چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم؟

عدم تنظیم درست تسمه تایم یا خارج شدن از تنظیم اصلی، باعث میشود در تنظیم بالا و پایین رفتن سوپاپها مشکل ایجادشده و خودرو احتراق مناسبی نداشته باشد. برای اینکه شمع مناسبی را برای خودروی خود تهیه کنید بهتر است ابتدا از مکانیک خود مشورت بگیرید تا نمونه مناسب را خریداری کنید. دلایل زیادی هم دارند مثلا شرکت در مسابقات خودرو که به درگ معروفند و خیلی ها هم بدون دلیل در پی افزایش شتاب خودرو خود می باشند. وقتی صحبت از مشخصات مورد نظر من می شود ، این ماشین های بزرگ عضلانی هستند (من از بدنه بزرگ سال 1965 استفاده می کنم) با موتورهای دور 427 اینچ مکعب و جابجایی بالاتر (من از موتور 465 اینچ مکعب استفاده می کنم) برای اتومبیل های عضلانی سنتی ، و یک کوروت اواسط دهه 1980 با داشتن مد روز فوق العاده که مایل به بدنه اتومبیل موتور وسط دهه 1980 است. دیوریشن نیز زمان بستهشدن سوپاپها است که آن هم به طور فابریک برای بیشتر خودروهای بازار، 250 است؛ اما با تقویت، میتوان آن را به عدد 300 رساند. به طور کلی شمعها به دو دسته سرد و گرم تقسیم میشوند. سیم گاز خودرو به طور مستقیم به دریچه ورود هوا موتور متصل است.

افزایش شتاب خودروفیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنککنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان موردنیاز ندارند. راه دیگر افزایش تعداد اگزوزها است که میتواند گازهای خروجی حاصل از احتراق را بیشتر به سمت بیرون انتقال دهد. این کار البته باعث افزایش مصرف سوخت خودرو شده و این کار را نمی توان در خانه انجام داد و برای ان باید به یک مکانیک ماهر مراجعه نمایید. همچنین زمانی که بهمنظور نصب یک سیستم صوتی با صدای رسا اقدام مینمایید باید بدانید که قطعات این سیستم نظیر بلندگوها، آمپلیفایر و غیره میتواند وزن خودرو را افزایش داده و نهایتاً به کمتر شدن شتاب و سرعت خواهد انجامید. از آنجایی که در ساخت این شمعها از مواد با کیفیتی استفاده شده است، عمر مفید آنها حدود 100000 کیلومتر است که میتواند در هزینه و وقت شما صرفهجویی کند. حتی کلاس های بدل کاری رانندگی نیز وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری درک و کنترل ماشینتان کمک کند. سپس گازهای خروجی را از اگزوز خارج می کنند که نقص در هر کدام از بخش های این سیستم می تواند منجر به کاهش {افزایش شتاب خودرو|ایران کارز|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|افزایش شتاب ماشین|شتاب ماشین|شتاب} سرعت خودرو شود. حال در ادامه به بررسی جزیی دلایل کاهش شتاب خودرو میپردازیم.

در این مقاله قصد داریم به دلایل کاهش شتاب خودرو بپردازیم. مراحل چهارگانه فوق از آن جهت در این مقاله گنجانده شده است که اختلال در هر یک از این مراحل بیشک باعث اختلال در عملکرد موتور و کاهش راندمان آن خواهد شد و یکی از جاهایی که این کاهش اثر خود را نشان میدهد شتاب خودرو میباشد. کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه میشود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است؛ که در خودروهای اسپرت معمولاً از آن استفاده نمیشود؛ اما اگر قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر را نیز دارید؛ میتوانید کاتالیستهای کهنه و قدیمی را با مدلهای جدید High-Flow تعویض کنید. خودرویی که تنظیم موتور شده است و پمپ بنزین آن نیز درست عمل میکند، میبایست بلافاصله بعد از فشردن پدال گاز با افزایش شتاب رو به رو شود. با این کار، میتوانید تغییر را حتی زیر پدال گازتان متوجه شوید. میزان شتاب یک وسیله نقلیه همواره با میزان چسبندگی و اصطکاک تایر رابطه مستقیم دارد. یک مشکل واضح در کاهش شتاب خودرو که البته یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین مشکلات نیز هست، فرسوده شدن شمع وسیله نقلیه است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید به ازای کاهش هر 45 کیلوگرم شما میتوانید از سرعت بیشتری بهره ببرید. و خودروهای دارای چرخ دنده های کوچکتر، دارای شتاب بسیار بیشتری می باشند و مصرف بیشتری هم دارند. دور موتور در زمان تعویض دنده کاهش پیدا میکند و افزایش سرعت متوقف میشود. این شامل چرخ دنده ها، مبدل ها، چنگال ها، فلش، دیفرانسیل ها و محورهای محرک است. البته این کار بسیار خطرناک است و ممکن است عواقیب بدی برایتان داشته باشد. البته ایجاد سوراخ هم در مبدل کاتالیست غیرقانونی و غیرعلمی است. با تغییر سیستم ترمز کاسهای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافهای که مدتها با خود از اینطرف به آنطرف میبرید از صندوقعقب، تغییر جنس شیشههای اتومبیل و سایر مواردی که باعث کاهش وزن خودروی شما میشود، ازجمله روشهایی است که میتوان موتور ماشین را تقویت کرد. بهطورکلی توربو شارژر (در دور موتورهای با بالا باعث ایجاد قدرت میشود) برای موتورهایی با حجم کم و سوپرشارژر (در دور موتور پایینتری نسبت به توربو شارژر بوست ایجاد میکند) برای موتورهای بزرگ استفاده میشود؛ ولی درنهایت انتخاب نوع آنها کاملاً تخصصی بوده و باید بر اساس برگ فاکتورهای خاصی انتخاب شود. درنهایت باعث میشود که احتراق سریعتر اتفاق افتد و این امر خود، باعث تقویت مور ماشین میشود.