آزمایشات بدترین ترس را تأیید می کنند: نرخ مثبت در بازارهای شلوغ دهلی بالا است

نوشته شده توسط سوراو روی بارمن | دهلی نو |

10 نوامبر 2020 ، 4:54:59 صبح





آزمایشات بدترین ترس را تأیید می کنند: نرخ مثبت در بازارهای شلوغ دهلی بالا استSadar Bazar شاهد پیاده روی سنگین از دیوالی است. (عکس اکسپرس توسط Prem Nath Pandey)

مقامات پایتخت ملی که با شیوع شدید کووید -19 مبارزه می کنند ، شیوع بالایی از آلودگی را در بین مغازه داران در بازارهایی مانند دهلی غربی نشان داده اند که پیش از دیوالی ردپای سنگینی را ثبت کرده اند.

طبق آمار رسمی ، روز یکشنبه ، حدود 225 مغازه دار در سراسر بازارهای Tilak Nagar ، Raghubir Nagar و Jail Road مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد 41 نفر – بیش از 18 درصد – تاکنون آزمایش مثبت داشته اند. یک افسر نظارت منطقه گفت: نمونه ها با روش RT-PCR آزمایش شده اند.

Neha Bansal ، دادستان منطقه دهلی غربی ، با ابراز نگرانی از توسعه ، گفت كه دولت مجبور به انجام آزمایش است زیرا درخواست های مكرر خود از انجمن های بازار برای اجرای اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار نگرفت.

دستور داده شد مغازه هایی که صاحبان یا مدیران آنها از نظر مثبت اثبات شده اند ، به مدت سه روز تعطیل شوند. “ما هیچ گزینه دیگری باقی مانده بود. اداره منطقه تمام تلاش خود را انجام می دهد اما مردم به همکاری نیاز دارند. بازارها مملو از خریداران است. مغازه داران همچنین باید بدانند که به طور بالقوه می توانند عفونت را در بین تعداد زیادی از مردم گسترش دهند. “بانسال به هند اکسپرس گفت.

در بازار تیلاک ناگار ، 11 مورد از 84 نمونه RT-PCR مثبت بودند. از 81 نفر 20 نفر در بازار جاده زندان آلوده شده اند. و 10 مورد از 60 مورد در بازار راغبیر ناگار گزارش شده است.

یک افسر نظارت همچنین بر کار تقریباً غیرممکن ردیابی تماس ها در این موارد تأکید کرد. “خریدهای جشن حتماً باعث تشویق مغازه دارانی شده است که به دلیل قفل شدن ضرر کردند. با این حال ، حتی هنجارهای اساسی مانند استفاده از ماسک توسط افرادی که در این بازارها یا مغازه ها هجوم می آورند ، رعایت نمی شوند “
مقام ارشد دولت دهلی گفت.

در دهلی مرکزی ، قاضی دادگستری منطقه آراوا گوپی کریشنا گفت که دولت در حال انجام آزمایش در مکان های بازار در سراسر منطقه و در پایانه اتوبوس بین کشوری دروازه کشمیر است. منطقه مرکزی محل بسیاری از بازارهای شلوغ مانند بازار Sadar ، بازار آزاد و بازار Kamla در میان سایر بازارها است.

تاکنون ، حدود 650 آزمایش RT-PCR ، از جمله 241 آزمایش در روز یکشنبه ، در میان مغازه داران و بازدید کنندگان این بازارها و ISBT انجام شده است. کریشنا گفت که طبق پروتکل ، مغازه ای که صاحب یا مدیر آن آزمایش مثبت داشته باشد به دلیل انجام ضد عفونی کننده 48 ساعت تعطیل است.

طبق دولت دهلی ، این شهر با 39795 مورد فعال تا روز دوشنبه در معرض موج سوم Covid قرار دارد که بیش از 16000 مورد آن در دو هفته گذشته ظاهر شده است. روز دوشنبه ، در بولتن بهداشت 5،023 مورد و 71 مورد مرگ ثبت شده است.

وزیر بهداشت دهلی Satyendar Jain در تاریخ 4 نوامبر از برنامه دولت برای انجام آزمایش های هدفمند در بازارها و سایر مناطق شلوغ خبر داده بود. وی همچنین از ماسک زدن به مردم درخواست کرده است. به عنوان بخشی از این ، به دلیل جمعیت زیاد ، دستور داده شد که آزمایش در دهلی غربی و مرکزی افزایش یابد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار دهلی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود