اتحادیه اروپا در حالی که ایالات متحده در انتظار برنده انتخابات است ، برنامه ریزی می کند

توسط: دویچه وله |

5 نوامبر 2020 ، 5:59:06 بعد از ظهر





انتخابات ایالات متحده 2020 ، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده 2020 ، جو بایدن ، دونالد ترامپجو بایدن ، نامزد حزب دموکرات ، در حال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. با 264 رأی پیش بینی شده برای کالج های انتخاباتی ، بایدن برای پیروزی در رقابت های کاخ سفید فقط به شش رای دیگر احتیاج دارد. (تراشه Somodevilla / استخر از طریق AP)

آمریکایی ها – و جهان – روز چهارشنبه از جنگ انتخاباتی بیدار شدند که هنوز به شدت توسط هر دو طرف درگیر بود.

در حالی که میلیون ها رای برای شمارش در چندین ایالت مهم میدان جنگ باقی مانده است ، رئیس جمهور دونالد ترامپ در سخنرانی صبح زود در کاخ سفید به دروغ ادعای پیروزی کرد.

ترامپ با تهدید به درگیری به دیوان عالی کشور گفت: “این کلاهبرداری در بین مردم آمریکا است.” “ما این را برنده خواهیم شد. تا آنجا که به من مربوط است ، ما قبلاً پیروز شده ایم. “

ترامپ از تأیید پذیرفتن نتایج انتخابات امتناع کرده و ادعا می کند که تعداد زیادی آرا mail نامه های پستی – تعداد زیادی هنوز برای شمارش باقی مانده اند و به گفته برخی تحلیلگران می تواند حزب دموکرات را به میزان قابل توجهی تقویت کند – می تواند برای تقلب استفاده شود نتایج علیه او.

مبارزات انتخاباتی “جو بایدن” رقیب دموکرات ها ، تلاش ترامپ برای جلوگیری از شمارش را مورد انتقاد قرار داده و آن را “تلاشی برهنه برای سلب حقوق دموکراتیک شهروندان آمریکایی” خوانده است.

“جای من یا دونالد ترامپ نیست که برنده این انتخابات را اعلام کند. بایدن در رای دهندگان است. ” اما معاون پیشین رئیس جمهور همچنان از پیروزی اطمینان داشت و گفت که او معتقد است دموکرات ها “در راه پیروزی در این انتخابات هستند”.

اتحادیه اروپا باید سرنوشت خود را به عهده بگیرد

در آن سوی اقیانوس اطلس ، رهبران اتحادیه اروپا نیز یک روز را در پی افزایش آرا سپری کردند. بیشتر بازیکنان اصلی تاکنون از اظهارنظر درباره تحولات خودداری کرده اند ، اگرچه نخست وزیر اسلوونی پیش از موعد احتمال انتخاب مجدد ترامپ را به وی تبریک گفت.

دولت آلمان گفته است قبل از اعلام نتایج نهایی در این باره اظهار نظری نمی کند ، اما وزیر دفاع آنگرت کرامپ-کارنباور در مصاحبه ای با پخش کننده تلویزیونی آلمان ZDF ابراز نگرانی کرد.

“این یک وضعیت بسیار انفجاری است. همانطور که کارشناسان به درستی می گویند ، این وضعیتی است که می تواند منجر به بحران قانون اساسی در ایالات متحده شود. و این چیزی است که باید نگرانی زیادی برای ما ایجاد کند. “

ایان باند ، مدیر سیاست خارجی مرکز اصلاحات اروپا ، گفت که ایالات متحده هنوز “تا بحران قانون اساسی فاصله دارد”. اما ، وی به DW گفت ، مهم نیست كه نتیجه انتخابات سال 2020 ، اتحادیه اروپا باید در سالهای آینده كمتر به رهبری آمریكا در صحنه جهانی اعتماد كند.

وی گفت: “اروپا مجبور خواهد شد كه بفهمد چگونه كارهای بیشتری برای خودش انجام می دهد.” گسترش اپیدمی ویروس کرونا و یک سنا احتمالی تحت کنترل جمهوری خواهان که از هر نظر او را مسدود می کند. وی گفت: “پهنای باند پیمایشی كه وی قرار است به اروپا اختصاص دهد احتمالاً بسیار محدود خواهد بود.”

