آتشفشان در شرق اندونزی فوران می کند ، هزاران نفر تخلیه می شوند

توسط: AP |

30 نوامبر 2020 ، 11:32:01 صبح





کوه Ili Lewotolok در اندونزی فوران می کند.کوه Ili Lewotolok در اندونزی فوران می کند. (از طریق رویترز)

یک آتشفشان در شرق اندونزی روز یکشنبه فوران کرد و ستونی از خاکستر را به ارتفاع 4000 متر (13120 فوت) به آسمان فرستاد و باعث تخلیه هزاران نفر شد.

رادیتا جاتی سخنگوی آژانس تخفیف فاجعه گفت: “تقریباً 2800 نفر از حداقل 28 روستا از دامنه کوه ایلی لووتولوک ، که در جزیره لمباتا در استان نوسا تنگگارا شرقی واقع شده است ، تخلیه شدند”. هیچ گزارشی از کشته یا زخمی شدن در اثر فوران گزارش نشده است.

وزارت حمل و نقل گفت که پس از فوران و بسته شدن یک فرودگاه محلی به دلیل باریدن خاکستر در بسیاری از مناطق جزیره ، اخطار پرواز صادر شده است.

کوه Ili Lewotolok از اکتبر 2017 در حال فوران و خاموش است. مرکز آتشفشان شناسی و کاهش خطر زمین شناسی پس از افزایش فعالیت های حسگرها ، روز یکشنبه سطح هشدار آتشفشان را به دومین بالاترین سطح افزایش داد.

این کوه 5423 متری (17،790 فوت) یکی از سه کوهی است که در حال حاضر در اندونزی همراه با Merapi در جزیره جاوا و Sinabung در جزیره سوماترا در حال فوران است.

بیش از 120 آتشفشان فعال در اندونزی به دلیل قرار گرفتن در “حلقه آتش” اقیانوس آرام ، قوس آتشفشان ها و خطوط گسل در اطراف اقیانوس آرام ، مستعد بروز لرزه هستند.

پس از فوران ، آژانس مقابله با فاجعه به روستاییان و کوهنوردان توصیه کرد که 4 کیلومتر (2.4 مایل) از دهانه فاصله داشته و از خطر گدازه آگاه باشند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.