پس از مرگ گوگویی ، آسام کانگ به دنبال تجدید گروه ، مبارزه با گروهها است

نوشته شده توسط آبیشک سها | گواهتی |

1 دسامبر 2020 2:45:23 صبح





بی دلیل نیست که بدرالدین اجمل هفته گذشته در اثر مرگ تارون گوگویی گریه کرد و در انتهای طیف سیاسی هیمانتا بیسوا سارما ، وزیر ارشد دولت و مرد اصلی BJP در منطقه ، گریه کرد و آن را “پایان یک عصر “.

گوگوئی با صعود از صفوف ، به مدت شش دوره به عنوان نماینده مجلس فعالیت کرد ، با طولانی ترین وزیر ارشد دولت شد ، ضمن مبارزه با جناح بندی در واحد ایالتی خود ، کنگره را رهبری کرد و علی رغم حمله به BJP ، جسارت اتحاد با AIUDF اجمال را برای انتخابات گذشته

مرگ 84 ساله پیش از انتخابات مجمع در اوایل سال آینده ، خلا major بزرگی را در واحد ایالتی کنگره برجای گذاشته است. باید دید که چگونه رهبری ایالتی حزب قصد دارد بدون رهبر کهنه کار ، که “Bhishma Pitamaha” کارگران کنگره در آسام نامیده شده است ، بازگردد.

این س –ال – چگونه واحد ایالتی کنگره با اوضاع کنار خواهد آمد – برای رهول گاندی ، که چهارشنبه گذشته برای ادای احترام به گوگوئی در گواهاتی بود ، مطرح شد. در حالی که پسر گوگویی ، نماینده مجلس لوک سبها ، گوراو ، در کنار او ایستاده بود ، راهول پاسخ داده بود: او کنگره آسام را تدریس کرده است. کنگره آسام مطابق اندیشه های او کار خواهد کرد … اما غم و اندوه وجود دارد زیرا او در اینجا حضور داشته است ، کار آسان تر بود. “

توضیح داده شده

زمان کمی برای واحد دولتی به دنبال چهره جدید است

مرگ تارون گوگویی به این معنی است که کنگره در آسام باید به دنبال چهره ای جدید و قابل قبول پیش از نظرسنجی های مجمع باشد که اوایل سال آینده برنامه ریزی شده است. چندین رهبر کلیدی در واحد ایالتی وجود دارد – رهبر مخالفت در مجلس دبابراتا سایکیا ، نماینده مجلس راجیا صبا و رئیس کنگره ایالتی ریپون بورا ، پرادیت بوردولوی نماینده ناگاون ، گوراو گوگوئی نماینده کالیابور ؛ و MLAs Rockybul Hussain و Ajanta Neog – اما هر یک محدودیت خود را دارند. همچنین مسئله اختلاف آرا داخلی وجود دارد – اگر یک رهبر نفوذ قابل توجهی در مدار سیاسی دهلی داشته باشد ، رهبر دیگر می تواند زمینه خوبی داشته باشد. بنابراین همه نگاهها به رهبری مرکزی حزب معطوف خواهد شد.

گوگوی در آوریل 1936 در منطقه جورهات در شرق آسام متولد شد ، برای اولین بار در 1971 به عضویت لوک سبها انتخاب شد و در دهه 1990 به عنوان وزیر امور خارجه اتحادیه خدمت کرد. در سال 2016 ، در انتخابات که مشخص شد آخرین انتخاب او است ، از تیتابور به عنوان MLA انتخاب شد. در مدت 15 سال تحت هدایت گوگویی ، از آغاز سال 2001 ، آسام چندین دهه آشفتگی ناشی از ستیزه جویی را پشت سر گذاشت و در مسیر صلح و توسعه پیش رفت.

“در این مرحله ، این یک ضرر بزرگ برای کنگره در آسام است. ما یک سرپرست خود را از دست داده ایم. “

برای انتخابات ایالت 2021 ، کنگره با AIUDF متحد شده است که از حمایت مسلمانان آسامی با بنگالی تبار برخوردار است. گوگوئی نقش مهمی در شکل دادن به اتحاد داشت که مدتهاست در مورد آن صحبت می شد اما هرگز رسماً اعلام نشده بود. راهول ، در گفتگو با خبرنگاران در گواهتی ، تأكید كرد كه گوگویی می تواند به طور م peopleثر مردم آسام را كه در سراسر جوامع و ایدئولوژی ها هستند ، “به شیوه ای مثال زدنی” گرد هم آورد.

در حالی که گمان می رود این اتحاد در چندین منطقه تحت سلطه اقلیت تبدیل به یک تغییر دهنده بازی شود ، گوگویی با هجوم توهین های BJP به دلیل این تصمیم روبرو شده بود. در ماه اوت ، سارما گفته بود: “تارون گوگویی در سن خود ، به جای جستجوی رام و کریشنا ، در جستجوی اجمل است.”

سارما ، که به عنوان وزیر ارشد در کابینه گوگویی در زمان حضور در کنگره خدمت کرده بود ، شخصاً نظارت بر معالجه وی در GMCH و اقدامات مربوط به سوزاندن بدن را بر عهده داشت.

رهبران حزب به ایندیان اکسپرس گفتند که پس از گوگویی ، زمان آن رسیده است که رهبری ایالتی بر جناح گرایی غلبه کنند و جبهه مشترکی را علیه BJP برپا کنند.

دبابراتا سایکیا ، رهبر مخالفان در مجمع ، در بیانیه تسلیت خود گفت که گوگوئی “واقعی بهیشما پیتاماها برای کارگران کنگره آسام” بود.

در یک کنگره بدون گوگوئی که انتخابات بعدی علیه NDA به رهبری BJP برگزار می شود ، و در نظرسنجی های لوک سبها در سال 2019 شمال شرقی را فرا گرفت ، سایکیا به هند اکسپرس گفت: “او بیش از 50 سال ما را هدایت می کرد. البته ، او بهتر می دانست و بدون او دشواری هایی وجود خواهد داشت ، اما همانطور که قبلاً گفتم ، کنگره با ایدئولوژی خود هدایت می شود. این حزب حتی پس از مرگ ماهاتما گاندی یا جواهر لعل نهرو یا ایندیرا گاندی تعطیل نشد. بنابراین ما در آسام نیز ادامه خواهیم داد.

“ما از سیاست حزب خود ، که نیروی هدایتگر ما است ، منحرف نخواهیم شد.”

غیبت تارون گوگویی احساس خواهد شد. مرگ او یک خلاoid برجای گذاشته است. اما ما باید به طور متحد ادامه دهیم. “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند شمال شرقی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.