رهبری RJD ، که طبق نظرسنجی های انجام شده ، پیروز انتخابات مجمع و پایان دوره 15 ساله نیتیش کومار به عنوان رئیس وزیر خواهد بود ، سه شنبه شب از 243 عضو مجلس بهار از اکثریت آرا دور شد.

با نمایش ناخوشایند کنگره ، عملکرد قوی AIMIM در Seemanchal و تعداد کمتری از انتظار RJD اگرچه این حزب به عنوان بزرگترین حزب ظاهر شد ، اما ماهاگاتبندان از پذیرش نتایج خودداری کرد. این ادعا ادعا كرد كه افسران بازگشت كننده تحت فشار اتحاد حاكم قرار گرفته اند و در اعلام نتایج منصفانه نبوده اند.

RJD ، کنگره و CPI (ML) سه شنبه شب برای طرح شکایت به ادعای بی نظمی در اعلام نتایج به کمیسیون انتخابات در پاتنا مراجعه کردند.

مانوج جها ، رهبر RJD پس از دیدار با مسئولان هیئت نظرسنجی ، گفت: “بیش از دوازده صندلی وجود دارد که دستکاری در آنها انجام شده است. آنها در تلاشند تا وظیفه مردم را تغییر دهند. اما حتی پس از چنین تلاش های ناخواسته ای ، ما دولت را تشکیل خواهیم داد. ” وی گفت که به آنها اطمینان داده شده است تا به شکایاتشان رسیدگی شود. وی گفت: “ما به ECI اعتماد داریم ، اما به مقامات منطقه اعتماد نداریم.”

در دهلی نو ، مدیر کل کمیسیون انتخابات ، امش سینها ، در پاسخ به ادعاهای RJD مبنی بر تأثیرگذاری حزب حاکم در این ایالت ، گفت: “من می خواهم به همه اطمینان دهم که افسران ما خستگی ناپذیر کار می کنند و تحت فشار نیستند.”

معاون کمیسیون انتخابات ، چاندرا بوشن کومار ، در پاسخ به سوالی درباره ادعای RJD مبنی بر اینکه کاندیداهای Mahagatbandhan 119 کرسی را به دست آورده اند و بسیاری از آنها تحت فشار مجوز حاکمیت گواهینامه برنده نمی شوند ، گفت: “از ساعت 9 شب ، نتایج در 146 کرسی اعلام شده است و روندها برای سال 97 موجود است. این در مالکیت عمومی است و همه می توانند آن را مشاهده کنند. “

سینها گفت که اطلاعات EC در وب سایت خود معتبر است زیرا تنها پس از تأیید توسط افسران بازگردانده و با طی مراحل قانونی منتشر می شود. در مورد احزاب چپ که خواستار بازشماری در سه کرسی هستند ، کومار با اشاره به دستورالعمل های کمیسیون در تاریخ 18 مه 2019 ، گفت که هر کجا حاشیه پیروزی کمتر از آرای نامعتبر رای گیری باشد ، تمام آرا rejected رد شده به طور اجباری مجدداً تصدیق می شوند.

در یک مسابقه گردن و گردن ، Mahagathbandhan ، که توسط همه نظرسنجی ها به دولت تحویل داده شده بود ، در ساعات اولیه شمارش صعود کرد ، اما پس از آن NDA حاکم است.

با توجه به نتایج مطابق با خط ، رهبران ارشد RJD اعتراف کردند که جمعیت زیادی در تجمعات تجاوی یداو کاملاً به رای تبدیل نشده است.

رهبران گفتند ، و یكی از دلایل ناامیدی آنها مرحله سوم نظرسنجی ها در منطقه سیمنچال با اکثریت مسلمان بود که دارای 24 کرسی بود. زیرا در اینجا بود که AIMIM با انتخاب 5 کرسی کاملاً خوب عمل کرد.

رهبران RJD گفتند اگر AIMIM به Mahagatbandhan بپیوندد ، این ممکن است آنها را برای تشکیل دولت امیدوار کند. از طریق انتخابات ، AIMIM به عنوان گزینه ای مناسب برای مسلمانان پدیدار شد – این امر به کاریزمای رئیس حزب اسد الدین اویسی ، حمایت از اعتراضات ضد CAA و ایجاد کادر حزب در زمین حساب می کرد.

در سیمنچال ، بسیاری از افراد روی زمین تا چند روز گذشته قبل از نظرسنجی بلاتکلیف مانده بودند. اگرچه AIMIM محبوب بود ، اما مردم امتیازات رای دادن به اتحادی را که می تواند دولت را تشکیل دهد ، ارزیابی کردند. در پایان ، AIMIM خود را به عنوان یک جایگزین مناسب نشان داد

رهبران RJD اعتراف کردند که تمام این پیروزی ها به قیمت نامزدهای ماهاگاتبندان انجام شده است. “اگر تاکنون به داده ها نگاه کنید ، در مرحله اول بسیار خوب عمل کردیم. مرحله دوم نزدیک بود ، شاید کمی کمتر از آنچه ما تخمین زدیم. اما مشکل اصلی در مرحله سوم بود. در جایی که AIMIM 5 کرسی به دست آورده است و در مناطق دیگر مانند داربنگا ، به نظر می رسد از 10 کرسی تنها یک کرسی را به دست آورده ایم. “

رهبران Mahagathbandhan گفتند که آنها هنوز در حال تجزیه و تحلیل علت این اتفاق نبوده اند. وی افزود: “اما به معنای اولیه ، می بینیم كه ممكن است بخشی از مسلمانان به دلیل مجموعه ای از عوامل از ما دور شده باشند. برای بعضی ها کاندیداهای Mahagatbandhan نشسته بود و برای برخی دیگر AIMIM بود که در ساعت نیاز آنها کنار آنها بود. این چیزی است که ما باید روی آن کار کنیم “، یک رهبر ارشد RJD گفت.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار انتخابات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود