اتا انتظار می رود که طوفان کند و به فلوریدا کیز برخورد کند

توسط: AP | هاوانا |

9 نوامبر 2020 8:10:36 صبح





ساکنان در بستر یک وانت منتظر جاده ای هستند که توسط آوارهای ناشی از رانش زمین پس از طوفان اتا مسدود شده است ، در پورولها ، شمال گواتمالا جمعه ، نوامبر. 6 ، 2020. (AP Photo / Moises Castillo)

طوفان گرمسیری تقویت کننده اتا روز یکشنبه در سراسر کوبا تکه تکه شد و هدف آن در منتهی الیه جنوب فلوریدا بود ، جایی که مقامات برای طوفانی که پس از ترک تعداد زیادی کشته و بیش از 100 مفقود در مکزیک و آمریکای مرکزی ، ممکن است به طوفان برسد ، خود را آماده کردند.

مرکز ملی طوفان در میامی هشدارهای طوفان و طوفان را برای کلیدهای ریف اقیانوس تا خشکی تورتوگاس ، از جمله خلیج فلوریدا اعلام کرد ، انتظار می رود طوفان تا یکشنبه شب یا اوایل دوشنبه به آن منطقه برسد.

مقامات فلوریدا سواحل ، بنادر و سایت های آزمایش COVID را بستند ، حمل و نقل عمومی را تعطیل کردند و از ساکنان خواستند که از خیابان دور نشوند. چندین پناهگاه نیز در میامی و فلوریدا كیز برای ساكنان در خانه های سیار و مناطق كوچك افتتاح شد.

شهرستان بروارد نیز روز دوشنبه آموزش حضوری را تعطیل کرد و به نظر می رسید میامی نیز برای انجام همان کار آماده است.

عصر روز یکشنبه اتا دارای حداکثر وزش باد پایدار 65 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) بود و مرکز آن شمال کوبا ، حدود 65 مایلی (100 کیلومتری) شرق ماراتون ، فلوریدا و حدود 90 مایل (145 کیلومتری) جنوب جنوب شرقی میامی بود. در حال حرکت با سرعت 14 مایل در ساعت (22 کیلومتر در ساعت) به سمت شمال غربی بود.

طوفان رودخانه ها را متورم کرد و مناطق ساحلی کوبا را که 25000 نفر از آنها تخلیه شده بود ، جاری کرد. اما گزارشی از مرگ و میر گزارش نشده است.

اتا به کوبا برخورد کرد حتی در حالی که جستجوگران در گواتمالا همچنان مشغول حفاری افرادی بودند که در اثر رانش زمین و سوخت شدید باران دفن شده بودند. مقامات روز یکشنبه تعداد کشته شدگان در آنجا را از 15 نفر به 27 نفر اعلام کردند و گفتند که بیش از 100 نفر در گواتمالا مفقود شده اند ، بسیاری از آنها در رانش زمین در سان کریستوبال وراپاز مفقود شده اند.

حدود 60،000 نفر در گواتمالا تخلیه شده اند.

حداقل 20 نفر نیز در جنوب مکزیک کشته شده اند و مقامات محلی در هندوراس 21 نفر را گزارش کرده اند ، اگرچه آژانس ملی فاجعه فقط هشت نفر را تأیید کرده است.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه در مورد جمعیت آمریکای مرکزی ، “توسط یک طوفان شدید ، که قربانیان زیادی وارد کرده و خسارات زیادی را وارد کرده است ، و همچنین وضعیت دشوار قبلاً به دلیل همه گیر شدن” ، صحبت کرد.

فرانسیس در سخنرانی خود با م faithfulمنانی که در میدان سنت پیتر جمع شده بودند ، دعا كرد كه “خداوند از مرحوم استقبال كرده ، خانواده های آنها را آرامش بخشد و همه افرادی را كه به سختی امتحان شده اند و همچنین همه آنها كه تمام تلاش خود را برای كمك به آنها می كنند حفظ كند.”

