آلیسون لوری ، داستان نویس برنده جایزه ، در سن 94 سالگی درگذشت

توسط: AP | نیویورک |

4 دسامبر 2020 ساعت 11:46:28 صبح





دانشگاهیان و هنرمندان غالباً در کارهای او که قصه گویی را با تفسیرهای اجتماعی و فکری ترکیب می کرد ، مورد توجه قرار گرفتند. (عکس AP / دیوید کارپ)

آلیسون لوری ، رمان نویس برنده جایزه پولیتزر که داستان های طنز و مغزی آن درباره عشق و دانشگاه شامل حماسه زناشویی است جنگ بین تیت ها و کمدی آمریکایی های خارج از کشور امور خارجه پنجشنبه در سن 94 سالگی درگذشت. به گفته همسر و شریک زندگی اش ، ادوارد هوور ، لوری ، استاد برجسته دانشگاه کرنل ، به دلایل طبیعی درگذشت.

ستایش شده توسط مجله نیویورک تایمز لوری به عنوان یکی از “توانمندترین و شوخ ترین رمان نویسان” کشور ، در سال 1974 با شکست تجاری جنگ بین تیت ها و بالاترین تحسین خود را برای دریافت کرد امور خارجه، برنده پولیتزر سال 1985. رمان لوری که در لندن اتفاق می افتد ، آگاهانه بر اساس روایت هایی به سبک قدیمی و آداب و رسوم بنا شده بود ، یک شخصیت خودش را تصور می کند که در یک داستان هنری جیمز گرفتار شده است.

قهرمانان اصلی این رویداد استاد دانشگاه کورینتا ، ویرجینیا بودند وینی مارتین ، یک محقق آنگلوفیلی و میانسال در زمینه ادبیات کودکان ، چنان خودباخته است که نزدیکترین همراه او سگی نامرئی است و همکار جوان جوان وی ، فرد ترنر ، که با ازدواج رزماری رادلی ، بازیگر زن تندرو انگلیسی ، رابطه برقرار می کند خانه

لوری نوشت: “قبل از اینكه با رزماری ، فرد واقعاً در اینجا برای كسی وجود داشته باشد ، به جز چند روح علمی دیگر.” “اکنون شهر برای او زنده است و او در آن زنده است. همه چیز با معنا ، با تاریخ و امکان ، و بیشتر از همه رزماری پالس می کند. وقتی با او است احساس می کند تمام انگلیس ، بهترین انگلیس را در آغوش خود دارد. ” رمان لوری در یک فیلم تلویزیونی 1993 با بازی جوآن وودوارد در نقش وینی و اریک استولتز در نقش فرد اقتباس شد. جنگ بین تیت ها به تولید تلویزیونی 1977 با حضور الیزابت اشلی و ریچارد کرنا تبدیل شد.

دانشگاهیان و هنرمندان اغلب در کارهای او ، که داستان نویسی را با تفسیر اجتماعی و فکری ترکیب می کردند ، برجسته بودند. اولین کتاب او ، عشق و دوستی، متمرکز بر همسر استادی در نیوانگلند است که رابطه شدیدی با یک نوازنده مدرسه دارد. در جنگ بین تیت ها، زنای محرم یک استاد کورینت ازدواج خود را به پایان می رساند و زن و شوهر را در آشوب های فرهنگی اواخر دهه 1960 پراکنده می کند.

کتاب های دیگر او شامل رمان ها بود آخرین استراحتگاه و مردم واقعی، داستان نویسی کار می کند زبان لباس و زبان معماری و ارواح آشنا، خاطره ای در مورد دوستی او با شاعر برنده جایزه جیمز مریل و همراه وی دیوید جکسون. آخرین رمان او ، حقیقت و پیامدها آخرین کتاب منتشر شده وی ، مجموعه مقالات ادبی است کلمات و جهانیان، در سال 2019 منتشر شد.

لوری در داستانهایش آشکارا از زندگی خودش می کشید. کورینت یک مدرسه Ivy League بود که تقریباً نزدیک کرنل بود و او عشق وینی را به انگلیس و تخصص در ادبیات کودکان ، ویرایش مجموعه هایی مانند کتاب افسانه های مدرن آکسفورد و باغ وحش آسمانی. او در مورد اعتراضات جنگ ویتنام نوشت و در آنها شرکت کرد. در سال 1985 ، وی در طی تجمعی در کرنل که از مدرسه می خواست سرمایه های خود را در شرکت های تجارت با دولت نژادپرست آفریقای جنوبی به فروش برساند ، دستگیر شد.

در سال 1948 با جاناتان بیشاپ ، یک دانشگاهی و فرزند شاعر جان بیشاپ پیل ، ازدواج کرد ، وی در همان زمان از او جدا شد جنگ بین تیت ها منتشر شد و بعداً با هاور ، نویسنده و استاد ادبیات کرنل ازدواج کرد. او با بیشاپ سه پسر داشت. لوری متولد شیکاگو و بزرگ شده در وایت پلینز ، نیویورک ، فرزند والدین لیبرال ، تحصیل کرده و با خواندن جین آستین و دیگر نویسندگان بریتانیایی بزرگ شد زیرا “مدلهای زیادی برای زن داستان نویس آمریکایی وجود نداشت ، به جز مکتب جنوب ، او گفت آسوشیتدپرس در سال 1985 تحصیل کرد. وی در کالج رادکلیف در رشته تاریخ و سیاست تحصیل کرد و بیشتر دهه 1950 را با تربیت فرزندانش ، نوشتن داستان و شعر و کار با تئاتر شاعران گذراند ، جایی که اعضای آن مریل و جان اشبری بودند.

او و بیشاپ در آمهرست ، ماساچوست و لس آنجلس زندگی می کردند ، که هر دو به عنوان تنظیماتی برای داستان او تبدیل شدند ، قبل از اینکه در اوایل دهه 1960 به ایتاکا ، نیویورک بروند. عشق و دوستی در سال 1962 به بازار آمد و درست به یک موضوع مورد علاقه رسید.
لوری در جمله آغازین کتاب نوشت: “روزی که امیلی استکهول ترنر عاشق شوهرش شد ،” دقیقاً مانند روزهای دیگر آغاز شد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کتاب و ادبیات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.