ماسک طوسی چه قابلیت هایی دارد؟

ماسک جراحی ، که به ماسک های پزشکی شناخته می شوند ، یک وسیله محافظتی شخصی است که متخصصان بهداشت در طی مراحل پزشکی از آن استفاده می کنند.

برای خرید ماسک طوسی به سایت مدیکالاطب هم مراجعه کنید.این ماسک ها از با کیفیت ترین ماسک های حال حاضر بازار ایران هستند. خصوصیتی مهمی که در ماسک ها باید به آنها توجه کرد این است که ملت بلون با گرماژ بالا استفاده شده باشد.

در واقع جزیی که در ماسک مهم است ملت بلون است. ملت بلون باعث جلوگیری از ورد ویروس ها به داخل ریه ها می شود.

با جلوگیری از حرکت عوامل بیماری زا که در قطرات تنفسی و آئروسل به دهان و بینی فرد استفاده می شود ، از انتقال عفونت از طریق هوا بین بیماران و یا پرسنل درمان کننده جلوگیری می کند.

این ماسک به طور معمول در برابر رطوبت کاملاً نفوذ ناپذیر است  و معمولاً برای جلوگیری از استنشاق پاتوژن های کوچکتر از طرف استفاده کننده ، طراحی نمی شود ، اما با فیلتر کردن و به دام انداختن بیشتر قطرات حامل آنها.

غالب شواهدی وجود دارد که ماسک های جراحی هم از فرد پوشنده  و هم از تماشاگران محافظت می کند.

در باره ماسک های پرستاری

ماسک های جراحی در اصل برای محافظت از پرسنل پزشکی در برابر تنفس یا بلعیدن تصادفی در محلول پاشش یا اسپری مایعات بدن طراحی شده اند ، اما اثربخشی ماسک های جراحی در برابر عفونت های شبه آنفولانزا توسط آزمایش های کنترل شده تصادفی با کیفیت بالا تأیید نشده است.

 ماسک های جراحی که معمولاً دیده می شوند ، از نظر کیفیت و سطح محافظت بسیار متفاوت هستند. علیرغم نام آنها ، همه ماسک های جراحی برای استفاده در حین جراحی مناسب نیستند.

ماسک های جراحی ممکن است به عنوان ماسک های جراحی ، ایزوله ، دندانپزشکی یا روش های پزشکی برچسب گذاری شوند. مقامات بهداشتی چین ماسک های پزشکی (غیر جراحی) و جراحی را از یکدیگر تشخیص می دهند.

ماسک 3 لایه

ماسک های جراحی 3 لایه از پارچه ای غیربافته ساخته می شوند که با استفاده از فرآیند دمیدن مذاب ایجاد می شوند.

آنها در دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفتند و تا حد زیادی جایگزین ماسک صورت در کشورهای پیشرفته شدند.

قسمت آبی تیره (یا سبز) ماسک (لایه دفع کننده مایعات) باید به سمت خارج پوشانده شود ، و لایه سفید (جاذب) در داخل باشد.

با توجه به برخی از عفونت ها مانند ماسک های جراحی آنفلوانزا می تواند به اندازه تنفس مانند ماسک های N95 یا FFP م effectiveثر (یا بی اثر) باشد.

 

اثربخشی ماسک ها

استفاده از ماسک های جراحی در طی بیماری همه گیر موضوع بحث بوده است ، زیرا کمبود ماسک مسئله اصلی است.

ماسک های جراحی در طول سال در کشورهای آسیای شرقی مانند چین ، ژاپن و کره جنوبی به خصوص در فصول آلرژی و آنفولانزا مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد

تا احتمال شیوع بیماری های منتقله از طریق هوا به دیگران کاهش یابد و از تنفس موجود در هوا جلوگیری شود مواد محرک مانند گرده یا ذرات گرد و غبار ایجاد شده توسط آلودگی هوا  فرهنگی که تأثیر زیادی در فرهنگ جوانان آسیای شرقی دارد.

عملکرد ماسک های سه لایه

یک ماسک جراحی ، با طراحی ، ذرات بسیار ریز موجود در هوا را که ممکن است از طریق سرفه ، عطسه یا برخی اقدامات پزشکی تولید کننده آئروسل منتقل شوند ، فیلتر یا مسدود نمی کند.

ماسک های جراحی به دلیل تناسب اغلب شل بین سطح ماسک صورت و صورت ، محافظت کاملی در برابر میکروب ها و سایر آلودگی ها ندارند.

بهترین ماسک 3 لایه برای استفاده

ماسک جراحی وسیله ای یکبار مصرف است که مانعی فیزیکی بین دهانه های دستگاه تنفسی فرد استفاده کننده و آلودگی های بالقوه بیماری زا در محیط نزدیک ایجاد می کند.

اگر به درستی استفاده شود ، ماسک های جراحی به شما کمک می کند تا بیشتر قطرات ذرات بزرگ ، پاشیده ها ، اسپری ها یا پاشیده ها را که ممکن است حاوی ویروس و باکتری باشند ، جلوگیری کند و آنها را از ورود به بینی و دهان فرد جلوگیری کند.

و برعکس ، موانع موثری نیز برای حفظ قطرات بزرگ آزاد شده از طرف دهان و بینی فرد استفاده کننده وجود دارد.

ماسک های جراحی به کاهش قرار گرفتن در معرض بزاق و ترشحات تنفسی فرد استفاده کننده کمک می کند که در غیر این صورت می تواند تا 7.9 متر (26 فوت) حرکت کند.

ماسک جراحی همچنین به افراد یادآوری می کند که نباید دهان یا بینی خود را لمس کنند ، که در غیر این صورت می تواند ویروس ها و باکتری ها را پس از لمس یک سطح آلوده منتقل کند.

 

 

و در پایان به این نکته دقت کنید که ماسک هایی را تهیه کنید که از عملکرد و صحت کارکرد آنها مطمن باشید زیرا متاسفانه بعضی از تولید کننده گان برای اینکه هزینه های تولید ماسک را پایین بیاورند از مواد و پارچه های بی کیفیتی استفاده می کنند.

شرکت مدیکالاطب از برترین تولید کننده های ماسک در ایران می باشد و شما با خیال راحت می توایند ار انواع این ماسک ها استفاده کنید.