در فلوریدا ، فرماندار رون دسانتیس روز شنبه با نزدیک شدن اتا برای هشت شهرستان در انتهای ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد و از ساکنان خواست که منابع خود را تهیه کنند. فلوریدا جنوبی تخلیه بنادر را آغاز کرد و تعداد کمی پناهگاه در میامی و فلوریدا كیز برای ساكنان در خانه های سیار و مناطق كوچك افتتاح شد.

شهرستان میامی-داد جمعه جمعه وضعیت اضطراری اعلام کرد و همچنین هشدار داد که دیده بان سیل تا سه شنبه شب در حال اجرا است.

در جنوب جنوبی کیز ، مقامات طوفان را از نزدیک رصد می کردند ، اما هنوز برنامه ای برای تخلیه گردشگران یا ساکنان نداشتند. آنها از ساکنان خواستند که قایق های خود را ایمن کنند و بازدیدکنندگان را تشویق کردند تا قبل از اتمام اتا برنامه های خود را تغییر دهند.

اتا در ابتدا به عنوان طوفان دسته 4 به نیکاراگوئه برخورد کرد و مقامات از پاناما تا مکزیک هنوز در حال بررسی خسارات پس از باران های سیل آسا در طول هفته بودند.

در گواتمالا ، تیم های جستجو ابتدا مجبور شدند چندین زمین لغزش و گل و لای عمیق را برطرف کنند تا به مکانی برسند که حدود 150 خانه ویران شده است.

در روستای آسیب دیده ، كویا ، حداقل پنج جسد از گل و لای بیرون آورده شده است. جامعه بومی حدود 1200 نفره از خانه های ساده چوبی و سقفی حلبی چسبیده به دامنه کوه تشکیل شده بود.

نیروهای امدادی برای تخلیه امیلیو کال از بازمانده خود از هلی کوپتر استفاده کردند ، وی گفت که وی 40 نفر از اعضای خانواده و بستگان خود را از دست داده است. کال ، 65 ساله ، هنگام رانش زمین ، سنگ و درختان و زمین را به خانه ای که قصد داشت برای ناهار با همسر و نوه های خود بنشیند ، از ناحیه دررفتگی دچار مشکل کرد. کال گفت که او با نیروی سرسره چندین یارد (متر) منفجر شده است و هیچ یک از دیگران قادر به بیرون آمدن نیستند.

کال از یکی از بیمارستان های نزدیک گفت: “همسرم مرده است ، نوه های من هم مرده اند.”

سخنگوی آتش نشانی روبن تلز گفت حداقل یک نفر دیگر روز یکشنبه در گواتمالا هنگام سقوط یک هواپیمای کوچک هنگام حمل وسایل اضطراری به منطقه آسیب دیده ، در گواتمالا جان خود را از دست داد.

در همسایگی هندوراس ، ماریا النا Mejia Guadron 68 ساله هنگامی که آب قهوه ای رودخانه Chamelecon پیش از طلوع پنجشنبه در محله Planeta در سن پدرو سولا ریخت ، درگذشت.

به گفته الیاس مورالس رودریگز ، مقام دفاع مدنی ایالت چیاپاس ، در جنوب مکزیک ، آن سوی مرز گواتمالا ، 20 نفر در اثر بارندگی شدید منتسب به اتا باعث رانش گل و لای و رودخانه ها و رودخانه ها شدند.

بدترین حادثه در مکزیک در شهر کوهستانی Chenalho رخ داد ، جایی که 10 نفر توسط یک جریان متورم باران رانده شدند. بدن آنها بعداً در پایین دست پیدا شد.

سیل در ایالت همسایه تاباسکو به قدری ناگوار بود که رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور سفر خود را به غرب مکزیک قطع کرد و برای نظارت بر تلاش های امدادی به سمت تاباسکو ، ایالت خود ، پرواز می کرد.

ورود توفان اتا به شمال شرقی نیکاراگوئه در روز سه شنبه پس از چند روز باران شدید هنگام خزیدن به سمت ساحل رخ داد. مسیر آرام و پر پیچ و خم آن از طریق هندوراس به سمت شمال ، رودخانه ها را از کنار ساحل خود عبور داد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.