به نظر می رسد این پیام برای برخی از ناظران در پارلمان اروپا ، از جمله گای ورهوفشتات ، نماینده پارلمان اروپا لیبرال ، مورد توجه قرار گرفته است. وی در توییتر نوشت: “نتیجه هرچه باشد ، اتحادیه اروپا باید سرنوشت خود را به دست خود بگیرد.”

Franziska Brantner ، نماینده پارلمان حزب سبز آلمان در امور اروپا و همكار سابق Verhofstadt در بروکسل ، به DW گفت كه اتحادیه اروپا با دولت بایدن در مورد موضوعاتی مانند حفاظت از آب و هوا و رقابت عادلانه در صنعت دیجیتال ، نقاط مشترکی پیدا خواهد كرد. اما وی همچنین تأکید کرد که برای اروپا مهم است که مسیر خود را ترسیم کند.

“بهتر است ما اروپایی ها مراقب حاکمیت خود باشیم و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم ، [regardless of] چه کسی برنده می شود[s]، “او گفت. “ما به عنوان اروپایی باید مراقب خودمان باشیم و همچنین مراقب باشیم که از اساس دموکراسی خود ، یعنی انسجام اجتماعی و برابری ، دفاع کنیم.”

باند موافقت کرد و گفت که اتحادیه اروپا باید در مورد سرمایه گذاری و سیاست گذاری “شروع به تفکر با شرایط ژئوپلیتیکی بیشتر” کند. وی گفت: “اروپا در ظهور چین ، در آفریقا و آنچه در خاورمیانه اتفاق می افتد منافع عمیقی دارد.”

این مشاوره در دوره دوم احتمالی ترامپ از اهمیت بیشتری برخوردار است. رئیس جمهور فعلی بی اعتنایی خود به اتحادیه اروپا را پنهان نکرده استدلال می کند که اتحادیه اروپا برای “استفاده از ایالات متحده” تشکیل شده است و به گفته مشاور سابق امنیت ملی جان “این کشور از چین بدتر است ، فقط کوچکتر است” بولتون

“آلمان باید مایل باشد مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرد”

باند گفت که دولت دوم ترامپ – به ویژه اگر رئیس جمهور برای حل و فصل انتخابات مورد اختلاف با بطلان آرا برای رقیب خود به دادگاه عالی متوسل شود – این امکان را دارد که اختلافات موجود در اتحادیه اروپا را بیشتر دامن بزند.

وی گفت: “این پیام به مستبدین و مستبدین احتمالی در اروپا و جاهای دیگر می رسد كه اگر می توانید سیستم دادگاه را به نفع خود بگیرید ، پس می توانید كاری را كه دوست دارید انجام دهید و عواقبی نخواهد داشت.” و اگرچه ترامپ هرگز در اتحادیه اروپا از محبوبیت زیادی برخوردار نبوده است اما در میان رهبران پوپولیست ، از جمله در لهستان و مجارستان ، ستایشگران را یافته است.

باند گفت ، چهار سال دیگر ترامپ همچنین اتحاد دفاعی ناتو را فرسایش می دهد. وی در تحلیلی پیش از انتخابات خاطر نشان كرد: “از ارزش بازدارندگی ناتو كاسته خواهد شد زیرا رئیس جمهور آمریكا به وضوح تمایلی به دفاع از همه متحدان پیمان ندارد.”

در بهترین حالت ، ترامپ از کشورهایی مانند لهستان که تصور می کند با جهان بینی خود مشترک هستند دفاع می کند. بسیاری از کشورهای اروپایی چاره ای نخواهند داشت جز اینکه با او موافقت کنند ، به شرطی که اتحادیه اروپا خود به عنوان یک بازیگر دفاعی ناکارآمد باقی بماند. “

برای مقابله با این تهدید ، باند از برلین خواست تا نقش بیشتری در امور جهانی داشته باشد. وی به DW گفت: “آلمان باید مایل باشد مسئولیت بیشتری در قبال اروپا در جهان بپذیرد.” “فقط قدرت اقتصادی اروپا و سپردن دفاع از جهان به آمریکایی ها دیگر ممکن نیست ، زیرا آنها ممکن است قادر یا مایل به ادامه کار نباشند.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd